X

Nom de la competència clau 1 2 3 4
Nivell
  • Itinerari formatiu del lloc de treball:
    Cap colla | Ens Local

    Col·lectiu professional
    Comandament operatiu
    Àmbit funcional
    Serveis de desenvolupament territorial
    Codi
    XCODT002

    Contingut professional

    Missió
    Organitzar, controlar i fer el seguiment de l'equip adscrit al seu àmbit, d'acord amb les instruccions emeses pel seu superior jeràrquic.
    Funcions generals
    1. Verificar i supervisar el dia a dia dels treballs efectuats pel seu equip de treball i organitzar l'activitat diària del personal, establint una adequada distribució de les càrregues de treball.

    2. Informar de l'estat dels treballs de manteniment, reparació i obra nova efectuades per part del seu equip de treball.

    3. Garantir l'adequat estat de les dependències i flota de vehicles, pel que fa al control de l'estoc del material emmagatzemat, estat i revisions dels vehicles, maquinària i estris de treball així com dels equips de protecció individual.

    4. Col·laborar amb les funcions dels diferents llocs d'operari en la realització de treballs especialitzats.

    5. Coordinar i col·laborar amb la resta de l'equip en el muntatge i desmuntatge de la infraestructura necessària per al desenvolupament de qualsevol tipus d'esdeveniment.

    Perfil de competències

    COMPETÈNCIES ESTRATÈGIQUES DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL

    Gestió eficient dels recursos públics

    Definició

    Fet d'assolir els resultats que han estat assignats a la seva unitat o el seu grup de treball mitjançant una gestió eficient dels recursos (humans, tecnològics, infraestructures, etc.), d’acord amb els principis emanats de l'ètica pública i els principis d'eficiència, eficàcia i qualitat de servei.

    La competència implica...
    Gestió de recursos humans.
    Gestió i control del pressupost de la unitat organitzativa.
    Finançament públic.
    Gestió de processos per a una gestió eficient.
    Planificació orientada a resultats i DPO (Direcció per objectius).
    Càlcul de costos de productes i serveis.
    Tècniques de millora de la gestió.
    Indicadors i quadres de comandament.
    Memòries de gestió de resultats.
    Rendició de comptes.
    Experiències de gestió eficient en d’altres organitzacions públiques.
    Accions formatives
    Això també és anglès! (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Aliments de major risc i APPCC (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Analitza, millora i dissenya l'experiència de l'usuari en l'administració pública
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Anàlisi de problemes i presa de decisions (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Assetjament laboral, assetjament sexual i assetjament per raó de sexe (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Augmentar l'eficàcia professional mitjançant el Mindfulness (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Automotivació (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Brush up your english! (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Business Phrasal Verbs (I) (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Business Phrasal Verbs (II) (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Claus per redactar un informe (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Com crear presentacions efectives (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Com documentar els teus procediments de treball
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Com gestionar millor els teus procediments de treball
    Presencial + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Comunicació empàtica (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Comunicació intercultural (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Conceptes bàsics del procediment administratiu
    En línia
    Direcció de Serveis Jurídics
    Conceptes bàsics del procediment administratiu (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Conceptes bàsics en reparació i manteniment d'elements de fusteria (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Conducció de reunions (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Crea el teu propi benestar integral (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Creences irracionals. Els vincles invisibles (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Criteris d'estil per a la redacció de documents (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    De víctimes a protagonistes: exercitant la responsabilitat (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Dialogar amb l’estrès (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Diversitat funcional en les empreses (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Documents administratius (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Eines de planificació i organització personal del treball
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Elaboració de memòries de gestió (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Entorns canviants (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Gestió d'informes i comunicacions post-reunions (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Gestió de l'estrès (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Gestió de projectes (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Gestió del temps (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Habilitats comunicatives (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Igualtat de gènere (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Indicadors de gestió i quadre de comandament integral. Nivell Bàsic
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Intel·ligència emocional i atenció al client (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Introducció a les metodologies àgils (AGILE) en l'administració pública
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Joc interactiu SHE: Diversitat i inclusió en les organitzacions
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    L'agenda de treball (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    L'assetjament sexual, per raó de sexe, identitat i/o per raó d'orientació sexual a l'àmbit municipal. Protocol intern davant la prevenció i l'actuació de situacions d'assetjament sexual
    Presencial
    Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania
    La Responsabilitat social de l'administració local: el model de la Diputació de Barcelona
    En línia
    Servei d'Agenda 2030 i Participació
    La imatge corporativa en l'atenció a la ciutadania (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    La imatge municipal a l'espai públic per a encarregats
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    La planificació i l'organització com a hàbit (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    La resiliència: sobreposar-nos a les situacions adverses (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    La saviesa de l’acceptació (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Lideratge i treball per objectius en contextos de treball a distància (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Llei de la jurisdicció contencios-administrativa
    En línia
    Direcció de Serveis Jurídics
    Manipulació d'aliments (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Manteniment bàsic de les instal·lacions d'edificis (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Mentalitat creativa (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Negociació eficaç (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Organització d'esdeveniments i atenció protocol·lària (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Organització de la feina en el teletreball i en el model hibrid
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Pensament crític (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Persuasió i influència. Tècniques i estratègies (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Presentacions orals en públic (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Procediment Administratiu Llei 39/2015
    En línia
    Direcció de Serveis Jurídics
    Programació de tasques de manteniment de jardins i espais verds (Autoacredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Propietat intel·lectual i drets d'autor (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Protecció de dades bàsic per a ens locals
    En línia
    Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
    Píndola de sensibilització de gènere
    Presencial
    Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania
    Píndola de sensibilització en gènere
    Videoformació
    Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania
    Quasi 100 trucs per ser més productius (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Reunions eficaces (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Règim Jurídic del Sector Públic, Llei 40 2015
    En línia
    Direcció de Serveis Jurídics
    Teletreball (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Tractament de situacions difícils en l’atenció a la ciutadania (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Tècniques de PNL per a la millora de l'eficiència professional
    Presencial + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Tècniques de PNL per a la millora de l’eficiència professional (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Tècniques de PNL per a una comunicació eficient
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Tècniques de creativitat i innovació
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Tècniques de mediació i gestió del conflicte (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Una visió pràctica de la Llei de contractes del sector públic (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Vivint el canvi
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació
    Vulnerabilitat: un camí a la autenticitat (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Propietat intel·lectual i drets d'autor
    Comunicació corporativa
    Tècniques de mediació i gestió del conflicte
    Comunicació interpersonal
    4x4x4
    Desenvolupament personal. Creativitat
    Activa la creativitat
    Desenvolupament personal. Creativitat
    Analogies forçades
    Desenvolupament personal. Creativitat
    Com generar bones idees
    Desenvolupament personal. Creativitat
    Definir el focus en el mètode creatiu
    Desenvolupament personal. Creativitat
    Desperta la curiositat
    Desenvolupament personal. Creativitat
    Genera idees a correcuita
    Desenvolupament personal. Creativitat
    Mentalitat creativa
    Desenvolupament personal. Creativitat
    Automotivació (pòdcast)
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Creences irracionals: els vincles invisibles
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    De víctimes a protagonistes: exercitant la responsabilitat
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    El model de les 5 competències emocionals
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Entorns canviants
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Envoltats de síndromes #01. Síndrome de la cabanya
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Envoltats de síndromes #02. Síndrome del treballador bombolla
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Envoltats de síndromes #03. Síndrome de l’impostor
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Estudis experimentals de psicologia #01. L’experiment dels primats de Harlow
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Estudis experimentals de psicologia #02. L’experiment d'Ash
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Estudis experimentals de psicologia #03. L’experiment d’indefensió apresa
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Estudis experimentals de psicologia #04. L’experiment de l’efecte Halo
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Gestiona les teves emocions
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    La resiliència: sobreposar-nos a les situacions adverses
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    La saviesa de l'acceptació
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Negociació eficaç
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Pensament crític
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Potenciar l'autoestima
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Programació neurolingüística
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #01. Característiques de la intel·ligència emocional
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #02. Importància de la intel·ligència emocional en el treball
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #03. Les millors estratègies per desenvolupar la intel·ligència emocional (1).
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #04. Les millors estratègies per desenvolupar la intel·ligència emocional.(2)
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #05. Com gestionar de manera positiva les emocions?
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #06. Gestió del canvi. Què puc fer jo?
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #07. Com adaptar-nos a entorns professionals emocionalment exigents?
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #08. Intel·ligència emocional i eficàcia personal i professional
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #09. Per què si estic emprenyat no seré eficaç?
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #10. Per què la por va contra la meva productivitat?
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Psicologia en el dia a dia #11. Per què si estic preocupat treballo més lent i faig més errors?
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Tècniques de PNL per a la millora de l'eficiència professional
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Vivint el canvi
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Vulnerabilitat: un camí cap a l'autenticitat
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Administració pública
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Cicle de converses directives
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Com afectarà la intel·ligència artificial (IA) l'administració pública
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Condicions per a una transparència pública efectiva
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Decisions intel·ligents per al món post COVID-19
    Innovació i canvi a l'administració pública
    El directiu com a lampista
    Innovació i canvi a l'administració pública
    El futur de les administracions públiques
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Els reptes dels directiu públics
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Evolució humana i estructuració de les organitzacions
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Intel·ligència artificial
    Innovació i canvi a l'administració pública
    La governança robusta en temps de crisis
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Les organitzacions TEAL
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Lideratges feministes
    Innovació i canvi a l'administració pública
    RH: cap a on anem?
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Reforma de la gestió pública
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Revolució tecnològica i canvi d'època
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Servei públic i integritat moral
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Tecnologia Blockchain
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Transformació digital
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Ètica a les administracions públiques
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Ètica artificial
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Una visió pràctica de la Llei de contractes del sector públic
    Jurídica. Contractació
    Conceptes bàsics del procediment administratiu
    Jurídica. Procediment administratiu
    Protecció de dades bàsic
    Jurídica. Protecció de dades
    Protecció de dades bàsic - Ens locals
    Jurídica. Protecció de dades
    Gestió de les interrupcions
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Gestió del temps
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Introducció a les metodologies àgils (AGILE) en l'administració pública
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    L'agenda de treball
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    La planificació i l'organització com a hàbit
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Llistes de control. Focalitza't en el que fas
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    No vull perdre el temps
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Organització de la feina en el teletreball i el model híbrid
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Pautes per prioritzar
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Planificació i organització personal del treball
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Prioritza amb el mètode GUT
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Supera la procrastinació
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Treu profit a l'agenda
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Trucs per tenir més productivitat
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Tècnica Pomodoro
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    El quadre de comandament integral
    Organització del treball. Lideratge
    La importància del treball per objectius i la priorització de resultats en els contextos de treball a distància
    Organització del treball. Lideratge
    El concepte i el disseny d'indicadors
    Organització del treball. Projectes
    Indicadors i transparència a l’àmbit municipal
    Organització del treball. Projectes
    Indicadors per al control de la qualitat de la prestació d’un servei públic municipal
    Organització del treball. Projectes
    Com aprenen les organitzacions i els riscos que genera no aprendre de manera col·lectiva?
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Management públic: el repte de la formació
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Nova interfície per a la formació/aprenentatge organitzacional
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Passa el relleu, mètode per traspassar el coneixement
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Relleu generacional: reptes i oportunitats
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Upskilling i Reskilling
    Recursos humans. Formació a les organitzacions

    COMPETÈNCIES QUALITATIVES DE FUNCIÓ DIRECTIVA

    Desenvolupament de persones i equips

    Definició

    Identificació de les potencialitats i les necessitats de desenvolupament dels seus col·laboradors per oferir-los els mitjans (formació, suport, oportunitats i experiències) més adients per tal que puguin millorar i créixer professionalment.

    La competència implica...
    Elements que defineixen i diferencien l’aprenentatge adult i el desenvolupament de competències professionals.
    El lloc de treball com espai d’aprenentatge i de desenvolupament personal.
    Conèixer l’oferta formativa adreçada als empleats públics locals.
    Tècniques d’identificació de necessitats formatives aplicables en l'àmbit individual i d’equip.
    Rol directiu: tutor i coach dels seus col·laboradors.
    Elements clau en el desenvolupament dels equips de treball: la confiança i la delegació.
    Desenvolupament de recursos humans a la funció pública.
    Característiques dels equips d’alt rendiment.
    Accions formatives
    Aprendibilitat. Organització i gestió de l’aprenentatge propi (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Brain Training (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    El cicle de la formació (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Gamificació: Press Start (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Motiva el teu equip
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Tècniques per a comandaments pel desenvolupament dels seus col·laboradors
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Ajuda’t a aprendre!
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Aprenent de l’experiència
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Aprenentatge autònom
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Brain Training
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Construix-te un palau al cap
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Elaboració d’un entorn personal d’aprenentatge
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    La tècnica WOOP
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Practica el Shu-Ha-Ri
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    How to learn english and another foreign languages
    Idiomes
    Com motivar
    Organització del treball. Lideratge
    Funció del comandament en el procés de formació i desenvolupament del personal col·laborador
    Organització del treball. Lideratge
    La motivació en l'àmbit de treball
    Organització del treball. Lideratge
    Gamificació: "press start"
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Les competències professionals del Diccionari DIBA: una visió comprensiva
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Models i pràctiques innovadores en l'aprenentatge a les organitzacions
    Recursos humans. Formació a les organitzacions

    Direcció de persones

    Definició

    Gestió d'equips de persones per aconseguir que la feina es realitzi de manera efectiva i que els col·laboradors contribueixin a la consecució dels objectius de la unitat.

    La competència implica...
    Funcions i rols a desenvolupar per un comandament o directiu a l’Administració pública.
    Estils directius en el comandament de persones.
    Funcionament bàsic dels grups humans en un entorn de treball.
    Comprensió interpersonal en la gestió de col·laboradors.
    Tècniques de resolució de conflictes.
    Elements que determinen un clima de treball sa i productiu.
    Metodologies d’avaluació de l’acompliment dels col·laboradors.
    Gestió de les pròpies emocions en la direcció de persones.
    Accions formatives
    Gestió del personal de les brigades
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Resolució de conflictes a l'equip de treball
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Resolució de conflictes en l'equip de treball
    Presencial + videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Com comunicar bé a càmera
    Comunicació interpersonal
    Com conduir amb èxit reunions virtuals
    Organització del treball. Equips
    Com fer reunions virtuals efectives
    Organització del treball. Equips
    Com participar en una reunió virtual
    Organització del treball. Equips
    Conducció de reunions
    Organització del treball. Equips
    Gestió d'informes i comunicacions post-reunions
    Organització del treball. Equips
    Organitza una reunió virtual en 5 passes
    Organització del treball. Equips
    Qualitat en els equips de treball: mecanismes de millora contínua
    Organització del treball. Equips
    Resolució de conflictes en l'equip de treball
    Organització del treball. Equips
    Càpsula: Lideratge en contextos de treball a distància
    Organització del treball. Lideratge
    Càpsula: el procés d'assignació d'activitat
    Organització del treball. Lideratge
    Elements emocionals en la direcció de persones
    Organització del treball. Lideratge
    Habilitats directives. Gestió d'equips
    Organització del treball. Lideratge
    Lideratge i supervisió d’activitats i tasques a través de la comunicació conscient, la gestió de les emocions i la bona retroacció
    Organització del treball. Lideratge

    Treball transversal en la prestació de serveis

    Definició

    Col·laborar, coordinar-se i treballar activament amb persones i equips de serveis, departaments, entitats o institucions diverses --sense que existeixi necessàriament relació jeràrquica-- per tal de definir línies d’actuació, desenvolupar projectes, etc., amb els quals donar resposta integral a les necessitats de la ciutadania dotant l’actuació pública de més eficiència, més eficàcia i millor qualitat de servei.

    La competència implica...
    Concepte, finalitats, enfocaments i cost benefici de la transversalitat.
    Estructures organitzatives i la seva incidència en el funcionament transversal.
    Gestió de la transversalitat: nivells i agents implicats.
    La cadena de valor públic en la prestació de serveis.
    Gestió de la xarxa de relacions.
    Disseny, gestió i avaluació de projectes interdepartamentals.
    Organització i definició de processos transversals a les organitzacions públiques.
    Accions formatives
    Gestió d'equips en remot (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Resolució de conflictes en l'equip de treball (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Com fer crítica constructiva
    Comunicació interpersonal
    Com fer preguntes per animar l'equip
    Comunicació interpersonal
    Com informar de canvis que afecten l'equip
    Comunicació interpersonal
    Com parlar perquè t'escoltin
    Comunicació interpersonal
    Com rebre crítiques constructives
    Comunicació interpersonal
    L'art de dir NO
    Comunicació interpersonal
    Aprèn Slack
    Organització del treball. Equips
    Motiva el teu equip
    Organització del treball. Equips
    Palanques d'activació d'equips
    Organització del treball. Equips
    Trenca el gel amb els teus equips
    Organització del treball. Equips

    COMPETÈNCIES QUALITATIVES TRANSVERSALS

    Presa de decisions

    Definició

    Tria entre diferents alternatives, aquelles que són més viables, basant-se en una anàlisi dels possibles efectes i riscos i de les possibilitats d'implementació.

    La competència implica...
    Qualitats personals en la presa de decisions professionals: capacitat analítica, objectivitat, seguretat tècnica i professional, etc.
    Elements emocionals implicats en la presa de decisions.
    Models i tècniques bàsiques de presa de decisions.
    Tècniques de presa de decisions grupals.
    Processos creatius i la presa de decisions.
    Presa de decisions estratègiques: la incertesa i el risc.

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES COMPLEMENTÀRIES

    Desenvolupament de rols transversals

    Definició

    Capacitat de desenvolupar un rol transversal en l'organització, que li ha estat assignat a la persona per motius que no tenen a veure amb les funcions concretes del lloc de treball que ocupa.

    La competència implica...
    Coneixements i habilitats tècniques bàsiques que ajuden a dur a terme un rol específic (per exemple: Equips de Primera Intervenció (EPI), Assistència Sanitària Immediata (ASI), rols en prevenció de riscos laborals, etc.
    Els coneixements i habilitats vinculats a rols específics no van relacionats a un coneixement tècnic del sector professional del lloc que ocupa la persona, sinó amb els coneixements i habilitats bàsiques que són necessàries per desenvolupar la tasca que li ha estat assignada en el seu rol.
    Accions formatives
    Caps d’emergència
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Conducció eficient - Ens locals
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Curs bàsic de prevenció de riscos laborals
    Presencial + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Curs bàsic de prevenció de riscos laborals
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Equips d'Alarma i Evacuació (EAE)
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Equips de Primera Intervenció (EPI)
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Plans d'autoprotecció: formació d'equips actuants en Nivell bàsic en extinció d'incendis equips de primera intervenció (EPI) i Assistència sanitària immediata (ASI)
    Presencial
    Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
    Suport vital bàsic i ús del DEA
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació

    Senyalització i seguretat viària

    Definició

    Ordenar i senyalitzar les possibles desviacions o modificacions del trànsit derivades de mesures de millora de la mobilitat per motius d'obra, accidents, actes públics, etc., garantint la seguretat viària i la qualitat de l'espai públic.

    La competència implica...
    Normativa en seguretat viària.
    Criteris d'implantació i inventari en la senyalització i seguretat viària.
    Mobilitat i via pública.
    Gestió i ordenació del trànsit.
    Senyalització vertical de codi i d'orientació.
    Abalisament.
    Senyalització horitzontal.
    Senyalització d'obres.
    Accions formatives
    Senyalització. Aspectes pràctics
    Presencial
    Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat

    Transport i conducció de vehicles

    Definició

    Conduir vehicles en condicions de seguretat i eficàcia, tant pel que fa al transport de diferents mercaderies com al de personal, complint les normes establertes. Planificar i supervisar l’atenció i prestació dels serveis de transport de la corporació.

    La competència implica...
    Conducció eficient i segura de vehicles (turismes, carretons elevadors, etc.).
    Normativa i regulació de la conducció de vehicles especials, senyalització de càrregues, etc.
    Operacions de càrrega, descàrrega i manipulació de la petita mercaderia o mercaderia especial.
    Organització i disseny d'itineraris de repartiment (temps, distàncies recorregudes, consum de combustible, etc.).
    Maniobres de conducció segura en situacions climatològiques extremes, en diferents tipus de superfície (aigua, gel, terra, etc.) o en situacions especials de protecció i seguretat (maniobres evasives, de contraseguiment, etc).
    Control i racionalització de despeses pels serveis prestats (carburants, pàrquings, peatges, etc.)
    Clàusules tècniques dels contractes de compra o lloguer de vehicles de la corporació i els criteris de selecció de proveïdors externs.
    Accions formatives
    Carretons elevadors
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Operador de camió grua
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Operador de mini excavadora segons R.D.2177/04
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació

    Ús d'eines i aplicacions bàsiques en l'àmbit digital

    Definició

    Utilitzar de manera àgil i eficient les aplicacions bàsiques de tractament de la informació (text, dades, imatges, etc.) i les eines de comunicació en entorns digitals de treball (correu electrònic, dispositius electrònics, etc.), tenint en compte criteris d’identitat digital, de drets i deures en l’ús de dades i imatges, etc.

    La competència implica...
    Ús del programari d’ofimàtica de tractament de textos, fulls de càlcul, bases de dades, presentacions electròniques, etc. (Opcions de configuració a nivell usuari i ús de les funcionalitats bàsiques de les aplicacions ofimàtiques. Personalització dels l'entorn de treball i creació de macros i plantilles per optimitzar els treballs ofimàtics).
    Eines generalistes de tractament d’imatge digital (ús d’aplicacions bàsiques d’edició d’imatge, coneixements bàsics d’imatge digital, elaboració d’infografies, etc.)
    Eines bàsiques de comunicació en l’entorn virtual (correu electrònic, entorn web, ús de dispositius electrònics, aplicacions genèriques de treball col·laboratiu.
    Aplicatius bàsics de consulta i tractament de la informació geogràfica (elaboració de mapes temàtics, consultes i localitzadors, etc).
    Eines bàsiques d’elaboració de materials formatius i informatius (formawiki, recursos per videotutorials, etc).
    Accions formatives
    Col·lectiu professional
    Comandament operatiu
    Àmbit funcional
    Serveis de desenvolupament territorial
    Codi
    XCODT002

    Contingut professional

    Missió
    Organitzar, controlar i fer el seguiment de l'equip adscrit al seu àmbit, d'acord amb les instruccions emeses pel seu superior jeràrquic.
    Funcions generals
    1. Verificar i supervisar el dia a dia dels treballs efectuats pel seu equip de treball i organitzar l'activitat diària del personal, establint una adequada distribució de les càrregues de treball.

    2. Informar de l'estat dels treballs de manteniment, reparació i obra nova efectuades per part del seu equip de treball.

    3. Garantir l'adequat estat de les dependències i flota de vehicles, pel que fa al control de l'estoc del material emmagatzemat, estat i revisions dels vehicles, maquinària i estris de treball així com dels equips de protecció individual.

    4. Col·laborar amb les funcions dels diferents llocs d'operari en la realització de treballs especialitzats.

    5. Coordinar i col·laborar amb la resta de l'equip en el muntatge i desmuntatge de la infraestructura necessària per al desenvolupament de qualsevol tipus d'esdeveniment.
    Bones pràctiques a les xarxes socials (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Ciberseguretat (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
    Ciberseguretat bàsica per a l’ús de la tecnologia per a ENS LOCALS
    En línia
    Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
    Com funcionen les fake news i com evitar caure en elles (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Competències digitals (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Creació de vídeos formatius amb eines no professionals (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    El futur és ara (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Elaboració d'un guió de videotutorial (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Els punts claus per entendre les imatges digitals i el seu tractament (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Introducció al disseny digital (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Introducció al disseny digital – Fotografia (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Introducció al disseny digital – Gràfics i infografies (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Introducció al disseny digital – Vídeo (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Joc interactiu FIREWALL: ciberseguretat a les organitzacions
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Sistemes d'Informació Geogràfica: SITMUN
    Videoformació + en línia
    Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
    Tecnologia 5G (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Xarxes socials i marca digital (aprenentatge mòbil)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Ús professional de les xarxes socials. Pla de comunicació 2.0 i guia d’usos (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    SITMUN: casos d'ús
    SITMUN: com editar la informació geogràfica
    SITMUN: com funciona el conversor de coordenades
    SITMUN: com funciona el geocodificador d'adreces
    SITMUN: com funciona la guia de carrers
    SITMUN: com imprimir
    SITMUN: com obtenir informació associada al mapa
    SITMUN: com podem elaborar mapes temàtics
    SITMUN: com visualitzar informació i navegar pel mapa
    SITMUN: descripció de la interfície
    SITMUN: el geocercador de llocs d'interès (nomenclàtor)
    SITMUN: possibilitats per extreure informació geogràfica
    SITMUN: què ens permet fer l'anàlisi espacial
    SITMUN: què són les capes dinàmiques?
    SITMUN: què és el catàleg de metadades
    SITMUN: què és un portal IDE local
    Ciberseguretat
    Competència digital. Ciberseguretat
    Cercar dades i continguts digitals
    Competència digital. Cultura digital
    Com gestionar la informació i evitar la infoxicació
    Competència digital. Cultura digital
    Ordenar el caos d’Internet [cerca, selecciona, transforma, difon i comparteix continguts]
    Competència digital. Cultura digital
    Quines eines de videoconferència podem utilitzar per formar-nos i teletreballar?
    Competència digital. Cultura digital
    Taller de curació de continguts. Aprén a cercar, filtrar, extreure i organitzar la informació
    Competència digital. Cultura digital
    Eines digitals #01. Univers Google: Google Drive (pòdcast)
    Competència digital. Eines digitals
    Eines digitals #03. Eines per a la gestió del temps (pòdcast)
    Competència digital. Eines digitals
    Eines digitals #04. Univers Google: Google Docs (pòdcast)
    Competència digital. Eines digitals
    Eines digitals #05. Univers Google: Google Photos (pòdcast)
    Competència digital. Eines digitals
    Eines digitals #06. Univers Google: Google Calendar
    Competència digital. Eines digitals
    Eines digitals #07. Les noves tendències: TikTok i Twich
    Competència digital. Eines digitals
    Producció i edició de vídeo digital 2.0
    Competència digital. Eines digitals
    Agilitzar càlculs amb l’ús de plantilles
    Competència digital. Ofimàtica
    Agilitzar el disseny de la presentació amb l’ús dels patrons
    Competència digital. Ofimàtica
    Animar una presentació
    Competència digital. Ofimàtica
    Art amb Ms PowerPoint i enllaços
    Competència digital. Ofimàtica
    Art amb Word
    Competència digital. Ofimàtica
    Automatitzar accions
    Competència digital. Ofimàtica
    Automatitzar accions
    Competència digital. Ofimàtica
    Automatitzar accions amb Ms Excel
    Competència digital. Ofimàtica
    Calcular en una base de dades
    Competència digital. Ofimàtica
    Combinar correspondència
    Competència digital. Ofimàtica
    Creació d'informes
    Competència digital. Ofimàtica
    Creació de formularis
    Competència digital. Ofimàtica
    Crear una base de dades amb Ms Excel
    Competència digital. Ofimàtica
    Crear índexs automàtics
    Competència digital. Ofimàtica
    Disseny d'informes avançats
    Competència digital. Ofimàtica
    Disseny de formularis avançats
    Competència digital. Ofimàtica
    Donar format a un document
    Competència digital. Ofimàtica
    Donar format a una presentació
    Competència digital. Ofimàtica
    El suport bàsic d’una base de dades: les taules d’informació
    Competència digital. Ofimàtica
    Enumerar les opcions i crear llistes
    Competència digital. Ofimàtica
    Explotació avançada d'una base dades
    Competència digital. Ofimàtica
    Explotació estàndard d’una base dades
    Competència digital. Ofimàtica
    Formularis amb macros
    Competència digital. Ofimàtica
    Funcions bàsiques
    Competència digital. Ofimàtica
    Funcions d’ús avançat
    Competència digital. Ofimàtica
    Importar i exportar a altres aplicacions
    Competència digital. Ofimàtica
    Impressió
    Competència digital. Ofimàtica
    Imprimir llibres de treball
    Competència digital. Ofimàtica
    La impressió de les presentacions
    Competència digital. Ofimàtica
    La missatgeria
    Competència digital. Ofimàtica
    Les referències en l'ús dels càlculs
    Competència digital. Ofimàtica
    L’agenda i el calendari
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Accedir als arxius de OneDrive des de l'explorador de fitxers de Windows
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Canviar el nom d'una carpeta o arxiu
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Canviar la visualització de OneDrive. Visualització en Llista i en Peces
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Carregar un document o una carpeta a OneDrive
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Com veure l'activitat d'un document
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Compartir un arxiu impedint la descàrrega i la impressió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Compartir un arxiu o carpeta amb qualsevol persona de "diba.cat"
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Compartir un arxiu o carpeta amb una persona específica
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Configurar quines carpetes vols sincronitzar
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Consultar i recuperar una versió anterior d'un document
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Consultar i recuperar una versió anterior d'un document
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Crear un nou document a OneDrive
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Crear una carpeta per a sol·licitar fitxers
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Crear una nova carpeta a OneDrive
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Eliminar i recuperar un document de la paperera
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Entrar a l'aplicació web de OneDrive
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Modificar o eliminar els permisos d’un arxiu o carpeta
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Obrir un document a l'aplicació online i a l'aplicació d'escriptori
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Ordenar i filtrar els documents de OneDrive
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Restaurar OneDrive
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Sincronitzar els fitxers segons demanda
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Veure amb qui s'està compartit un document
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. OneDrive. Veure tots els documents compartits amb mi
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Accedir al lloc de SharePoint del pla
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Accedir als fitxers del pla
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Accés a les meves tasques de tots els plans
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Afegeix una llista de verificació a una tasca de Planner
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Afegir el pla al calendari de l'Outlook
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Afegir i eliminar membres al Pla
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Agregar una imatge a la targeta de la tasca
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Agrupar les tasques del pla en funció de diferents criteris
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Canviar una tasca de dipòsit
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Configurar les notificacions a Planner
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Crear nous dipòsits en el panell de Planner
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Crear noves tasques a Planner
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Crear un nou pla copiant un pla existent
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Crear un pla en un equip de Microsoft Teams
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. El centre de Planner
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Etiquetar les tasques de Planner
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Fer el seguiment de les tasques a Planner
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Filtrar les tasques de Planner
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Fitxers adjunts en una tasca de Planner
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Mostrar les tasques de Planner a To-Do
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Moure o copiar una tasca a una altre pla
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Resum gràfic de l'estat de progrés d'un pla
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Treballa a Planner des de Teams. Accedeix a les teves tasques
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Vincular un pla a un equip de Teams existent
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Planner. Visualitzar la programació del pla en una vista de calendari
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Abandonar un equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Activa/Desactiva l'àudio i el vídeo durant un reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Activar els subtítols en directe durant la reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Adjuntar un arxiu a un xat. On es desa l'arxiu?
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Adjuntar un arxiu en un missatge del canal
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Administra la reunió. Modifica les opcions de reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Afegeix un sondeig a la reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Afegir un contacte als preferits
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Agregar membres a un equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Agregar un canal a l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Agregar un canal privat a l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Agregar una imatge a l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Ancorar un contacte a l'històric de xat
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Canvia el fons de la càmera durant la reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Canvia el zoom de Teams
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Canvia l'estat de presència
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Canvia la llengua de Teams
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Canviar el nom del document
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Canviar el rol d'assistent a presentador
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Canviar el rol o eliminar un membre
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Carrega un document per a l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Cercar ajuda a Teams
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Cercar missatges, contactes i arxius a Teams
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Comparteix la pantalla durant una reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Comparteix una pissarra durant la reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Comparteix una presentació de PowerPoint durant una reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Compartir un vídeo d'Stream en missatge del canal
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Configura Teams en mode fosc
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Configura el missatge de fora de l'oficina des de Teams
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Configura les notificacions que vols rebre
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Configura sales de subgrup per a la reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Configurar l'àudio i el vídeo. Fer una trucada de prova
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Copiar o moure un document a un altre canal, un altre equip o a OneDrive
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Crea un nou document en un canal de l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Crea una nova carpeta en un canal de l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Crea una reunió de Teams des d'Outlook
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Crea una reunió sense planificar-la prèviament
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Defineix un missatge d'estat a Teams
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Desar un missatge per llegir-lo en un altre moment
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Dreceres de teclat
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Eliminar un document
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Eliminar un equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Emfatitzar el missatge. Emoticones, Gifs animats i adhesius
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Emfatitzar un missatge usant emoticones, gifs animats i adhesius
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Enregistra la reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Enviar un elogi en un missatge del canal
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Enviar un elogi en un xat
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Escriure un missatge de xat urgent
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Escriure un nou missatge amb format
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Establir excepcions per a l'estat "No molesteu"
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Establir l'estat "No molesteu"
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Establir un document com a pestanya del canal
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Iniciar un xat amb un o diversos contactes
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Iniciar una nova publicació a un Canal de Teams
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Les mencions en un missatge. Mencionar un company, el canal o l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Marcar un missatge com a no llegit
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Modifica un document - Editar a Teams
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Modifica un document - Obre'l a l'aplicació d'escriptori
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Modifica un document - Obre'l al navegador
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Mostrar la conversa de la reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Mostrar un canal per a tots el membres de l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Obrir un xat en una finestra independent
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Ocultar un equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Planifica una reunió a Microsoft Teams
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Planifica una reunió només amb els membres de l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Prendre notes durant la reunió
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Publicar un anunci en un canal
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Publicar un missatge en diversos canals alhora
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Publicar un missatge per correu electrònic
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Quan respondre a una publicació o iniciar una publicació nova
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Recuperar un document que has eliminat d'un canal de l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Respondre a una publicació
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Restringir la publicació de missatges al canal general. Moderar el canal general
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Restringir la publicació de missatges al canal. Configurar un canal moderat
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Restringir qui pot respondre a un missatge
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Sol·licitar nous membres per a l'equip
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Traduir un missatge
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Transformar un Xat en una trucada o una videotrucada
    Competència digital. Ofimàtica
    Microsoft 365. Teams. Visibilitat del canal. Ocultar o ancorar un canal
    Competència digital. Ofimàtica
    Opcions addicionals de Ms PowerPoint
    Competència digital. Ofimàtica
    Opcions avançades
    Competència digital. Ofimàtica
    Opcions avançades de les taules
    Competència digital. Ofimàtica
    Opcions de millora per visualitzar els gràfics
    Competència digital. Ofimàtica
    Organització dels missatges
    Competència digital. Ofimàtica
    Organitzar informació amb l’ús de taules
    Competència digital. Ofimàtica
    Plantilles i formularis
    Competència digital. Ofimàtica
    Relacionar taules per a definir la base dades
    Competència digital. Ofimàtica
    Representació gràfica de les dades
    Competència digital. Ofimàtica
    Resolució d'hipòtesis
    Competència digital. Ofimàtica
    Revisar el document
    Competència digital. Ofimàtica
    Tasques, notes i diari
    Competència digital. Ofimàtica
    Taules dinàmiques
    Competència digital. Ofimàtica
    Tipus de diapositives per a disposar informació
    Competència digital. Ofimàtica
    Unificar estils
    Competència digital. Ofimàtica
    Validació de dades
    Competència digital. Ofimàtica
    Ús de plantilles per a unificar les presentacions
    Competència digital. Ofimàtica
    Parla amb seguretat a càmera
    Comunicacions en públic
    Bones pràctiques a les xarxes socials
    Comunicació corporativa
    El gestor de comunitats virtuals a l'administració pública
    Comunicació corporativa
    Què hem de tenir en compte per publicar un vídeo a Internet?
    Comunicació corporativa
    Què publicar a les xarxes socials?
    Comunicació corporativa
    Reels o TikTok?
    Comunicació corporativa
    Twitter institucional: a qui seguir?
    Comunicació corporativa
    6 trucs per fer un bon ús del correu electrònic
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Aprèn Outlook
    Organització del treball. Gestió del temps i les tasques
    Formadiba en 9 vídeotutorials
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Guia d'usos de videoformacions amb Zoom
    Recursos humans. Formació a les organitzacions

    Activitats de gestió ambiental

    Definició

    Analitzar, definir, planificar i desplegar el conjunt de projectes i d’actuacions que, associats a diferents vectors ambientals i actuant de manera integrada, han de permetre als ajuntaments de la província desplegar al seus municipis programes de gestió ambiental, avaluant-ne els seus resultats.

    La competència implica...
    Bases teòriques de la gestió ambiental.
    Marc legal: europeu, nacional i autonòmic. Competències municipals.
    Programes d’intervenció per a la millora de la qualitat acústica ambiental.
    Avaluacions dels camps electromagnètics (línies elèctriques, antenes de telefonia mòbil, etc.).
    Programes d’intervenció per al control de la qualitat de l'aire ambiental.
    Control de l'estanquitat de la xarxa urbana d'aigua domiciliària.
    Qualitat de les aigües continentals no tractades (fonts, rius, etc.).
    Definició i aplicació de criteris mediambientals en els programes d’actuació municipal: sostenibilitat dels espais verds municipals, recollida selectiva porta a porta, gestió del servei de neteja viària, etc.
    Projectes europeus ambientals: criteris per a la seva elaboració i fons de finançament.
    Coneixement de referències i experiències reeixides municipals en matèria mediambiental.

    Gestió territorial sostenible d'espais naturals, rurals i fluvials

    Definició

    Aplicar polítiques d'ordenació del territori que es desenvolupen dins del marc de la gestió territorial sostenible mitjançant la participació, implicació i corresponsabilització dels ajuntaments i dels agents locals, i focalitzant en la formulació de propostes d'ordenació, la gestió del territori dels espais naturals, agraris i fluvials, especialment protegits, i el desenvolupament de les actuacions previstes en el planejament especial aprovat.

    La competència implica...
    Polítiques municipals d'ordenació del territori.
    Marc de la gestió territorial sostenible dels espais naturals, agraris i fluvials, especialment protegits.
    Normativa urbanística i ambiental.
    Circuits, procediments i normatives per a l’aprovació de planejaments especials.
    Definició d’actuacions concretes dins dels plans d’ordenació o planejament.
    Eficiència i qualitat en els equipaments, programes i serveis que configuren la Xarxa de Parcs.
    Estratègies i actuacions per al foment dels valors de respecte i protecció del medi natural.
    Conservació del patrimoni natural i arquitectònic.
    Anàlisi, planificació i gestió d’espais lliures.
    Tècniques i mètodes d’anàlisi i valoració dels espais lliures per a l’ordenació i gestió territorial.
    Elaboració i formulació de propostes de planificació i ordenació territorial.
    Accions formatives
    Prevenció de danys causats per mamífers salvatges (inclosos senglars) per a tècnics municipals
    Presencial
    Gerència de Serveis d'Espais Naturals

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU

    Manteniment d'espais verds

    Definició

    Realitzar el conjunt d'operacions destinades al manteniment i conservació dels espais verds urbans.

    La competència implica...
    Productes, eines i materials existents al mercat per fer els tractaments fertilitzants.
    Mètodes de control fitosanitari.
    Procediments de plantació, prevenció, manteniment i expedició més adients a cada espècie i varietat.
    Calendari de plantació, manteniment i expedició de les plantes, arbres i arbustos.
    Tècniques i procediments de cultiu: preparar i condicionar la terra i les llavors, sembrar, protegir, adobar, regar, drenar, podar, etc.
    Tècniques d'expedició de plantes, arbres o arbustos: segar, arrencar, recollir, adequar i trasplantar les plantes al recipient de trasllat, etc.
    Inventaris d'espècies vegetals, calibració, recompte, etc.
    Replantejament sobre el terreny d'un projecte de jardineria o paisatgístic: forma, traçat, densitat de plantació, etc.
    Noves tecnologies i tècniques específiques vinculades a la jardineria.
    Accions formatives
    Aplicador i manipulador de productes fitosanitaris nivell qualificat
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Criteris de poda de l'arbrat
    Presencial + videoformació
    Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
    Identificació i aplicació d'espècies vegetals al jardí
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Instal·lacions de reg en jardineria pública
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Manteniment de maquinària de jardineria
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Operador de poda amb podadora
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Poda d'arbust
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Programació de tasques de manteniment de jardins i espais verds
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Treballs de poda d'arbrat
    Presencial
    Gerència de Serveis d'Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic
    Recursos
    Identificació i aplicació d'espècies vegetals al jardí
    Manteniment d'instal·lacions i espais públics. Jardineria i espais verds
    Programació de tasques de manteniment de jardins i espais verds
    Manteniment d'instal·lacions i espais públics. Jardineria i espais verds

    Manteniment i control d'instal·lacions i d'edificis

    Definició

    Desenvolupar les actuacions necessàries, preventives o correctives, sobre equips i instal·lacions (d'electricitat, aigua, gas, climatització, etc.), per tal d'assegurar-ne un funcionament correcte.

    La competència implica...
    Comprovació i ajust dels nivells i paràmetres dels equips i instal·lacions per fer el manteniment dels mateixos i garantir un ús racional.
    Detecció i reparació d'avaries d'equips i instal·lacions, seguint les especificacions tècniques i els manuals dels fabricants.
    Ús de sistemes de control d'instal·lacions per regular les condicions ambientals de les diferents zones dels edificis. Programació dels sistemes de control d'instal·lacions per a un correcte i eficient funcionament en funció de l'època de l'any.
    Lectura i interpretació de la informació, documentació i normativa referent a equips i instal·lacions per planificar el manteniment preventiu i definir les principals operacions a fer.
    Accions formatives
    Aplicació de tècniques de neteja de grafits
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Instal·lacions de climatització
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Manteniment higiènic sanitari d'instal·lacions de risc davant la legionel·la
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Neteja de Grafits
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Reglament elèctric de baixa tensió en locals de pública concurrència
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Renovació del certificat per al manteniment higiènic sanitari d'instal·lacions de risc davant la legionel·la
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Reparació i manteniment d'instal·lacions d'aigua
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Reparació i manteniment d'instal·lacions elèctriques i d'elements d'enllumenat
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Soldadura Mig - Mag
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Soldadura elèctrica. Coneixements bàsics
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació

    Obres i acabats de construcció

    Definició

    Executar treballs d'obra i acabats (paviments, enrajolats, cobertes, cobertures, impermeabilitzacions, revestiments, tancaments, particions de fàbrica, etc.) en obres de nova construcció i en obres de rehabilitació, així com el manteniment preventiu i correctiu tant d'edificis com d'obra civil (carreteres, camins, ponts, obres de fàbrica, etc.).

    La competència implica...
    Materials o productes, superfícies i morters i mescles de material.
    Valoració de la idoneitat dels materials, les eines pròpies de l'ofici i dels recursos necessaris per executar una feina concreta d'obra i acabats de construcció.
    Procediments de treball més adients per a la realització de l'obra.
    Seguiment de les activitats realitzades per tercers en l'execució d'un projecte d'obres i acabats de
    construcció.
    Nous materials d'obra i acabats i noves tècniques de treball que permetin la millora contínua dels treballs.
    Accions formatives
    Coneixements elementals de fontaneria i sanejament
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Elements d'obra bàsics
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Impermeabilització i cobertes
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Mantenidor d'àrees de jocs infantils
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Manteniment i reparació de panys
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Operador de PEMP. Adaptació professional a la norma UNE-58923
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Operador de bastides. Adaptació professional a la norma UNE-1004 I RD2177/04
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Pintura. Coneixements avançats
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Pintura. Introducció general i conceptes elementals
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Reparació i manteniment d'elements de fusteria
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Treballs en alçada
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Conceptes bàsics en reparació i manteniment d’elements de fusteria
    Manteniment d'instal·lacions i espais públics. Edificis i instal·lacions

    Gestió de compres i magatzem

    Definició

    Realitzar les tasques relacionades amb els processos de subministrament, emmagatzematge, i distribució de materials, així com gestionar la documentació associada (inventari, albarà...). Identificar i analitzar les necessitats de compra de productes, valorar els proveïdors i fer les propostes tècniques per a la contractació, així com el seguiment posterior.

    La competència implica...
    Gestió, tramitació i resolució dels expedients de contractació de subministraments, així com els dels serveis que no estiguin atribuïts a un determinat àmbit funcional.
    Gestió de la cartera de possibles proveïdors per al subministrament de necessitats.
    Gestió, control i administració de la caixa fixa.
    Recerca en el mercat de les ofertes més favorables per treure la màxima rendibilitat al pressupost general de l’ajuntament.
    Recepció de materials i subministraments, comprovació i revisió d’albarans, tramitació de la facturació dels expedients de compra, i control de qualitat dels productes a la seva recepció.
    Distribució dels materials i subministraments fins al departament sol·licitant.
    Gestió integral del magatzem i distribució de materials i subministres.
    Creació, gestió i manteniment del catàleg de subministraments, productes, tarifes de preus i serveis normalitzats així com del catàleg de proveïdors.
    Control dels estocs i realització periòdica de l'inventari del magatzem, fent propostes de compra per garantir els estocs mínims, així com informes periòdics sobre el consum de productes normalitzats.
    Accions formatives
    Millorar la gestió dels magatzems
    Presencial + videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació