Acompanyament personalitzat en les trajectòries educatives
Programa, avaluació i acreditació
Mòdul 1. Acompanyament al llarg de la vida
• L'Acompanyament durant la trajectòria educativa des d'una perspectiva biogràfica i de cicle de vida: intervenció longitudinal, continuïtat entre etapes educatives, acompanyament familiar.
• Moments clau per a la intervenció: transicions educatives (canvis d'etapa) , transicions vitals.
• Acompanyament al projecte de vida.
Mòdul 2. Necessitats:
• Identificació, dimensionament de perfils.
• Detecció de necessitats i recursos segons perfils per fer un acompanyament personalitzat.
Mòdul 3. Agents i recursos:
• Medi obert, acompanyament extensiu, intervenció perfils AEP, detecció d’alertes.
• Treball integrat dels agents: treball en xarxa.
• Recursos al territori: SOAC, UOA,PMOE...
• L'Acompanyament durant la trajectòria educativa des d'una perspectiva biogràfica i de cicle de vida: intervenció longitudinal, continuïtat entre etapes educatives, acompanyament familiar.
• Moments clau per a la intervenció: transicions educatives (canvis d'etapa) , transicions vitals.
• Acompanyament al projecte de vida.
Mòdul 2. Necessitats:
• Identificació, dimensionament de perfils.
• Detecció de necessitats i recursos segons perfils per fer un acompanyament personalitzat.
Mòdul 3. Agents i recursos:
• Medi obert, acompanyament extensiu, intervenció perfils AEP, detecció d’alertes.
• Treball integrat dels agents: treball en xarxa.
• Recursos al territori: SOAC, UOA,PMOE...
• Compartir el marc conceptual de l'acompanyament a la trajectòria educativa com a estratègia per a la millora educativa i prevenció de l'abandonament escolar.
• Conceptualitzar l'acompanyament personalitzat des d'una perspectiva biogràfica i de cicle de vida.
• Identificar agents i espais de treball per desenvolupar estratègies d'acompanyament personalitzat en la trajectòria educativa dels infants i joves.
• Identificar recursos i aportar eines d'intervenció per l'acompanyament personalitzat: detecció de necessitats i perfils, eines d'intervenció, agents implicats.
• Debat i dinàmica participativa.
• Recull i anàlisi de les experiències dels ajuntaments participants.
• Anàlisi de cas.
• Compartir bones pràctiques o experiències de referencia.
• Recull i anàlisi de les experiències dels ajuntaments participants.
• Anàlisi de cas.
• Compartir bones pràctiques o experiències de referencia.
Assistència
Els participants avaluaran el curs a través del qüestionari d'avaluació de l'aplicatiu Gestforma.
Certificat d’assistència
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic educació | Desenvolupament de l'educació local |