Claus per a l’organització i gestió integral d’una fira

Acció formativa
Claus per a l’organització i gestió integral d’una fira
Àmbit promotor de formació:
Gerència de Serveis de Comerç
Requisits:
Personal directiu, tècnic i electe d’ens locals de la província de Barcelona relacionades amb l’organització i gestió d’una fira o que tinguin interès en aquesta matèria i personal tècnic de la Gerència de Serveis de Comerç_ Cal donar-se d'alta a la plataforma Copèrnic: https://fefic.auth.copernic.tech/login
Nombre de participants: Mínim 15 | Òptim 20 | Màxim 30
Canal:
Videoformació
Durada: 20,0 h | Presencial 0,0 h | Videoformació 20,0 h | Treball en línia 0,0 h
Modalitat:
curs

Programa, avaluació i acreditació

SESSIÓ 1. INTRODUCCIÓ AL MÓN FIRAL (Durada: 1,5 h): Conceptes i classificació dels esdeveniments firals, Gestió pública vs. gestió privada o per encàrrec, Marc normatiu, econòmic i institucional, El sector firal a Catalunya: Situació actual i Perspectives de futur.
SESSIÓ 2. L’ORGANITZACIÓ D’UN ESDEVENIMENT FIRAL (2,5 h): Disseny de l’esdeveniment firal, Objectius estratègics i operatius d’un esdeveniment firal, Projecte firal, Punts clau en la gestió d’esdeveniments firals, Estudis d’impacte socioeconòmic de fires.
SESSIÓ 3. L’ESPAI FIRAL ( 2,5 h): El plànol de la fira, la logística, Mesures de seguretat i Pla de contingència en el sector firal (COVID-19); L’espai firal, l’experiència com a visitant.
SESSIÓ 4. EL PROCÉS DE COMERCIALITZACIÓ (2,5 h): Gestió de la contractació d’expositors en les fires locals, L’acció comercial, La gestió dels patrocinis, mecenatges i col·laboracions, Fases de la contractació dels expositors.
SESSIÓ 5. CONTROL ADMINISTRATIU I FINANCER D’UNA FIRA (2,5 h): Nocions bàsiques per saber gestionar econòmicament una fira, Models de gestió del pressupost de despeses d’un esdeveniment firal, Fonts de finançament de les entitats i activitats firals, Sostenibilitat econòmica d’una fira.
SESSIÓ 6. LA COMUNICACIÓ D’UN ESDEVENIMENT FIRAL (2 h): El Pla de comunicació integral, La transformació digital d’una fira: canals de comunicació.
SESSIÓ 7. LA QUALITAT FIRAL (2,5 h): Aspectes clau a considerar, Criteris de gestió mediambiental d’una fira, Els serveis als expositors i als visitants, La dinamització i la programació cultural, Enquestes de satisfacció i indicadors firals de valoració d’una fira.
SESSIÓ 8. CREACIÓ D’UN PROJECTE FIRAL (4 h): Exercici col·lectiu (per equips) per plantejar i donar sortida a un projecte firal; Retorn en comú a les persones participants i els docents del curs.

. Oferir a les persones participants una formació professional en l’àmbit de l’organització i la gestió integral d’una fira.
. Facilitar els coneixements teòrics i pràctics que permetin plantejar i dur a terme un projecte firal amb garanties d’èxit.

- Metodologia teòrico-pràctica basada en l’exposició de conceptes i aportacions teòriques i l’anàlisi de casos pràctics i exemples reals.
- Ponències proactives de diverses persones expertes de l’àmbit firal, amb debat, resolució de preguntes, aclariment de dubtes, reflexions obertes sobre els aspectes clau de l’organització i gestió d’una fira, i exercicis pràctics per part de les persones participants, per tal d’assimilar els continguts.
Assistència
Producte de treball
- Acreditació per part de les persones participants a l’acció formativa, amb una assistència al 100% de les hores de formació i aprofitament.
- S’avaluarà per la participació i resolució d’exercicis pràctics per part de les persones participants a la comunitat creada durant el curs a la plataforma Copernic de la Federació de Fires de Catalunya (FEFIC).
Certificat d’aprofitament

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Planificació, organització i dinamització de les fires locals