Coaching pràctic, intel.ligència emocional, PNL i neurociència. La suma que multiplica els resultats en els SLO

Acció formativa
Coaching pràctic, intel.ligència emocional, PNL i neurociència. La suma que multiplica els resultats en els SLO
Àmbit promotor de formació:
Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació
Requisits:
Prioritàriament personal tècnic dels Serveis Locals d’Ocupació de la xarxa Xaloc.
Nombre de participants: Mínim 15 | Òptim 16 | Màxim 20
Canal:
Presencial + videoformació
Durada: 35,0 h | Presencial 15,0 h | Videoformació 20,0 h | Treball en línia 0,0 h
Modalitat:
Curs

Programa, avaluació i acreditació

INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL I CONCEPTES DE NEUROCIÈNCIA:
. Origen i definició del concepte.
. Emocions: Què són? Per a què serveixen?
. Estructures fonamentals del cervell i la seva química (conceptes de neurociència).
. Emocions bàsiques: Famílies d’emocions. Finalitat i funcions específiques.
. Procés des de l’estímul fins les conseqüències.
. Gestió o regulació emocional: Termòmetre emocional.
. Habilitats socials.PNL:
. Definició i Pressuposicions de la PNL.
. Les 4 etapes de l’aprenentatge: Incompetència inconscient. Incompetència conscient. Competència conscient. Competència inconscient.
. Sistemes Representacionals: Visual. Kinestèsic. Auditiu.
. Claus d’accés ocular.
. Metaprogram. Filtres
. Efecte de les paraules “No” i “però”.
. Metamodel: Eliminacions. Distorsions. Generalitzacions.
COACHING:
. Introducció al coaching.
. Metodologia: CAR i GROW.
. Competències bàsiques del coach.
. Formulació de Preguntes Poderoses.
. Formulació d’Objectius SMART i més.
. Identificació de Creences Limitadores i Potenciadores.

Proveir al personal tècnic, de la Xarxa de Serveis Locals d’Ocupació, dels recursos per reconèixer i interpretar tot allò què ens diuen les emocions, tot donant una base científica a través de la neurociència, per tal de donar la resposta adequada a cada situació.
Aconseguir una millora de les relacions interpersonals per afavorir l’entesa i els resultats desitjats en l’entorn laboral, així com guanyar en empatia a través de l’escolta activa i facilitar una comunicació assertiva per ser més efectius en l’atenció a l’usuari.
Facilitar l’obertura a l’aprenentatge, al canvi i a l’acció dels diferents interlocutors a partir d’una comunicació adaptada a la seva realitat mental.
Aprendre a preguntar quan l’interlocutor elimina informació o distorsiona la realitat així com quan generalitza per evitar les suposicions i els raonaments d’autoengany que poden frenar la consecució dels objectius de les persones.
Conèixer i aplicar eines de coaching per tal de: Potenciar les fortaleses i superar les dificultats; Per clarificar/definir objectius professionals; Per dissenyar plans d’acció i així generar responsabilitat, compromís i motivació en la recerca de feina, en la millora de competències específiques o en qualsevol altre objectiu marcat pels demandants d’ocupació. Anàlisi dels beneficis de l’aplicació de les eines i recursos de coaching.

Interactiva, participativa i totalment orientada a l'aplicació pràctica en el lloc de treball. Explicació teòrica de conceptes, eines i recursos per després analitzar i treballar els casos reals o simulats que es plantegin. Utilització de vídeos, jocs, metàfores i altres recursos, així com exercicis pràctics, per aconseguir la màxima eficàcia.
Assistència
Només s'acredita l'assistència.
Certificat d’assistència

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Projectes de mercat de treball i ocupació