Curs avançat de contractació en el sector públic
Programa, avaluació i acreditació
• L’activitat contractual de l’administració pública local i l’organització administrativa contractual local.
• Els elements contractuals: l’àmbit objectiu i l’àmbit subjectiu.
• El règim de contractació dels poders adjudicadors que no són administracions públiques i dels sectors exclosos.
• El procediment contractual: la preparació, l’adjudicació , la formalització i l’execució contractual i la modificació dels contractes.
• Les mesures de gestió eficient en la tramitació.
• Les causes de resolució dels contractes i la imposició de penalitats al contractista, procediment aplicable.
• Tipologia de contractes: el contracte d’obra pública, el contracte de concessió d’obra pública i contracte de concessió de serveis, el contracte de subministrament, el contracte de serveis i el contracte de col·laboració entre el sector públic i el sector privat. Els contractes menors.
• Els criteris de valoració objectius i subjectius.
• La comissió d’experts i la Mesa de contractació: composició i funcionament.
• La cessió i la subcontractació dels contractes.
• La contractació dels serveis públics. Especial referència als serveis públics locals.
• La gestió econòmica dels contractes: el pressupost de licitació, el valor estimat dels contractes, el règim jurídic de les garanties.
• El règim econòmic financer de la contractació administrativa, especial referència a la concessió administrativa.
• La responsabilitat patrimonial derivada de l’activitat contractual.
• La contractació administrativa electrònica.
• El Document europeu únic de contractació.
• Els recursos administratius en matèria de contractació i la declaració de nul·litat.
• La transparència en la contractació pública. Publicitat activa i passiva. Requisits i procediment.
• Els elements contractuals: l’àmbit objectiu i l’àmbit subjectiu.
• El règim de contractació dels poders adjudicadors que no són administracions públiques i dels sectors exclosos.
• El procediment contractual: la preparació, l’adjudicació , la formalització i l’execució contractual i la modificació dels contractes.
• Les mesures de gestió eficient en la tramitació.
• Les causes de resolució dels contractes i la imposició de penalitats al contractista, procediment aplicable.
• Tipologia de contractes: el contracte d’obra pública, el contracte de concessió d’obra pública i contracte de concessió de serveis, el contracte de subministrament, el contracte de serveis i el contracte de col·laboració entre el sector públic i el sector privat. Els contractes menors.
• Els criteris de valoració objectius i subjectius.
• La comissió d’experts i la Mesa de contractació: composició i funcionament.
• La cessió i la subcontractació dels contractes.
• La contractació dels serveis públics. Especial referència als serveis públics locals.
• La gestió econòmica dels contractes: el pressupost de licitació, el valor estimat dels contractes, el règim jurídic de les garanties.
• El règim econòmic financer de la contractació administrativa, especial referència a la concessió administrativa.
• La responsabilitat patrimonial derivada de l’activitat contractual.
• La contractació administrativa electrònica.
• El Document europeu únic de contractació.
• Els recursos administratius en matèria de contractació i la declaració de nul·litat.
• La transparència en la contractació pública. Publicitat activa i passiva. Requisits i procediment.
• Aprofundir en els coneixements sobre la contractació del sector públic.
• Conèixer i comprendre els principis generals de la contractació del sector públic, els procediments de contractació i especial referència a l’àmbit local.
• Adquirir els coneixements necessaris per realitzar la tramitació del procediment contractual i fer el seguiment de l’execució dels contractes.
• Ser capaç de gestionar les incidències habituals en els principals tipus de contractació a partir del coneixement dels conceptes i dels procediments de la contractació en el sector públic.
-Es realitzarà una exposició teòrica dels continguts, fomentant la interacció amb els assistents mitjançant el plantejament d’hipòtesis de situacions que davant la noves normes es poden produir en la realitat pràctica administrativa.
Assistència
Certificat d’assistència
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic contractació/compres | Contractació administrativa |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic jurídic | Contractació administrativa |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic serveis econòmics | Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local |