Disseny participatiu de serveis i polítiques públiques
Programa, avaluació i acreditació
Introducció al design thinking i al disseny de serveis: especificitats i incidència d’aquestes metodologies en els processos participatiusCo-creació i co-producció: els rols de la ciutadania i del personal municipal en el disseny de serveis i de polítiques públiquesDe la política al servei: policy for impactCasos locals i internacionals d’aplicació del disseny de serveis en serveis públics Eines clau: recerca qualitataiv, user journey, prototipatge i proves de servei
Tenir un primer contacte pràctic amb el design thinking i el disseny de serveis aplicat al serveis i a les polítiques públiques.Conèixer experiències de redisseny de serveis públics amb la participació de personal municipal i de ciutadania.Entendre com el punt de vista i les eines de disseny de serveis contribueixen a fer els processos participatius més efectius i més inclusius.
Explicació teòrica, explicació de casos pràctics i treball en grups.
Assistència
Certificat d’assistència
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic cultura | Orientació de servei a la ciutadania |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat | Programes de foment de la participació ciutadana |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic educació | Orientació de servei a la ciutadania |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic participació ciutadana | Programes de foment de la participació ciutadana |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Tècnic infància/família/gent gran/inclusió | Orientació de servei a la ciutadania |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic organització | Orientació de servei a la ciutadania |