Eines per a la participació diversa des d’una perspectiva interseccional

Acció formativa
Eines per a la participació diversa des d’una perspectiva interseccional
Àmbit promotor de formació:
Servei d'Agenda 2030 i Participació
Requisits:
Tenir coneixements en participació ciutadana.
Nombre de participants: Mínim 15 | Òptim 18 | Màxim 20
Canal:
Videoformació
Durada: 10,0 h | Presencial 0,0 h | Videoformació 10,0 h | Treball en línia 0,0 h
Modalitat:
Curs

Programa, avaluació i acreditació

• Perspectiva interseccional: eixos de diversitat • Aspectes bàsics de la perspectiva interseccional • La ciutadania diversa des de diferents mirade s• Implicacions de la diversitat interseccional en la participació • Recull d’aspectes i necessitats des de la pràctica quotidiana municipal. La pràctica des de diferents àmbits d’aplicació: • Representativitat i diversificació: qui participa/fa ús dels serveis i qui no? • Formats formals i informals i propostes programàtiques: quines són les nostres propostes a la participació? • Dinamització i facilitació: com les estem duent a terme? Garantim la representativita? • Comunicació i compromís participatiu: accessibilitat, representativitat, etc. • Barreres (arquitectòniques, de tempos, comunicatives...) • Introducció a: Què entenem per diversitat cultural (persones migrades i/o racialitzades) i diversitat de gènere. Conceptes genèrics i visió crítica. • Barreres i estratègies per a la participació representativa des d’aquests dos eixos i discriminacions combinades. • Introducció a: Què entenem per diversitat funcional, neurodivergència i diversitat d’edat Conceptes genèrics i visió crítica. • Barreres i estratègies per a la participació representativa des d’aquest eixos i discriminacions combinades. • La checklist amb perspectiva interseccional: una eina tècnica per a projectes de participació.• Exemples exitosos de participació inclusiva a nivell municipl • Treball sobre casos pràctics. Taller aplicat a la realitat de cada municipi participant

. Reflexionar entorn als conceptes de diversitats, perspectiva interseccional i implicacions per a la participació. Analitzar i posar en context: diferents eixos de diversitat i com es combinen implicacions per a la participació a nivell ciutadà. Reflexionar respecte a aspectes bàsics de les necessitats en la pràctica tècnica quotidiana. . S’analitzaran i posaran en context:• factors a considerar per a fer real la participació inclusiva.• estratègies i eines per assolir una mirada i una pràctica inclusiva de la participació. . Analitzar de forma pràctica els reptes, eines i estratègies per a la participació inclusiva (I) -Construir un inici de caixa d’eines per a atendre a eixos de diversitat concrets . Reflexionar entorn als factors d’exclusió i factors d’inclusió en el context actual * Diversitat cultural (persones migrades i/o racialitzades) * Diversitat de gènere . Analitzar de forma pràctica els reptes, eines i estratègies per a la participació inclusiva (II) . Construir un inici de caixa d’eines per a atendre a eixos de diversitat concrets10. Reflexionar entorn als factors d’exclusió i factors d’inclusió en el context actual:• Diversitat funcional• Neurodivergència (salut mental)• Diversitat d’edat (joves, gent gran) . Realitzar una aproximació aplicada a una eina concreta de perspectiva interseccional.. Aplicar conceptes de les sessions anteriors a casos i exemples de la realitat de cada municipi/ tècnic-a

Es treballarà amb conferències impartides via zoom. S’alternaran: -Classe magistral -Exercicis pràctics -Visionat de materials audiovisuals -Debats
Certificat d’assistència

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic participació ciutadana Programes de foment de la participació ciutadana