Iniciació a la defensa de les persones consumidores en l'àmbit local

Acció formativa
Iniciació a la defensa de les persones consumidores en l'àmbit local
Àmbit promotor de formació:
Gerència de Serveis de Salut Pública i Consum
Requisits:
Desenvolupar tasques laborals com a professionals en els Serveis Públics de Consum, tant siguin OMIC, OCIC o OPIC, o també en les OAC on es tramitin consultes de consum.
Nombre de participants: Mínim 15 | Òptim 18 | Màxim 20
Canal:
Presencial + en línia
Durada: 30,0 h | Presencial 20,0 h | Videoformació 0,0 h | Treball en línia 10,0 h
Modalitat:
curs

Programa, avaluació i acreditació

• Mòdul I: Introducció en matèria de consum.
• Mòdul II: El procediment de la reclamació.
• Mòdul III: Els productes i serveis.
• Mòdul IV: Els subministraments bàsics.
• Mòdul V: La inspecció.

• Facilitar l'adquisició de coneixements, el desenvolupament d'habilitats i proporcionar eines de treball per a realitzar les tasques pròpies en matèria de defensa de les persones consumidores en el món local.

Es tracta d'un curs distribuït en 5 sessions presencials i 10 hores no presencials destinades a la realització d'un pràcticum. El pràcticum consisteix en una anàlisi del procediment d'atenció a les consultes de consum establert en l'ens local de cada participant i en la realització d'una proposta de possibles millores per al mateix.Les sessions presencials es dedicaran a la presentació dels continguts teòrics, a fer el seguiment del pràcticum dels assistents i al lliurament del mateix en la darrera sessió.
Assistència
Producte de treball
Assistència i test.
Certificat d’aprofitament

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Defensa de les persones consumidores
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Inspector consum Defensa de les persones consumidores
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic consum Defensa de les persones consumidores