La comunicació d'una destinació sostenible
Programa, avaluació i acreditació
– Què és el màrqueting sostenible? / Criteris del màrqueting sostenible
Criteri 1: Reduir els impactes ambientals i socials negatius
Criteri 2: Reduir la petjada de carboni del transport
Criteri 3: Normalitzar el comportament del visitant
Criteri 4: Reduir la saturació turística
Criteri 5: Compensar els impactes negatius que causa el turisme
Criteri 6: Servir la destinació, no les entitats
Criteri 7: Servir les necessitats de la destinació
Bases d’un màrqueting i comunicació de la sostenibilitat més persuasius
Criteri 8: Evitar la percepció de “maquillatge” en les accions de sostenibilitat
Criteri 9: Liderar el consum de productes sostenibles des del sector públic
Criteri 10: Redefinir el producte sostenible en funció de les necessitats del mercat
Criteri 11: Comunicar els beneficis pel client del producte sostenible
Criteri 12: Comunicar la qualitat de l’experiència que resulta del producte sostenible
Criteri 13: Millorar la credibilitat dels missatges explícits
Criteri 14: Segmentar els mercats en funció del significat emocional de la sostenibilitat
La sostenibilitat aplicada al pla de màrqueting
Criteri 15: Uns objectius del màrqueting de la DMO més complerts
Criteri 16: Una segmentació de mercats en funció del valor total dels visitants
Criteri 17: Un ventall de possibilitats de posicionaments
Criteri 18: Inversió en productes de futur /Criteri 19: Gestió de la demanda a través dels preus /Criteri 20: Comunicació i distribució que beneficien la destinació.
Criteri 1: Reduir els impactes ambientals i socials negatius
Criteri 2: Reduir la petjada de carboni del transport
Criteri 3: Normalitzar el comportament del visitant
Criteri 4: Reduir la saturació turística
Criteri 5: Compensar els impactes negatius que causa el turisme
Criteri 6: Servir la destinació, no les entitats
Criteri 7: Servir les necessitats de la destinació
Bases d’un màrqueting i comunicació de la sostenibilitat més persuasius
Criteri 8: Evitar la percepció de “maquillatge” en les accions de sostenibilitat
Criteri 9: Liderar el consum de productes sostenibles des del sector públic
Criteri 10: Redefinir el producte sostenible en funció de les necessitats del mercat
Criteri 11: Comunicar els beneficis pel client del producte sostenible
Criteri 12: Comunicar la qualitat de l’experiència que resulta del producte sostenible
Criteri 13: Millorar la credibilitat dels missatges explícits
Criteri 14: Segmentar els mercats en funció del significat emocional de la sostenibilitat
La sostenibilitat aplicada al pla de màrqueting
Criteri 15: Uns objectius del màrqueting de la DMO més complerts
Criteri 16: Una segmentació de mercats en funció del valor total dels visitants
Criteri 17: Un ventall de possibilitats de posicionaments
Criteri 18: Inversió en productes de futur /Criteri 19: Gestió de la demanda a través dels preus /Criteri 20: Comunicació i distribució que beneficien la destinació.
Centrar la matèria en el màrqueting sostenible i quins són els seus criteris, amb exemples pràctics
Continguts i activitats a través de l'aula virtual i discutits o ampliats en les sessions zoom. Es planteja una activitat obligatòria i es farà una sessió de tancament de curs.
Assistència
Proves d’aprenentatge
aula virtual amb 2 sessions de zoom, una entre mig del curs i una altra com a sessió de tancament. Realització d'una activitat obligatòria
Certificat d’aprofitament
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic turisme | Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local |