Pràctiques restauratives per promoure la convivència
Programa, avaluació i acreditació
1a SESSIÓ: Elements clau de l'enfocament restauratiu i pràctiques restauratives
2a SESSIÓ: La finestra relacional. Model 5-5-5: Principies, preguntes i tècnica
3a SESSIÓ: L’entrevista restaurativa i les reunions restauratives amb dues persones
4a SESSIÓ: Les reunions restauratives amb més de dues persones. Un SMC restauratiu
2a SESSIÓ: La finestra relacional. Model 5-5-5: Principies, preguntes i tècnica
3a SESSIÓ: L’entrevista restaurativa i les reunions restauratives amb dues persones
4a SESSIÓ: Les reunions restauratives amb més de dues persones. Un SMC restauratiu
. Introduir els conceptes bàsics de l'enfocament restauratiu i les seves pràctiques tant a nivell proactiu com responsiu en els SMC .
. Presentar i desenvolupar els cercles com a metodologia proactiva i preventiva per a la creació de grup i comunitat.
. Fomentar el desenvolupament de competències específiques del model 5-5-5 (B.Hopkins): l’escolta restaurativa.
. Identificar les fases de tot procés restauratiu responsiu.
. Entrenar la facilitació de reunions restauratives amb dues i més persones.
Teòrico-pràctica per videoformació
Assistència
Certificat d’assistència
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat | Programes de diversitat, convivència i mediació ciutadana |