Transparència real: comunicació i bona governança

Acció formativa
Transparència real: comunicació i bona governança
Àmbit promotor de formació:
Gabinet de Premsa i Comunicació
Requisits:
Personal adscrit als serveis de comunicació, premsa o xarxes socials així com tècnics de comunicació dels ens local
Nombre de participants: Mínim 15 | Òptim 20 | Màxim 25
Canal:
Videoformació
Durada: 6,0 h | Presencial 0,0 h | Videoformació 6,0 h | Treball en línia 0,0 h
Modalitat:
curs

Programa, avaluació i acreditació

1. El principi de la transparència
2. La transparència: context i marc normatiu
3. El dret a l’accés de la informació pública
4. Publicitat activa: la transparència des del punt de vista de l’Administració
5. Més enllà del portal de transparència: Què vol dir ser transparent?
6. Trobar, entendre i participar: Comunicació per a una transparència real
7. Conclusions: Com incorporar la mirada de la ciutadania?

Més enllà de complir amb els requeriments de la llei, la transparència exigeix una sèrie de consideracions i pràctiques perquè sigui realment efectiva com, per exemple, la qualitat informativa, la llegibilitat, la comprensió, la participació, etc. En aquest curs entrarem en aquest tractament de la informació pública per comunicar de manera transparent.

Es combina l’exposició dels continguts amb algunes dinàmiques, exercicis pràctics i exemples relacionats amb el temari.
Certificat d’assistència

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic comunicació Comunicació estratègica