Criteris d'estil per a la redacció de documents
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Subaltern | Serveis de suport intern | Notificador | Gestió administrativa |
Suport administratiu | Transversal | Administratiu | Gestió administrativa |
Suport administratiu | Transversal | Auxiliar administratiu | Gestió administrativa |
Suport administratiu | Transversal | Gestor atenció ciutadana | Gestió administrativa |
Suport administratiu | Transversal | Secretari directiu/alt càrrec | Gestió administrativa |
Suport operatiu | Serveis de desenvolupament territorial | Zelador | Gestió administrativa |
Tècnic auxiliar | Serveis de suport intern | Recaptador | Gestió administrativa |
Recursos relacionats
-
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2292.jpg
Gemma García ens explica quins són els erros més habituals en redactar correus electrònics i aporta solucions per no repetir-los.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.1 hora 1 habilitatTipus de recursGuia d'habilitatsFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2142.jpg
Una administració pública moderna, al servei del ciutadà, s’ha de caracteritzar entre altres aspectes, per dur a terme les seves actuacions amb la màxima eficàcia i transparència possibles. Si tenim en compte que aquestes actuacions s’expressen principalment mitjançant el canal escrit, sembla lògic pensar que el tipus de llenguatge que s’utilitza en la redacció dels documents administratius ha de ser matèria de reflexió constant.
A més, els documents que concretament s’analitzen en aquests curs, els informes i les propostes de resolucions administratives, tenen una rellevància clau en qualsevol procediment administratiu, ja que reflecteixen les actuacions practicades en les fases d’instrucció, les quals han de ser el resultat d’un procés lògic i jurídic. És per això que el tipus de llenguatge que s’hi utilitzi i la manera com es presenti i organitzi la informació són d’una importància cabdal si es vol aconseguir que la comunicació sigui realment efectiva.
Manual de formacióTipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2224.jpg
Píndoles on trobaràs informació bàsica i consells pràctics per millorar la redacció sobre cadascun dels deu documents més habituals a l’administració: ofici, carta, certificat, diligència, resolució, proposta de resolució, decret, acta, informe i correu electrònic.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Manual de formacióTipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2473.jpg
El ciutadà té dret a estar ben informat. El llenguatge administratiu sovint és poc entenedor. Les recomanacions de lectura fàcil i llenguatge planer ens permeten fer més assequibles els nostres textos i publicacions per tal de preservar aquest dret individual i col·lectiu.
En aquest document trobaràs eines senzilles que et facilitaran l'aprenentatge d'aquesta tècnica.Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Síntesis de formacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2059.jpg
Aquest material et permetrà conèixer els elements que intervenen en la comunicació mitjançant el correu electrònic, adequar el to i el registre, redactar correus electrònics amb un alt grau d’eficàcia comunicativa, comprovar si el correu s’adequa als principis de coherència i cohesió i introduir-hi les esmenes corresponents.
Manual de formacióTipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2099.jpg
Aquest manual és una eina pràctica per conèixer les característiques del llenguatge policial i les seves necessitats per elaborar documents policials eficaços. La llegibilitat, la claredat, la precisió i la senzillesa són els eixos vertebradors de la comunicació policial.
Manual de formacióTipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2097.jpg
En aquest manual, totalment pràctic, s'explica la metodologia idònia per gestionar les expressions i tècniques comunicatives més útils per persuadir, influenciar i convèncer els nostres interlocutors.
Manual de formacióTipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2483.jpg
La Programació Neurolingüística, coneguda com PNL, és un conjunt d’eines, exercicis i recursos destinats a entendre les nostres arrels, què és el nostre món intern. Les nostres experiències de vida creen inconscientment les ulleres amb les que veiem les persones, el món i a nosaltres mateixos.
La PNL estudia com les persones filtrem la informació que percebem, li donem un significat intern i, en funció d’aquest, experimentem l’emoció que incita a un comportament o un altre. Si vols saber més sobre què és la PNL, per a què serveix i com la pots aplicar, llegeix aquest recurs.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022Síntesis de formacióTipus de recursManualFormatPDF