X

Nom de la competència clau 1 2 3 4
Nivell
  • Itinerari formatiu del lloc de treball:
    Secretari/Interventor | Ens Local

    Col·lectiu professional
    Habilitació nacional
    Àmbit funcional
    Serveis de suport intern
    Codi
    XHNSI004

    Contingut professional

    Missió
    Dirigir, gestionar i organitzar els processos de treball relatius a l’assessorament legal preceptiu i fe pública i al control i fiscalització interna de la gestió economicfinancera i pressupostària per a l’assoliment dels objectius fixats per la corporació.
    Funcions generals
    1. Assessorar a la corporació per tal de donar compliment a l’exercici de les funcions de fe pública i d’assessorament legal preceptiu reservades a funcionaris de caràcter nacional segons la legislació vigent.

    2. Realitzar i garantir les funcions de control i fiscalització interna de la gestió economicofinancera i pressupostària, d'acord amb el que tipifica la legislació vigent.

    3. Dirigir i gestionar els recursos humans, econòmics i materials que estiguin al seu càrrec per tal d’assegurar els seus objectius i programes.

    Perfil de competències

    COMPETÈNCIES ESTRATÈGIQUES DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL

    Gestió eficient dels recursos públics

    Definició

    Fet d'assolir els resultats que han estat assignats a la seva unitat o el seu grup de treball mitjançant una gestió eficient dels recursos (humans, tecnològics, infraestructures, etc.), d’acord amb els principis emanats de l'ètica pública i els principis d'eficiència, eficàcia i qualitat de servei.

    La competència implica...
    Gestió de recursos humans.
    Gestió i control del pressupost de la unitat organitzativa.
    Finançament públic.
    Gestió de processos per a una gestió eficient.
    Planificació orientada a resultats i DPO (Direcció per objectius).
    Càlcul de costos de productes i serveis.
    Tècniques de millora de la gestió.
    Indicadors i quadres de comandament.
    Memòries de gestió de resultats.
    Rendició de comptes.
    Experiències de gestió eficient en d’altres organitzacions públiques.
    Accions formatives
    Anàlisi de problemes i presa de decisions (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Augmentar l'eficàcia professional mitjançant el Mindfulness (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Automotivació (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Benestar visual
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació
    Benestar visual
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Bones pràctiques a les xarxes socials (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Ciberseguretat bàsica per a l’ús de la tecnologia per a ENS LOCALS
    En línia
    Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
    Claus per redactar un informe (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Com documentar els teus procediments de treball
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Com gestionar millor els teus procediments de treball
    Presencial + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Com gestionem les llicències i comunicacions prèvies d'obra a l'Ajuntament? Espai 5.000
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació
    Conceptes bàsics en reparació i manteniment d'elements de fusteria (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Conducció de reunions (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Creació de vídeos formatius amb eines no professionals (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Creences irracionals. Els vincles invisibles (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Criteris d'estil per a la redacció de documents (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Dialogar amb l’estrès (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Documents administratius (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Elaboració d'un guió de videotutorial (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Els punts claus per entendre les imatges digitals i el seu tractament (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Gestió d'informes i comunicacions post-reunions (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Gestió de projectes (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Indicadors de gestió i quadre de comandament integral. Nivell Bàsic
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Introducció al bon govern i a l'ètica pública
    Videoformació
    Gabinet d'Innovació Digital
    Joc interactiu FIREWALL: ciberseguretat a les organitzacions
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    L'agenda de treball (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    La planificació i l'organització com a hàbit (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    La resiliència: sobreposar-nos a les situacions adverses (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    La saviesa de l’acceptació (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Lideratge i treball per objectius en contextos de treball a distància (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Manteniment bàsic de les instal·lacions d'edificis (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Organització de la feina en el teletreball i en el model hibrid
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Procediment per sancionar una conducta no prevista com a infracció en una ordenança. Espai 5.000
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Programació de tasques de manteniment de jardins i espais verds (Autoacredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Terminis en el procediment administratiu general i especificitats del procediment sancionador i de responsabilitat patrimonial. Espai 5.000
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació
    Tipus d'infraccions i sancions que poden aplicar els Ajuntaments. Espai 5.000
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació
    Tècniques de PNL per a la millora de l'eficiència professional
    Presencial + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Tècniques de PNL per a la millora de l’eficiència professional (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Tècniques de PNL per a una comunicació eficient
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Vulnerabilitat: un camí a la autenticitat (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Ús professional de les xarxes socials. Pla de comunicació 2.0 i guia d’usos (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Cercar dades i continguts digitals
    Competència digital. Cultura digital
    Benestar visual
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Programació neurolingüística
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Tècniques de PNL per a la millora de l'eficiència professional
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    El quadre de comandament integral
    Organització del treball. Lideratge
    El concepte i el disseny d'indicadors
    Organització del treball. Projectes
    Indicadors i transparència a l’àmbit municipal
    Organització del treball. Projectes
    Indicadors per al control de la qualitat de la prestació d’un servei públic municipal
    Organització del treball. Projectes

    Planificació, organització i avaluació de serveis públics

    Definició

    Definició del conjunt de plans que ajudi les unitats organitzatives i els equips de treball a assolir els objectius que hagin estat definits en el Pla d'actuació de mandat (PAM) o en altres documents estratègics, tenint en compte les necessitats de la ciutadania, els recursos existents i el marc de gestió pública vigent.

    La competència implica...
    Nivells de planificació estratègica, tàctica i operativa.
    Models i sistemes d’organització de les administracions públiques.
    Models de qualitat a les administracions locals.
    Direcció de projectes.
    Models de Responsabilitat Social Corporativa.
    Avaluació de serveis i polítiques públiques.
    Estudis demogràfics i de prospectiva.
    Models de gestió pública (funció pública, pressupostària, etc.).
    Models de col·laboració público-privada.
    Transparència i dades obertes.
    Comunicació estratègica.
    Experiències en planificació, organització i avaluació de serveis públics en d’altres organitzacions públiques.
    Accions formatives
    Comunicació empàtica (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Conceptes bàsics del procediment administratiu (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Elaboració de memòries de gestió (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Joc interactiu SHE: Diversitat i inclusió en les organitzacions
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    L'assetjament sexual, per raó de sexe, identitat i/o per raó d'orientació sexual a l'àmbit municipal. Protocol intern davant la prevenció i l'actuació de situacions d'assetjament sexual
    Presencial
    Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania
    La Responsabilitat social de l'administració local: el model de la Diputació de Barcelona
    En línia
    Servei d'Agenda 2030 i Participació
    La imatge corporativa en l'atenció a la ciutadania (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Organització d'esdeveniments i atenció protocol·lària (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Persuasió i influència. Tècniques i estratègies (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Presentacions orals en públic (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Protecció de dades bàsic per a ens locals
    En línia
    Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
    Píndola de sensibilització de gènere
    Presencial
    Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania
    Píndola de sensibilització en gènere
    Videoformació
    Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania
    Taller en línia per a l'elaboració d'una Carta de serveis municipal
    Videoformació + en línia
    Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
    Taller en línia per a l'elaboració del Catàleg de serveis municipal
    Videoformació + en línia
    Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
    Taller per a l'elaboració del Catàleg de serveis municipal
    Presencial + en línia
    Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
    Tractament de situacions difícils en l’atenció a la ciutadania (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Una visió pràctica de la Llei de contractes del sector públic (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Propietat intel·lectual i drets d'autor
    Comunicació corporativa
    Tècniques de mediació i gestió del conflicte
    Comunicació interpersonal
    Negociació eficaç
    Desenvolupament personal. Gestió emocional

    COMPETÈNCIES QUALITATIVES DE FUNCIÓ DIRECTIVA

    Desenvolupament de persones i equips

    Definició

    Identificació de les potencialitats i les necessitats de desenvolupament dels seus col·laboradors per oferir-los els mitjans (formació, suport, oportunitats i experiències) més adients per tal que puguin millorar i créixer professionalment.

    La competència implica...
    Elements que defineixen i diferencien l’aprenentatge adult i el desenvolupament de competències professionals.
    El lloc de treball com espai d’aprenentatge i de desenvolupament personal.
    Conèixer l’oferta formativa adreçada als empleats públics locals.
    Tècniques d’identificació de necessitats formatives aplicables en l'àmbit individual i d’equip.
    Rol directiu: tutor i coach dels seus col·laboradors.
    Elements clau en el desenvolupament dels equips de treball: la confiança i la delegació.
    Desenvolupament de recursos humans a la funció pública.
    Característiques dels equips d’alt rendiment.
    Accions formatives
    El cicle de la formació (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Motiva el teu equip
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Ajuda’t a aprendre!
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Aprenent de l’experiència
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Aprenentatge autònom
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Brain Training
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Construix-te un palau al cap
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    La tècnica WOOP
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Practica el Shu-Ha-Ri
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    How to learn english and another foreign languages
    Idiomes
    Com delegar: un dels grans reptes del lideratge
    Organització del treball. Lideratge
    Com motivar
    Organització del treball. Lideratge
    El seguiment de la delegació
    Organització del treball. Lideratge
    La motivació en l'àmbit de treball
    Organització del treball. Lideratge
    Què cal tenir clar abans de delegar?
    Organització del treball. Lideratge
    Gamificació: "press start"
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Les competències professionals del Diccionari DIBA: una visió comprensiva
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Models i pràctiques innovadores en l'aprenentatge a les organitzacions
    Recursos humans. Formació a les organitzacions

    Direcció de persones

    Definició

    Gestió d'equips de persones per aconseguir que la feina es realitzi de manera efectiva i que els col·laboradors contribueixin a la consecució dels objectius de la unitat.

    La competència implica...
    Funcions i rols a desenvolupar per un comandament o directiu a l’Administració pública.
    Estils directius en el comandament de persones.
    Funcionament bàsic dels grups humans en un entorn de treball.
    Comprensió interpersonal en la gestió de col·laboradors.
    Tècniques de resolució de conflictes.
    Elements que determinen un clima de treball sa i productiu.
    Metodologies d’avaluació de l’acompliment dels col·laboradors.
    Gestió de les pròpies emocions en la direcció de persones.
    Accions formatives
    El clima laboral. Elements d'optimització i prevenció
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Resolució de conflictes a l'equip de treball
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Resolució de conflictes en l'equip de treball
    Presencial + videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Com comunicar bé a càmera
    Comunicació interpersonal
    Com conduir amb èxit reunions virtuals
    Organització del treball. Equips
    Com fer reunions virtuals efectives
    Organització del treball. Equips
    Com participar en una reunió virtual
    Organització del treball. Equips
    Conducció de reunions
    Organització del treball. Equips
    Gestió d'informes i comunicacions post-reunions
    Organització del treball. Equips
    Organitza una reunió virtual en 5 passes
    Organització del treball. Equips
    Resolució de conflictes en l'equip de treball
    Organització del treball. Equips
    Càpsula: Lideratge en contextos de treball a distància
    Organització del treball. Lideratge
    Càpsula: el procés d'assignació d'activitat
    Organització del treball. Lideratge
    Elements emocionals en la direcció de persones
    Organització del treball. Lideratge
    Lideratge i supervisió d’activitats i tasques a través de la comunicació conscient, la gestió de les emocions i la bona retroacció
    Organització del treball. Lideratge

    Gestió del canvi i lideratge

    Definició

    Acció de donar suport als canvis i les millores que poden plantejar-se en la seva àrea de responsabilitat o dins de l'organització, per millorar-ne els objectius i per generar il·lusió i compromís en implantar-los.

    La competència implica...
    Projectes de canvi a les administracions públiques: característiques i elements diferencials.
    Rol del directiu o comandament en els processos de canvi.
    Tipus de canvi a les organitzacions (missió - visió, models, estructura, processos, tecnologia i persones) i actuacions diferencials.
    Elements claus dels processos de canvi: l’estratègia i la construcció d’aliances.
    Competències directives i processos de canvi: la credibilitat, l’actuació ètica, la persuasió, la negociació, la gestió de la comunicació i de la informació, etc.
    Gestió de les resistències en els processos de canvi.
    Accions formatives
    LAB - Claus per al lideratge de dones als ens locals
    Videoformació
    Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania
    LAB-Desenvolupament directiu amb perspectiva de gènere
    Presencial
    Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania
    Vivint el canvi
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Ciutats i innovació
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Gestió del canvi en les administracions locals
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Innovar al sector públic
    Innovació i canvi a l'administració pública
    La marca personal dels directius
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Models de canvi
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Nous lideratges en entorns híbrids
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Talent, persones i innovació: reptes del sector públic en la nova realitat
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Transformació de l'administració des dels valors
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Liderar el canvi
    Organització del treball. Lideratge

    Treball transversal en la prestació de serveis

    Definició

    Col·laborar, coordinar-se i treballar activament amb persones i equips de serveis, departaments, entitats o institucions diverses --sense que existeixi necessàriament relació jeràrquica-- per tal de definir línies d’actuació, desenvolupar projectes, etc., amb els quals donar resposta integral a les necessitats de la ciutadania dotant l’actuació pública de més eficiència, més eficàcia i millor qualitat de servei.

    La competència implica...
    Concepte, finalitats, enfocaments i cost benefici de la transversalitat.
    Estructures organitzatives i la seva incidència en el funcionament transversal.
    Gestió de la transversalitat: nivells i agents implicats.
    La cadena de valor públic en la prestació de serveis.
    Gestió de la xarxa de relacions.
    Disseny, gestió i avaluació de projectes interdepartamentals.
    Organització i definició de processos transversals a les organitzacions públiques.
    Accions formatives
    Resolució de conflictes en l'equip de treball (AutoAcredita't)
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    Com fer crítica constructiva
    Comunicació interpersonal
    Com fer preguntes per animar l'equip
    Comunicació interpersonal
    Com informar de canvis que afecten l'equip
    Comunicació interpersonal
    Com parlar perquè t'escoltin
    Comunicació interpersonal
    Com rebre crítiques constructives
    Comunicació interpersonal
    L'art de dir NO
    Comunicació interpersonal
    Supramunicipalitat i col·laboració entre administracions
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Motiva el teu equip
    Organització del treball. Equips
    Palanques d'activació d'equips
    Organització del treball. Equips
    Trenca el gel amb els teus equips
    Organització del treball. Equips

    Visió estratègica local

    Definició

    Identificar tendències de futur que hi ha a l'entorn i les seves oportunitats, adoptant decisions (pressupostàries, organitzatives, tècniques, etc.) que permetin a l’ajuntament anticipar-se i preparar-se millor per a nous escenaris.

    La competència implica...
    Elements clau en els diagnòstics organitzatius.
    Funcionament sistèmic de les administracions locals.
    Factors globals i interdependències que defineixen l’establiment de polítiques i l’agenda del govern municipal.
    Generació d’escenaris futurs avançant-se als esdeveniments.
    Gestió estratègica de la xarxa de relacions de l’ajuntament.
    Estudis de perspectiva organitzativa: concepte, finalitat i procés.
    Recursos
    Administració pública
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Cicle de converses directives
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Com afectarà la intel·ligència artificial (IA) l'administració pública
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Condicions per a una transparència pública efectiva
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Decisions intel·ligents per al món post COVID-19
    Innovació i canvi a l'administració pública
    El directiu com a lampista
    Innovació i canvi a l'administració pública
    El futur de les administracions públiques
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Els reptes dels directiu públics
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Evolució humana i estructuració de les organitzacions
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Intel·ligència artificial
    Innovació i canvi a l'administració pública
    La governança robusta en temps de crisis
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Les organitzacions TEAL
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Lideratges feministes
    Innovació i canvi a l'administració pública
    RH: cap a on anem?
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Reforma de la gestió pública
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Revolució tecnològica i canvi d'època
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Servei públic i integritat moral
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Tecnologia Blockchain
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Transformació digital
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Ètica a les administracions públiques
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Ètica artificial
    Innovació i canvi a l'administració pública
    Com aprenen les organitzacions i els riscos que genera no aprendre de manera col·lectiva?
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Management públic: el repte de la formació
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Nova interfície per a la formació/aprenentatge organitzacional
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Passa el relleu, mètode per traspassar el coneixement
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Relleu generacional: reptes i oportunitats
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Upskilling i Reskilling
    Recursos humans. Formació a les organitzacions

    COMPETÈNCIES QUALITATIVES TRANSVERSALS

    Influència i persuasió

    Definició

    Resultat de causar un determinat impacte, convèncer i influir en els altres, per tal de guanyar opinions, decisions i actuacions necessàries per assolir els objectius de treball assignats, actuant sempre amb respecte pels principis ètics i els valors de la professió i de la funció pública.

    La competència implica...
    Influència i persuasió: concepte i factors diferencials.
    Comprendre el comportament humà: calcular anticipadament l’impacte de les paraules i les accions d’un mateix. Dominar els elements comunicatius, verbals i no verbals, que es produeixen en una situació comunicativa i relacional.
    Actituds que afavoreixen la persuasió i la influència: flexibilitat i adaptabilitat, energia i tenacitat.
    Elements clau en la persuasió directa: dades, argumentacions i exposicions. Presentació de la informació, eines de visualització i infografies.
    Estratègia persuasiva.
    Autocontrol emocional i capacitat empàtica.
    Tècniques de negociació. Tècniques de presentacions orals. Parlar en públic. Oratòria.
    La xarxa professional de contactes com element d’influència.
    Accions formatives
    Comunicació no violenta
    Presencial + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Introducció a la comunicació no violenta
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Presenta a l’estil PechaKucha
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació
    Projecció de la veu en les presentacions
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Tècniques i estratègies de persuasió i influència
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Recursos
    15 tips d'una presentació per seduir i convèncer
    Comunicacions en públic
    Presentacions orals en públic (Audiollibre)
    Comunicacions en públic
    Projecció de la veu en presentacions públiques
    Comunicacions en públic
    Com fer arribar el nostre missatge de forma eficaç?
    Comunicació corporativa
    Comunicar en temps de crisi
    Comunicació corporativa
    Parlem clar a l'administració pública?
    Comunicació corporativa
    Comunicació empàtica
    Comunicació interpersonal
    Comunicació interpersonal en temps difícils: què hem de fer sobretot bé
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #01. La positivitat
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #02. Els pessimistes
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #03. Els optimistes
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #04. Els realistes
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #05. Els negatius
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #06. El somriure
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #07. Dit acusatori
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #08. Amabilitat altruista
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #09. Parla't bé
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #10. El vestit de truita
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #11. Misèries
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #12. El flow
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #13. Comunicació positiva
    Comunicació interpersonal
    Comunicació positiva #14. Missatge positiu
    Comunicació interpersonal
    El model de Comunicació No Violenta
    Comunicació interpersonal
    Gestos que t'empoderen
    Comunicació interpersonal
    La Comunicació No Violenta (CNV)
    Comunicació interpersonal
    Persuasió i influència: tècniques i estratègies
    Comunicació interpersonal
    7 claus per transformar l’estrès en benestar #01. Estrès & transformació
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    7 claus per transformar l’estrès en benestar #02. Estrès & transformació
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    7 claus per transformar l’estrès en benestar #03. Transformar pensaments
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    7 claus per transformar l’estrès en benestar #04. Estrès & emocions
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    7 claus per transformar l’estrès en benestar #05. Transformar emocions
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    7 claus per transformar l’estrès en benestar #06. Estrès & sensacions
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    7 claus per transformar l’estrès en benestar #07. Transformar sensacions
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Consciència emocional
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Dialogar amb l'estrès
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    La dansa dels joncs
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Per què dic blanc si vull dir negre?
    Desenvolupament personal. Gestió emocional

    Presa de decisions

    Definició

    Tria entre diferents alternatives, aquelles que són més viables, basant-se en una anàlisi dels possibles efectes i riscos i de les possibilitats d'implementació.

    La competència implica...
    Qualitats personals en la presa de decisions professionals: capacitat analítica, objectivitat, seguretat tècnica i professional, etc.
    Elements emocionals implicats en la presa de decisions.
    Models i tècniques bàsiques de presa de decisions.
    Tècniques de presa de decisions grupals.
    Processos creatius i la presa de decisions.
    Presa de decisions estratègiques: la incertesa i el risc.

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES COMPLEMENTÀRIES

    Contractació administrativa

    Definició

    Gestionar, assessorar i supervisar els processos i els documents que facin referència a la contractació de béns, obres, serveis, etc., efectuats per la corporació.

    La competència implica...
    Marc normatiu, objectes, àmbits d’aplicació, tipologies i recursos.
    Parts del contracte: l’objecte i garanties.
    Preparació dels contractes.
    Processos de tramitació ordinària i abreujada (urgent i d’emergència) dels expedients de contractació.
    Conceptualització dels plecs de clàusules administratives i els plecs de prescripcions tècniques.
    Procediments de selecció del contractista i l’adjudicació dels contractes.
    Processos de les diferents tipologies de procediments selectius: procediment obert, procediment restringit, procediment negociat amb i sense publicitat.
    Comprensió dels efectes, compliment i extinció del contractes.

    Desenvolupament de rols transversals

    Definició

    Capacitat de desenvolupar un rol transversal en l'organització, que li ha estat assignat a la persona per motius que no tenen a veure amb les funcions concretes del lloc de treball que ocupa.

    La competència implica...
    Coneixements i habilitats tècniques bàsiques que ajuden a dur a terme un rol específic (per exemple: Equips de Primera Intervenció (EPI), Assistència Sanitària Immediata (ASI), rols en prevenció de riscos laborals, etc.
    Els coneixements i habilitats vinculats a rols específics no van relacionats a un coneixement tècnic del sector professional del lloc que ocupa la persona, sinó amb els coneixements i habilitats bàsiques que són necessàries per desenvolupar la tasca que li ha estat assignada en el seu rol.
    Accions formatives
    Caps d’emergència
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Conducció eficient - Ens locals
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Curs bàsic de prevenció de riscos laborals
    Presencial + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Curs bàsic de prevenció de riscos laborals
    En línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Càpsules d'urbanisme i regeneració urbana
    Videoformació
    Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
    Equips d'Alarma i Evacuació (EAE)
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Equips de Primera Intervenció (EPI)
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació
    Introducció a l'Acció Urbanística Local. Planejament Urbanístic.
    Videoformació + en línia
    Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
    Introducció a l'Acció Urbanística Local. Principis generals, conceptes i agents
    Videoformació + en línia
    Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
    Plans d'autoprotecció: formació d'equips actuants en Nivell bàsic en extinció d'incendis equips de primera intervenció (EPI) i Assistència sanitària immediata (ASI)
    Presencial
    Gerència de Serveis d'Habitatge, Urbanisme i Activitats
    Suport vital bàsic i ús del DEA
    Presencial
    Direcció de Serveis de Formació

    Gestió de les subvencions

    Definició

    Gestionar i administrar els ajuts econòmics promoguts per les administracions locals d’acord amb la normativa legal aplicable a les subvencions, i mitjançant la seva ordenació i estandardització.

    La competència implica...
    Legislació reguladora del règim de subvencions que concedeixen les administracions locals.
    Procediments de concessió de subvencions i propostes de normalització.
    Tramitació de subvencions segons els models de documents.
    Procediments de justificació, comprovació i gestió pressupostària de subvencions.
    Accions formatives
    Gestió de les Subvencions - Teòric
    Videoformació + en línia
    Servei d'Assistència Econòmico-Financera
    Gestió de les subvencions - Pràctic
    Videoformació + en línia
    Servei d'Assistència Econòmico-Financera

    Gestió patrimonial

    Definició

    Identificar i fer el control detallat de la realitat patrimonial de la corporació pel que fa a béns mobles, immobles i participació en societats, tenint en compte la realitat jurídica, economicocomptable i administrativa i atenent els béns, els drets i les obligacions que aquests puguin generar.

    La competència implica...
    Funcions de contractació, control, conservació i explotació dels béns i drets que integren el patrimoni de l’ajuntament.
    Gestió i tramitació de les adquisicions i alienacions d’immobles, expedients d’expropiació forçosa, arrendaments, concessions demanials, inventari de béns mobles i immobles i qualsevol altre acte de gestió patrimonial de la corporació.
    Control, registre i arxiu de l’inventari de béns mobles i immobles de la corporació.
    Seguiment i control dels béns i gestió dels seus traspassos (compres, donacions, cessions, etc).
    Accions formatives
    Com resoldre un expedient de responsabilitat patrimonial. Espai 5.000
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació
    Què entra dins la responsabilitat patrimonial de l’ajuntament? Espai 5.000
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació

    Gestió tributària i recaptació

    Definició

    Desenvolupar els models, tècnics i de gestió i les funcions administratives que han de permetre als ens locals la liquidació dels tributs i d’altres ingressos municipals, així com de les seves recaptacions, d’acord amb les normes d’aplicació generals i específiques, els procediments i sistemes de treball de cada organització local, amb una clara orientació a la ciutadania.

    La competència implica...
    Normativa sobre actuacions i procediments tributaris.
    Procediment administratiu en la gestió i inspecció tributària.
    Infraccions i sancions tributàries.
    Tributs locals. Taxes. Preus públics. Contribucions especials.
    Impost sobre béns immobles.
    Impost sobre vehicles de tracció mecànica.
    Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
    Impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana.
    Impost sobre activitats econòmiques.
    Sistemes fiscals.
    Procediment de recaptació.
    Gestió de serveis recaptadors.
    Tipologia d’ingressos i cobraments públics.
    Models i aplicacions de gestió per a la tramitació electrònica en la gestió tributària i de recaptació.

    Gestió de processos i e-administració

    Definició

    Definir i optimitzar els processos de prestació de serveis, administratius, pressupostaris, etc. de la corporació i les eines d’administració electrònica.

    La competència implica...
    Importància dels processos i els mètodes d'identificar-los i documentar-los.
    Estructuració i elaboració del mapa de processos a nivell d'organització, d'àrea o de departament.
    Alineació dels processos amb el client i amb els objectius de l'organització.
    Mètodes per implantar un sistema d'indicadors equilibrat i eficaç de mesura dels processos: disseny d'indicadors associats a processos.
    Concepte d'Administració electrònica i els diferents tipus de procediments i serveis que engloba.
    Conceptes de prestador de serveis de certificació, de certificat digital, de dispositiu de creació de signatura. Tipus de signatura electrònica.
    Normativa jurídica relacionada amb els processos d'Administració electrònica i signatura electrònica, especialment la Llei 11/2007.
    Conceptes d'interoperabilitat i seguretat, i la seva importància en les iniciatives de desenvolupament tecnològic de l'Administració electrònica.
    Accions formatives
    Gestió de la contractació electrònica aplicat a SeTDIBA
    Videoformació
    Gabinet d'Innovació Digital
    L'Esquema Nacional de Seguretat (ENS): normativa, fonaments i requisits
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
    Procediment administratiu aplicat a SeTDIBA
    Videoformació
    Gabinet d'Innovació Digital

    Gestió de recursos humans

    Definició

    Gestionar, d'acord amb la normativa interna i externa, el conjunt de les actuacions que es deriven de la relació jurídica existent entre la corporació i el personal al seu servei: situacions administratives, nomenaments, contractacions, retribucions, règim de previsió, gestió de temps, incidències en la jornada i altres de relacionades.

    La competència implica...
    Tramitació administrativa dels processos de captació i selecció del personal.
    Tramitació administrativa dels processos de formació, desenvolupament, compensació i beneficis dels treballadors.
    Documentació relativa al procés de contractació, variacions de la situació laboral i acabament de contracte, identificant i aplicant la normativa laboral en vigor.
    Elaboració de la documentació corresponent al pagament de retribucions del personal, de cotització a la Seguretat Social i impostos inherents, reconeixent i aplicant la normativa en vigor.
    Documentació relativa a les incidències derivades de l’activitat laboral dels treballadors, a partir de les normes establertes.

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU

    Assessorament i defensa jurídica

    Definició

    Assessorar i donar suport jurídic als àmbits d'actuació de la seva responsabilitat d'acord amb les demandes formulades i segons la normativa aplicable. Instruir, tramitar i resoldre els recursos administratius instats contra l'actuació administrativa relacionada amb el seu àmbit funcional en base a l'estudi, la valoració jurídica i la determinació de la normativa aplicable. Representar i defensar jurídicament els interessos municipals en les matèries atribuïdes al seu àmbit d’actuació.

    La competència implica...
    Conceptes i procediments tècnics relatius al règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i a la responsabilitat patrimonial de les administracions locals.
    Assessorament jurídic general del seu àmbit d’actuació: establiment de criteris d’actuació dels diferents departaments, redacció de documents jurídics i establiment i coordinació dels criteris d’actuació amb els professionals externs.
    Representació i defensa jurídica de l'organització en els procediments jurisdiccionals a partir d'una adequada valoració jurídica en base a l'estudi i la determinació de la legislació aplicable.
    Establiment dels criteris d’actuació i seguiment dels processos jurisdiccionals assignats a assessors externs en base a l’estudi de la normativa aplicable i d’acord amb les condicions establertes en el contracte d’adjudicació.
    Accions formatives
    Cicle de seminaris d'actualització jurídica local Josep Maria Esquerda
    Presencial
    Direcció de Serveis Jurídics
    La notificació dels actes administratius: peus de recurs. Espai 5.000
    Videoformació
    Direcció de Serveis de Formació

    Comptabilitat

    Definició

    Realitzar i analitzar operacions comptables i estats financers de les administracions locals seguint els procediments establerts i la normativa general i específica d'aplicació.

    La competència implica...
    Models comptables de l’Administració local i de comptabilitat pressupostària i financera.
    Operativa dels projectes d'inversió i finançament afectat.
    Comptabilització de les operacions derivades de l'execució del pressupost de despeses, d'ingressos, i de les operacions no pressupostàries de la corporació.
    Redacció d'informes i treballs d'ordre tècnic derivats de l'acompliment de les tasques de comptabilitat de la corporació.

    Control financer

    Definició

    Elaborar i executar el pla d’actuació en matèria d’auditoria i control financer establert per la corporació i valorar els treballs realitzats per firmes auditores externes.

    La competència implica...
    Conceptes d’endeutament, de contractació d’operacions, del seu reflex comptable en el pressupost, del circuit administratiu associat a la càrrega financera, i de l’entorn legal.
    Elaboració de l’anàlisi de cost de l’entitat. Informe de costos i rendiments del servei.
    Estats de fi d’exercici d’una entitat local.
    Òrgans de control extern a qui s’ha de remetre còpia de la liquidació de pressupost o del compte general, i els mitjans disponibles per fer-ho.

    Control i gestió pressupostària

    Definició

    Planificar i fer seguiment del pressupost a l'Administració local, elaborant l’avantprojecte del pressupost municipal, les seves posteriors modificacions per tal de mantenir un control i fiscalització de les despeses i ingressos municipals, així com de la gestió pressupostària de la corporació.

    La competència implica...
    Documentació administrativa vinculada amb els processos de gestió pressupostària.
    Fases d'execució de la gestió del pressupost.
    Principals conceptes derivats de la gestió pressupostària: aprovació del pressupost, modificacions de crèdits, execució, liquidació i control.
    Estabilitat pressupostària i controls derivats de la legislació vigent.
    Accions formatives
    Gestió d'expedients de gestió comptable aplicat a SeTDIBA
    Presencial
    Gabinet d'Innovació Digital
    La prevenció i gestió dels conflictes d’interessos, el frau i la corrupció en els àmbits de la contractació i les subvencions
    Videoformació
    Gabinet d'Innovació Digital
    Pla de mesures antifrau: instruments i implicacions a la gestió municipal
    Videoformació
    Gabinet d'Innovació Digital
    Pressupostos locals amb perspectiva de gènere
    Presencial + en línia
    Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania
    Pressupostos locals amb perspectiva de gènere
    Videoformació
    Gerència de Serveis d'Igualtat i Ciutadania