Itinerari formatiu del lloc de treball:
Tècnic auxiliar escenari | Ens Local
Contingut professional
Missió
Planificar, coordinar i supervisar les tasques tècniques i logístiques relacionades amb l'organització, muntatge i desmuntatge dels espectacles del teatre per tal d'assegurar el bon funcionament del mateix i en col·laboració amb els responsables del centre.Funcions generals
1. Coordinar les activitats que es porten a terme al teatre juntament amb la direcció i el responsable de promoció.2. Supervisar totes les fitxes tècniques de les companyies que intervenen en la programació del teatre.
3. Executar les funcions de muntatge dels espectacles i coordinar els treballadors en el desenvolupament d'aquestes funcions.
4. Verificar totes les necessitats tècniques per dur a terme un espectacle supervisant, abans de cada espectacle, que tots els equips tècnics estiguin a punt i repassant que tot el dispositiu de seguretat i sortides d'emergència estiguin en bones condicions.
5. Coordinar, juntament amb la policia, l'entrada i sortida de camions així com la reserva d'aparcaments.
6. Elaborar els plans de treball segons el dia i l'espectacle que es realitzi.
7. Reparar qualsevol desperfecte que s'ocasioni com a conseqüència dels muntatges.
8. Programar, durant la campanya d'estiu, les tasques de manteniment del Teatre i executar-les.
Perfil de competències
COMPETÈNCIES ESTRATÈGIQUES DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
Efectivitat individual
Definició
Capacitat de fer una bona feina, aconseguir els objectius fixats i superar els estàndards establerts, tot preocupant-se per a la millora contínua dels resultats.
La competència implica...
La planificació i organització del treball: objectius, encàrrecs, recursos assignats i criteris de realització.Elements bàsics en l’organització del treball personal: urgència vs importància.
Qualitats personals que afavoreixen el rendiment individual: mètode, proactivitat, decisió, compromís, efectivitat, etc.
Veure els fracassos com una font d’aprenentatge.
Mètodes d’avaluació de la pròpia activitat professional.
La innovació com element de contribució a la millora organitzativa.
Utilització de noves tecnologies com element de millora en l’eficàcia personal.
Sensibilització amb el consum responsable i la millora ambiental.
Accions formatives
Recursos
Orientació de servei a la ciutadania
Definició
Motivació per conèixer, comprendre i satisfer les demandes de la ciutadania (o client intern/extern), actuant de manera proactiva en el seu abordatge.
La competència implica...
Drets i deures de l’empleat públic en la seva relació professional amb la ciutadania.Habilitats i actituds que defineixen una correcta atenció i relació en la prestació de serveis.
La relació d’orientació i assessorament.
Característiques i elements que defineixen un servei públic.
Protecció de dades en la gestió pública.
Tècniques de resolució de conflictes i de distància emocional.
Elements multiculturals en l’atenció a la ciutadania.
Qualitat i avaluació de serveis públics.
Coneixement organitzatiu.
Sistemes d’identificació de necessitats i coneixement de tendències futures.
Models i tècniques de participació ciutadana.
Accions formatives
Recursos
COMPETÈNCIES QUALITATIVES TRANSVERSALS
Aprenentatge permanent
Definició
Fet de dedicar temps i esforç personal a mantenir-se actualitzat professionalment i fer que els altres també ho estiguin contribuint a una millor gestió del coneixement organitzatiu.
La competència implica...
Com aprenen les persones adultes.Elements que afavoreixen l’actualització professional: llegir documentació especialitzada, mantenir contactes amb professionals, participar en nous projectes, etc.
Fonts d'aprenentatge formal i informal.
Aprenentatge 360º.
L’espai de treball com eina d’aprenentatge personal.
Fitxes descriptives dels llocs de treball i els perfils professionals com referència en identificació de necessitats formatives personals.
Diferències fonamentals entre els processos d’informació, formació i el desenvolupament de competències.
Accions formatives
Recursos
Treball en equip
Definició
Fet d'integrar-se, col·laborar i coordinar-se de forma activa en un grup de treball per tal d’assolir els objectius comuns necessaris per a una bona prestació del servei.
La competència implica...
Funcionament bàsic dels grups humans en un entorn de treball.Característiques dels grups i equips de treball. Etapes evolutives dels equips de treball.
Rols als equip de treball. El rol del líder.
Conflictes als equips de treball.
Actituds i habilitats personals que afavoreixen o dificulten el treball en equip. Compartir reptes i objectius.
Noves tecnologies aplicades al treball en equip.
Reunions de treball.
Accions formatives
Recursos
COMPETÈNCIES TÈCNIQUES COMPLEMENTÀRIES
Desenvolupament de rols transversals
Definició
Capacitat de desenvolupar un rol transversal en l'organització, que li ha estat assignat a la persona per motius que no tenen a veure amb les funcions concretes del lloc de treball que ocupa.
La competència implica...
Coneixements i habilitats tècniques bàsiques que ajuden a dur a terme un rol específic (per exemple: Equips de Primera Intervenció (EPI), Assistència Sanitària Immediata (ASI), rols en prevenció de riscos laborals, etc.Els coneixements i habilitats vinculats a rols específics no van relacionats a un coneixement tècnic del sector professional del lloc que ocupa la persona, sinó amb els coneixements i habilitats bàsiques que són necessàries per desenvolupar la tasca que li ha estat assignada en el seu rol.
Accions formatives
Recursos
Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Definició
Definir, planificar, desenvolupar i avaluar projectes o programes d’actuació tècnica que donin resposta a les necessitats de la ciutadania fent un seguiment exhaustiu del seu desenvolupament, tramitant i gestionant la informació i la documentació associada d'acord a les normatives generals i específiques de la gestió pública, coordinant l'actuació de tots els agents que participen i resolent els problemes que es puguin presentar en qualsevol de les fases de realització, tot amb un curós ús dels recursos públics.
La competència implica...
Metodologies i instruments de planificació, gestió i avaluació de projectes.Règim jurídic i procediment administratiu per a la gestió de projectes i programes a l'Administració local.
Redacció dels plecs de prescripcions tècniques per a la contractació de projectes.
Gestió de la documentació i arxiu dels documents associats als projectes i programes.
Tècniques d'obtenció i anàlisi de dades per al desplegament del projecte.
Indicadors de gestió per al seguiment i avaluació de projectes.
Avaluació de programes i projectes.
Tècniques de redacció i comunicació de projectes.
Habilitats en la presentació d’idees i dades.
Propietat intel·lectual.
Coneixement organitzatiu i de l’entorn social i professional del projecte.
Accions formatives
Recursos
Ús d'eines i aplicacions bàsiques en l'àmbit digital
Definició
Utilitzar de manera àgil i eficient les aplicacions bàsiques de tractament de la informació (text, dades, imatges, etc.) i les eines de comunicació en entorns digitals de treball (correu electrònic, dispositius electrònics, etc.), tenint en compte criteris d’identitat digital, de drets i deures en l’ús de dades i imatges, etc.
La competència implica...
Ús del programari d’ofimàtica de tractament de textos, fulls de càlcul, bases de dades, presentacions electròniques, etc. (Opcions de configuració a nivell usuari i ús de les funcionalitats bàsiques de les aplicacions ofimàtiques. Personalització dels l'entorn de treball i creació de macros i plantilles per optimitzar els treballs ofimàtics).Eines generalistes de tractament d’imatge digital (ús d’aplicacions bàsiques d’edició d’imatge, coneixements bàsics d’imatge digital, elaboració d’infografies, etc.)
Eines bàsiques de comunicació en l’entorn virtual (correu electrònic, entorn web, ús de dispositius electrònics, aplicacions genèriques de treball col·laboratiu.
Aplicatius bàsics de consulta i tractament de la informació geogràfica (elaboració de mapes temàtics, consultes i localitzadors, etc).
Eines bàsiques d’elaboració de materials formatius i informatius (formawiki, recursos per videotutorials, etc).
Accions formatives
Recursos
COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU
Activitats de muntatge i desmuntatge escènic i de servei de funció
Definició
Muntar i desmuntar equips escenotècnics segons l’especialitat (luminotècnia, maquinària escènica so entre d’altres) i tenir cura del seu correcte ús i funcionament durant la funció atenent als condicionants artístics, tècnics i de seguretat del públic i treballadors.
La competència implica...
Arquitectura dels diferents equips e instal·lacions segons especialitat (luminotècnia espectacular, so per a l’espectacle en viu, maquinària escènica, audiovisuals entre d’altres).Operació dels equips durant la representació (control de la il·luminació, el so , el moviment dels elements escènics, entre d’altres).
Redacció i interpretació de documentacions tècniques (quadern de funció, fitxes tècniques d’espectacles, fitxa tècnica del local de representació...).
Dibuix i interpretació de plànols d’implantacions d’espectacles.
Bases teòriques i tècniques: electricitat, tècniques de so, suspensió de càrregues entre d’altres.
Tipologies d’espais escènics.
Processos de producció i creació d’espectacles.
Arts escèniques: gèneres, dramatúrgia.
Normativa bàsica en relació a la seguretat del públic en espectacles i esdeveniments. Plans d’emergència i evacuació.
Prevenció de riscos específics de les activitats tècniques a l’escenari.
Gestió de l'escenotècnia en espais escènics
Definició
Planificar tots els aspectes tècnics i logístics de la representació d’un espectacle en viu, així com coordinar i supervisar els processos de muntatge, servei de funció, desmuntatge i manteniment tenint en compte els condicionants artístics, tècnics, econòmics i de seguretat del públic i dels treballadors.
La competència implica...
Fitxes tècniques d’espectacles i d’espais de representació. Negociació de condicions tècniques. Adaptació tècnica d’espectacles a un nou espai de representació Configuracions de locals d’exhibició d’espectacles.Arquitectura i funcionament de les instal·lacions d’escenotècnia.
Organització i funcionament de l’escenari. Processos de treball del diferents col·lectius tècnics segons especialitats. Supervisió muntatges i d’assajos tècnics.
Normativa relativa a la seguretat del públic en espectacles i esdeveniments. Plans d’emergència i evacuació.
Supervisió del compliment de les consignes de seguretat.
Prevenció de riscos específics de les activitats tècniques a l’escenari.
Normativa industrial sobre equips e instal·lacions d’escenotècnia.
Normativa municipal relacionada l’exhibició d’espectacles, ús de l’espai públic etc.
Procés de producció d’un espectacle en viu.
Coneixement de les necessitats dels artistes segons gènere (música, dansa, teatre, circ...).
Arts escèniques: gèneres, dramatúrgia.
Bases teòriques i tècniques: electricitat, tècniques de so, suspensió de càrregues entre d’altres.
Accions formatives
Gestió dels equipaments culturals
Definició
Impulsar, definir, planificar i desenvolupar el conjunt d’accions necessàries per garantir un funcionament òptim i una prestació integral de les activitats, programes i serveis d’un centre o equipament escènic i cultural, a partir de la definició de les línies organitzatives i de la coordinació i la utilització dels recursos disponibles.
La competència implica...
Organització i funcionament dels centres o equipaments escènics i/o culturals (horaris i calendaris, localització dels espais i recursos del centre i/o equipament).Legislació i normativa específica que regula els òrgans i el govern de l’equipament, per tal de garantir la correcció en la seva estructura i funcionament (requeriments dels espais, equipaments i personal del centre; control dels circuits establerts o normatius; compliment d’horaris i del centre etc.).
Foment i dinamització d’activitats i productes culturals.
Eines de control i seguiment de la programació cultural de l’equipament.
Creació i explotació del sistema d’indicadors qualitatius i quantitatius de gestió del centre.
Relacions amb la xarxa de centres o equipaments afins.
Programació d’arts visuals.
Programació d’arts en viu
Col·laboració, coproducció o producció d’espectacles.
Programació d’oci formatiu.
Activitats de promoció, fidelització i formació de públics.