Itinerari formatiu del lloc de treball:
Assentador mercat venda no sedentària | Ens Local
Contingut professional
Missió
Realitzar el control i vigilància del mercat, vetllar pel seu correcte funcionament i garantir que el servei que s’hi presta assoleix el nivell de qualitat adequat a les necessitats dels paradistes i del públic usuari al mercat.Funcions generals
1. Vigilar la correcta instal·lació de les parades als llocs de venda i en l’espai assignats.2. Vetllar pel compliment de la normativa vigent, ordenances i altres disposicions municipals.
3. Garantir la seguretat, durant la celebració del mercat, dels béns i les persones.
4. Vigilar que la neteja i higiene dels llocs de venda compleixi els preceptes reglamentats.
5. Donar suport directe al director o responsable jeràrquic del servei.
6. Controlar l’entrada i sortida de mercaderies, vehicles i persones.
7. Supervisar que els paradistes disposin de la documentació acreditativa necessària per exercir la seva activitat al mercat.
8. Resoldre les incidències que puguin produir-se durant el desenvolupament del mercat.
Perfil de competències
COMPETÈNCIES ESTRATÈGIQUES DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
Efectivitat individual
Definició
Capacitat de fer una bona feina, aconseguir els objectius fixats i superar els estàndards establerts, tot preocupant-se per a la millora contínua dels resultats.
La competència implica...
La planificació i organització del treball: objectius, encàrrecs, recursos assignats i criteris de realització.Elements bàsics en l’organització del treball personal: urgència vs importància.
Qualitats personals que afavoreixen el rendiment individual: mètode, proactivitat, decisió, compromís, efectivitat, etc.
Veure els fracassos com una font d’aprenentatge.
Mètodes d’avaluació de la pròpia activitat professional.
La innovació com element de contribució a la millora organitzativa.
Utilització de noves tecnologies com element de millora en l’eficàcia personal.
Sensibilització amb el consum responsable i la millora ambiental.
Accions formatives
Recursos
Orientació de servei a la ciutadania
Definició
Motivació per conèixer, comprendre i satisfer les demandes de la ciutadania (o client intern/extern), actuant de manera proactiva en el seu abordatge.
La competència implica...
Drets i deures de l’empleat públic en la seva relació professional amb la ciutadania.Habilitats i actituds que defineixen una correcta atenció i relació en la prestació de serveis.
La relació d’orientació i assessorament.
Característiques i elements que defineixen un servei públic.
Protecció de dades en la gestió pública.
Tècniques de resolució de conflictes i de distància emocional.
Elements multiculturals en l’atenció a la ciutadania.
Qualitat i avaluació de serveis públics.
Coneixement organitzatiu.
Sistemes d’identificació de necessitats i coneixement de tendències futures.
Models i tècniques de participació ciutadana.
Accions formatives
Recursos
COMPETÈNCIES QUALITATIVES TRANSVERSALS
Aprenentatge permanent
Definició
Fet de dedicar temps i esforç personal a mantenir-se actualitzat professionalment i fer que els altres també ho estiguin contribuint a una millor gestió del coneixement organitzatiu.
La competència implica...
Com aprenen les persones adultes.Elements que afavoreixen l’actualització professional: llegir documentació especialitzada, mantenir contactes amb professionals, participar en nous projectes, etc.
Fonts d'aprenentatge formal i informal.
Aprenentatge 360º.
L’espai de treball com eina d’aprenentatge personal.
Fitxes descriptives dels llocs de treball i els perfils professionals com referència en identificació de necessitats formatives personals.
Diferències fonamentals entre els processos d’informació, formació i el desenvolupament de competències.
Accions formatives
Recursos
Treball en equip
Definició
Fet d'integrar-se, col·laborar i coordinar-se de forma activa en un grup de treball per tal d’assolir els objectius comuns necessaris per a una bona prestació del servei.
La competència implica...
Funcionament bàsic dels grups humans en un entorn de treball.Característiques dels grups i equips de treball. Etapes evolutives dels equips de treball.
Rols als equip de treball. El rol del líder.
Conflictes als equips de treball.
Actituds i habilitats personals que afavoreixen o dificulten el treball en equip. Compartir reptes i objectius.
Noves tecnologies aplicades al treball en equip.
Reunions de treball.
Accions formatives
COMPETÈNCIES TÈCNIQUES COMPLEMENTÀRIES
Desenvolupament de rols transversals
Definició
Capacitat de desenvolupar un rol transversal en l'organització, que li ha estat assignat a la persona per motius que no tenen a veure amb les funcions concretes del lloc de treball que ocupa.
La competència implica...
Coneixements i habilitats tècniques bàsiques que ajuden a dur a terme un rol específic (per exemple: Equips de Primera Intervenció (EPI), Assistència Sanitària Immediata (ASI), rols en prevenció de riscos laborals, etc.Els coneixements i habilitats vinculats a rols específics no van relacionats a un coneixement tècnic del sector professional del lloc que ocupa la persona, sinó amb els coneixements i habilitats bàsiques que són necessàries per desenvolupar la tasca que li ha estat assignada en el seu rol.
Accions formatives
Recursos
Ús d'eines i aplicacions bàsiques en l'àmbit digital
Definició
Utilitzar de manera àgil i eficient les aplicacions bàsiques de tractament de la informació (text, dades, imatges, etc.) i les eines de comunicació en entorns digitals de treball (correu electrònic, dispositius electrònics, etc.), tenint en compte criteris d’identitat digital, de drets i deures en l’ús de dades i imatges, etc.
La competència implica...
Ús del programari d’ofimàtica de tractament de textos, fulls de càlcul, bases de dades, presentacions electròniques, etc. (Opcions de configuració a nivell usuari i ús de les funcionalitats bàsiques de les aplicacions ofimàtiques. Personalització dels l'entorn de treball i creació de macros i plantilles per optimitzar els treballs ofimàtics).Eines generalistes de tractament d’imatge digital (ús d’aplicacions bàsiques d’edició d’imatge, coneixements bàsics d’imatge digital, elaboració d’infografies, etc.)
Eines bàsiques de comunicació en l’entorn virtual (correu electrònic, entorn web, ús de dispositius electrònics, aplicacions genèriques de treball col·laboratiu.
Aplicatius bàsics de consulta i tractament de la informació geogràfica (elaboració de mapes temàtics, consultes i localitzadors, etc).
Eines bàsiques d’elaboració de materials formatius i informatius (formawiki, recursos per videotutorials, etc).
Accions formatives
Recursos
Senyalització i seguretat viària
Definició
Ordenar i senyalitzar les possibles desviacions o modificacions del trànsit derivades de mesures de millora de la mobilitat per motius d'obra, accidents, actes públics, etc., garantint la seguretat viària i la qualitat de l'espai públic.
La competència implica...
Normativa en seguretat viària.Criteris d'implantació i inventari en la senyalització i seguretat viària.
Mobilitat i via pública.
Gestió i ordenació del trànsit.
Senyalització vertical de codi i d'orientació.
Abalisament.
Senyalització horitzontal.
Senyalització d'obres.
COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU
Gestió i promoció dels mercats de venda no sedentària
Definició
Analitzar, dissenyar, planificar, implementar i avaluar el conjunt d'actuacions necessàries per a la gestió i promoció dels mercats de venda no sedentària, tenint en compte les característiques del territori i els recursos disponibles, per tal d'incrementar el seu ús com elements impulsors i vertebradors dels espais urbans, i millorar el seu posicionament com a format comercial.
La competència implica...
El mercat de venda no sedentària (MVNS) i el desenvolupament econòmic local.Gestió de projectes del MVNS d'àmbit local i supramunicipal.
Marc jurídic, normatiu i fiscal del mercat de venda no sedentària.
El marc normatiu sectorial.
Tipologia de mercats de venda no sedentària, nous formats, característiques i recursos necessaris.
Tramitació de llicències d'ocupació de la via pública.
Configuració del circuit comercial, delimitació dels espais i senyalització.
Dinamització del mercat de venda no sedentària.
Coordinació de serveis interns.
Gestió econòmica del mercat.
Estratègies de marketing i de comunicació de plans, projectes i campanyes (canals de comunicació, estratègies, mitjans de comunicació, comunicació digital, etc.)
Estratègies per a la millora i modernització de MVNS.
Eines d'innovació i creativitat per a la millora i modernització dels mercats.
Pla de millora i modernització del MVNS.
Eines i instruments per a la gestió dels mercats de venda no sedentària (taxes, pressupost, etc.).
Seguretat i pla d’evacuació i emergència al MVNS.
Resolució de conflictes als MVNS.
Gestió eficient dels residus.