Eines per a la detecció i l'abordatge ecològic de les conductes a les escoles municipals d'educació especial

Acció formativa
Eines per a la detecció i l'abordatge ecològic de les conductes a les escoles municipals d'educació especial
Àmbit promotor de formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Ser un professor/a d'una escola municipal d'educació especial de la província de Barcelona
Nombre de participants: Mínim 15 | Òptim 20 | Màxim 25
Canal:
Presencial + videoformació + en línia
Durada: 12,0 h | Presencial 6,0 h | Videoformació 4,0 h | Treball en línia 2,0 h
Modalitat:
curs

Programa, avaluació i acreditació

1. Conducta que ens Preocupa.
1.1. Definició i anàlisi de la conducta.
1.2. Introducció en l'anàlisi funcional de la conducta.
1.3. Introducció en la intervenció en els trastorns de conducta.
1.4. Característiques generals de les persones en l'espectre autista.
2. Avaluació funcional: metodologia.
2.1. Objectiu de l'avaluació.
2.2. Eines avaluació.
3. Intervenció: eines de suport pel tractament de conductes desafiants.
3.1. Diàleg estratègic: cerca d'informació i control situacional.
3.2. Suport Conductual Positiu: intervenció individual.
4. Estratègies intervenció sobre casos del centre:
4.1. Vivència de la conducta des del docent.
4.2. Avaluació Motivadors.
4.3. Avaluació Funcional.
4.4. Autodeterminació com a estratègia de suport.
4.5. Intervenció: DE i canvis ecològics.
5. Casos pràctics:
5.1. Aprendre a observar i analitzar les conductes.
5.2. Aportacions per la planificació de la intervenció situacional.
6. Habilitats socials:
6.1. Què s'entén per relacions interpersonals.
6.2. Com ensenyar a relacionar-se.
6.3. Com eliminar creences errònies.

- Aprofundir en el concepte de Conducta que ens Preocupa.
- Facilitar eines per a la detecció i l'abordatge situacional de les Conductes que ens Preocupen.
- Adquirir tècniques per treballar l'autodeterminació i les habilitats socials com a elements de prevenció de conductes disfuncionals.

El curs és híbrid i tindrà dues sessions inicials més conceptuals amb videoformació i 2 sessions més pràctiques presencials i, a través de l'aula virtual, la formadora plantejarà dos casos pràctics que les participants hauran de comentar.
Assistència
Les participants hauran de respondre al qüestionari d'avaluació a través de l'aplicació Gestforma.
Certificat d’assistència

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Habilitats docents a l'aula