Cerca lliure
-
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2402.jpg
Aquest Destil·lat exposa com l’absentisme escolar, entès com l’absència reiterada d’un alumne o una alumna a l’escola, és una vulneració extrema del dret a l’educació i com la prevenció de l’absentisme i de l’abandonament educatiu és clau per a la millora de l’èxit i per augmentar les oportunitats educatives d’infants i joves i per reduir el risc de reproducció de la pobresa i la desigualtat social. A continuació estableix el treball en xarxa de tots els agents educatius del territori com un factor clau. I, finalment, defineix una sèrie de recursos, estratègies i projectes per prevenir i reduir l’absentisme i l’abandonament escolar.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 11 d’aquesta col·lecció.
Autora: Maribel Garcia Gracia, Professora de Sociologia a la UAB i investigadora del Grup de Recerca en Educació i Treball (GRET) del Departament de Sociologia de la UAB.Destil·lats d’EducacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2183.jpg
Carles Ramió, gran especialista en gestió pública, analitza el repte i les oportunitats que significa la intel·ligència artificial i la robòtica per a l'Administració pública.
D'entrada, cal un canvi del model conceptual i estratègic a partir del qual podem utilitzar la tecnologia perquè ens ajudi a portar-lo endavant. Això permetrà millorar els actuals paràmetres d'eficiència i eficàcia així com també de transparència.
Només des d'questa actitud proactiva envers la IA, l'Administració podrà tenir un paper clau en el desenvolupament dels canvis tecnològics en què estem ja immersos.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2186.jpg
Javier Martínez reflexiona sobre la importància del coneixement com al bé més preuat de les organitzacions. Aquest coneixement es construeix a partir de la capacitat d'aprenentatge no només de cadascun dels seus individus sino de l'organització com a tal.
En un món en constant acceleració, cal saber desaprendre tot allò que ja no és vàlid a partir d'una reflexió profunda i compartida que ens doni les pautes per enfocar el futur. En les organitzacions, la connexió del coneixement i reflexió de cadasclaucun dels seus membres, a mode de gran cervell, constitueix la clau per seguir creant coneixement.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2220.jpg
Núria Ribó, excorresponsal de TVE i exprofessora de periodisme, Núria Ribó, ens dóna algunes idees de com fer una bona comunicació del nostre missatge. La xerrada, il·lustrada amb diversos exemples comentats, posa l'accent amb altres aspectes més enllà del discurs, com la credibilitat, la confiança, ... Les conclusions d'una interessant i dilatada vida professional exposades amb generositat i claradat.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2357.jpg
Aquest Destil·lat estableix el rol de l’educadora d’una escola bressol municipal, quines son les seves competències i descriu la intel·ligència emocional i l’assertivitat com a uns recursos clau per a les educadores d’escoles bressol.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 4 d’aquesta col·lecció.Destil·lats d’EducacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2359.jpg
Aquest Destil·lat descriu propostes sobre com conduir i dinamitzar grups en un espai familiar municipal. Defineix un espai familiar municipal com el lloc on es donen diverses interaccions en diversos àmbits i estableix que és l’escenari de les relacions vinculars dins les famílies (els infants amb els progenitors que hi assisteixen, la parella parental...) i alhora s’inicien noves relacions entre els adults, i entre aquests i altres infants, així com entre els infants, que sovint són les primeres trobades amb iguals.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 6 d’aquesta col·lecció.Destil·lats d’EducacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2209.jpg
El món Post Covid és incert. Per això, no tenim pràcticament cap resposta a les preguntes que ens fem individualment i col·lectivament. La presa de decisions intel·ligents serà vital, i per a això és important estar atent les emocions que sentim. Ser conscients de les emocions negatives que la pandèmia ens ha provocat (ràbia, por i tristesa) és important per poder gestionar-les d’una manera positiva tant per nosaltres com per a les persones que ens envolten i les organitzacions de les que formem part. L’èxit de les empreses i organitzacions dependrà, en gran part, de les decisions encertades que prenguem a partir d'aquesta gestió.
Cristina Gutiérrez, creadora del Mètode La Granja©, ens ajuda a fer aquest camí de reconeixement i transformació de les nostres emocions.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2401.jpg
Aquest Destil·lat exposa deu aspectes que cal tenir en compte quan es dissenyen accions d’orientació: motivació, fortaleses de l’alumnat, la importància de les activitats, objectius clars, eines i recursos, avaluació, col·laboració entre professionals, un bon disseny, materials i la participació.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 10 d’aquesta col·lecció.
Autor: Màrius Martínez Muñoz, Professor titular d’Orientació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)Destil·lats d’EducacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2215.jpg
Victòria Alsina, professora de la Universitat de Nova York i coordinadora del 'Pla Catalunya 2020-22', ens mostra com la recollida i l'estudi de les dades, que cada vegada disposa de més eines, és la clau per poder definir les polítiques públiques del futur. La conferència inclou algunes referències a bones pràctiques altament interessants.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2154.jpg
Aquest Destil·lat estableix el que s’entén per èxit educatiu, fracàs escolar i abandonament escolar prematur (AEP). Exposa els principals indicadors pel cas de Catalunya, els factors explicatius de l’AEP i el marc de les intervencions davant l’AEP.
Descriu els principals reptes per fer front a l’AEP i, finalment, proposa un conjunt de polítiques i programes municipals per combatre l’AEP.La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual.
Autora: Aina Tarabini
Destil·lats d’EducacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2406.jpg
Aquest Destil·lat descriu les diferents metodologies pedagògiques en l’etapa 0-3, el rol de l’educadora, l'organització de l'espai en l'escola bressol, les tipologies de documentació i la importància de la xarxa de relacions que s'estableixen en aquests centres.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 15 d’aquesta col·lecció.
Autora: Marta Martínez, Formadora de l’Associació de Mestres Rosa Sensat i mestre d’educació infantilDestil·lats d’EducacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2228.jpg
La Comunicació No Violenta (CNV) és una tècnica que busca generar espais de qualitat perquè dues persones expressin les seves necessitats de forma honesta i constructiva. Ens ho explica la Carme Pujol en aquest vídeo.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo