Cerca lliure

S'han trobat 11 recursos i/o accions formatives
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2791.jpg

    Des de la Gerència de Serveis i amb la col·laboració de l’Institut Cerdà, s’ha realitzat un estudi entorn a les diferents alternatives de gestió de la Distribució urbana de mercaderies (DUM) i el comerç urbà.
    L’objectiu del treball ha estat doble:
    - generar coneixement de les diferents solucions al voltant de la DUM que hi trobem al voltant del territori i fora d’ell; conèixer diferents plataformes i accions distribuïdes en diversos municipis així com també exemples a nivell internacional
    - oferir al personal tècnic dels ajuntaments recomanacions entorn aquesta temàtica, fet que permetrà que valorin quines s’adeqüen millor a les seves realitats i/o necessitats fent especial atenció al comerç electrònic.
    Al final de l’estudi es poden trobar tot un seguit de conclusions per tal de fer-ne una eina més pràctica.
    En la coordinació de l’estudi s’ha treballat fent sinergies amb diferents administracions com la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea de Transports Metropolitans, ATM.

    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2363.jpg

    El Cicle de Converses Directives, dirigit especialment als directius públics i comandaments de la Diputació de Barcelona i dels governs locals recull oes aportacions que professionals de reconegut prestigi en l’àmbit directiu professional i comunicatiu il·lustren temes molt significatius pel que fa a la innovació, el talent, la motivació, la tecnologia, la comunicació, l’ètica i la intel·ligència artificial, entre d’altres.
    Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

    Converses Directives
    Tipus de recurs
    Recopilació
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2163.jpg

    La guia destaca la importància de fer una bona diagnosi territorial i aporta pautes per orientar la seva redacció en el marc de la planificació estratègica. Conté un apartat dedicat a la informació i el coneixement en la planificació pública, on es repassa l'evolució dels instruments de presa de decisions i l'aportació dels observatoris locals. En un altre apartat s'explica què és la diagnosi territorial, des de les dades a l'acció, donant resposta a preguntes com el què, el per què i el quan de les diagnosis. També es presenten oportunitats per a la millora de la planificació des de la diagnosi.
    El document enumera i explica 10 criteris per redactar una diagnosi territorial, que duen des dels actors i els prejudicis existents a les eines avançades de comunicació.
    En un sentit més tècnic la guia presenta fins a sis eines i mètodes d'aplicació a les entitats locals i dedica també un apartat als sistemes de suport a la planificació: sistemes d'informació, models de previsió i models d'avaluació.
    En conjunt, destaca la necessària sistematització de la pràctica d’anàlisi i diagnosi territorial, per mitjà d’eines avançades i dispositius dinàmics com els observatoris de desenvolupament econòmic, per esdevenir un veritable suport al reconeixement entre actors, debat d'alternatives i presa de decisions.
    Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègica

    Tipus de recurs
    Guia de projecte o servei
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2793.jpg

    En els darrers anys, l’augment del consum de subministraments en els mercats municipals ha estat significatiu, com també ho ha fet el preu de l’energia. Segons dades de la 16a edició dels Cercles de Comparació Intermunicipal de mercats municipals, la despesa de subministraments l’any 2021 per m² de superfície total era de 16,1 €/m². – una dada que encara no mostra l’encariment del preu de l’energia d’aquest 2022.
    Per aquest motiu, i pel compromís de la Gerència de Serveis de Comerç de convertir els mercats municipals de la província de Barcelona en equipaments sostenibles energèticament (a través del projecte transformador “Mercats municipals 2030: Espais d’oportunitats”) s’han analitzat els consums de set mercats municipals de la província de Barcelona, per extreure mesures d’estalvi i d’eficiència que puguin ser exportades al conjunt dels mercats de la província.

    Tipus de recurs
    Informe
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2734.jpg

    El document recull disset consideracions sobre el paper que té i que pot tenir l’Economia Social i Solidària en la localització i consecució dels objectius marcats en l’Agenda 2030 aprovada per l’Assemblea General de les Nacions Unides des de l’escala territorial local, així com dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible que es deriven d’aquesta. Aquesta és una obra d’autor i, a la vegada, elaborada de forma col·laborativa de persones que des de les entitats locals treballen per donar suport a l’economia social i solidària, i representants d’entitats de l’ecosistema de l’economia social i solidària al territori.

    Tipus de recurs
    Recopilació
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2705.jpg

    Aquesta publicació té per objectiu facilitar al món local una caixa d’eines completa de polítiques públiques d’economia social i solidària que serveixi per intervenir en una realitat social i territorial diversa. El treball extreu aprenentatges de la feina feta pels ajuntaments amb les comunitats locals en aquest període, i incorpora una mirada cap al futur. S’elabora una tipologia de polítiques públiques i es proposen uns criteris generals per posar-les en marxa.

    Tipus de recurs
    Guia de projecte o servei
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2160.jpg

    La guia és una eina de governança participativa pensada per cobrir el buit que hi ha a casa nostra entre el pensament estratègic i els marcs de comunicació. El nexe d'unió són els valors, i el brànding es converteix en un procés per dotar els territoris de significats.
    La guia reflexiona primer sobre la marca com un art. Aborda tot seguit diferents tipus de marca territorial (de territori, turístiques, de ciutat, de producte, etc.) i presenta els objectius estratègics del brànding així com els seus beneficis i riscos. Els darrers capítols es dediquen a la participació, la comunicació i l’avaluació. A més, el document ofereix els aspectes clau per gestionar una marca de territori, un glossari i bibliografia de referència.
    Un aspecte destacat de la guia és que inclou 13 estudis de cas, cadascun amb una fitxa descriptiva: Barcelona és molt més, Galicia Calidade, Medellín, Provence, Slow City...

    Les noves economies a la ruralitat. Estratègies enfront el despoblament
    Tipus de recurs
    Guia de projecte o servei
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2161.jpg

    La guia tracta sobre les qüestions clau en matèria comunicativa que cal considerar durant la redacció i implementació d’un pla estratègic. Comunicar, en el processos de planificació estratègica, és un conjunt d’accions orientades a informar, regular la participació, generar adhesions i compromisos personals i institucionals, i activar el desenvolupament territorial, de forma ordenada, continuada i perdurable.
    El document ofereix les pautes bàsiques per elaborar un pla de comunicació en el marc d’un pla estratègic.
    Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègica

    Tipus de recurs
    Guia de projecte o servei
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2162.jpg

    La guia ofereix una reflexió sobre les relacions entre la gestió pública i la planificació estratègica. Es referencia la planificació estratègica com una eina per pensar en un entorn incert. A partir d’aquí se situen els límits de la nova gestió pública i les promeses incomplertes de la planificació estratègica. Aleshores, la complexitat, la intel·ligència, les xarxes i la transversalitat apareixen com a elements clau que es desenvolupen des d’un punt de vista conceptual i aplicat a les administracions locals.
    Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègica

    Tipus de recurs
    Guia de projecte o servei
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2503.jpg

    Aquesta guia té per objectiu identificar què és la innovació verda i com, des de la promoció econòmica local, és poden incentivar noves activitats econòmiques locals vinculades a l'energia local, l'economia circular, la mobilitat sostenible, la regeneració urbana, o als serveis ecosistèmics. Per fer-ho es proposen prototipar nous dispositius de promoció econòmica.

    Innovació verda
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2735.jpg

    El document recull tretze consideracions sobre la dimensió territorial de l’economia social i solidària, la seva vinculació al territori, i com contribueix en el desenvolupament local d’aquest mateix territori, ja sigui urbà o rural. Aquesta és una obra d’autor i, a la vegada, elaborada de forma col·laborativa de persones que des de les entitats locals treballen per donar suport a l’economia social i solidària, i representants d’entitats de l’ecosistema de l’economia social i solidària al territori.

    Tipus de recurs
    Recopilació
    Format
    Material en línia