Cerca lliure

S'han trobat 17 recursos i/o accions formatives
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2402.jpg

    Aquest Destil·lat exposa com l’absentisme escolar, entès com l’absència reiterada d’un alumne o una alumna a l’escola, és una vulneració extrema del dret a l’educació i com la prevenció de l’absentisme i de l’abandonament educatiu és clau per a la millora de l’èxit i per augmentar les oportunitats educatives d’infants i joves i per reduir el risc de reproducció de la pobresa i la desigualtat social. A continuació estableix el treball en xarxa de tots els agents educatius del territori com un factor clau. I, finalment, defineix una sèrie de recursos, estratègies i projectes per prevenir i reduir l’absentisme i l’abandonament escolar.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 11 d’aquesta col·lecció.
    Autora: Maribel Garcia Gracia, Professora de Sociologia a la UAB i investigadora del Grup de Recerca en Educació i Treball (GRET) del Departament de Sociologia de la UAB.

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2731.jpg

    Instància de diàleg i reflexió per tal de crear aliances polítiques entre governs locals iberoamericans progressistes liderats per dones. L’objectiu és reforçar el lideratge feminista per tal d’avançar cap a la construcció de polítiques locals des d’un enfocament feminista.

    Tipus de recurs
    Ponència
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2363.jpg

    El Cicle de Converses Directives, dirigit especialment als directius públics i comandaments de la Diputació de Barcelona i dels governs locals recull oes aportacions que professionals de reconegut prestigi en l’àmbit directiu professional i comunicatiu il·lustren temes molt significatius pel que fa a la innovació, el talent, la motivació, la tecnologia, la comunicació, l’ètica i la intel·ligència artificial, entre d’altres.
    Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

    Converses Directives
    Tipus de recurs
    Recopilació
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2359.jpg

    Aquest Destil·lat descriu propostes sobre com conduir i dinamitzar grups en un espai familiar municipal. Defineix un espai familiar municipal com el lloc on es donen diverses interaccions en diversos àmbits i estableix que és l’escenari de les relacions vinculars dins les famílies (els infants amb els progenitors que hi assisteixen, la parella parental...) i alhora s’inicien noves relacions entre els adults, i entre aquests i altres infants, així com entre els infants, que sovint són les primeres trobades amb iguals.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 6 d’aquesta col·lecció.

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2401.jpg

    Aquest Destil·lat exposa deu aspectes que cal tenir en compte quan es dissenyen accions d’orientació: motivació, fortaleses de l’alumnat, la importància de les activitats, objectius clars, eines i recursos, avaluació, col·laboració entre professionals, un bon disseny, materials i la participació.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 10 d’aquesta col·lecció.
    Autor: Màrius Martínez Muñoz, Professor titular d’Orientació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2406.jpg

    Aquest Destil·lat descriu les diferents metodologies pedagògiques en l’etapa 0-3, el rol de l’educadora, l'organització de l'espai en l'escola bressol, les tipologies de documentació i la importància de la xarxa de relacions que s'estableixen en aquests centres.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 15 d’aquesta col·lecció.
    Autora: Marta Martínez, Formadora de l’Associació de Mestres Rosa Sensat i mestre d’educació infantil

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2733.jpg

    Estudi que recull els principals debats, reflexions i recomanacions que es van produir durant la VII Conferència de l’Observatori de la Cooperación Descentralizada celebrada a Montevideo el desembre de 2019.

    Tipus de recurs
    Ponència
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2399.jpg

    Aquest Destil·lat descriu l’educació de les emocions com a un concepte clau en el cas dels alumnes de les escoles municipals d’educació especial i analitza el paper dels mestres d’aquests centres educatius com a facilitadors dels benestar dels seus alumnes.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 7 d’aquesta col·lecció.
    Autors: Ramiro Ortegón Delgadillo, Responsable de Salut i Àrea d’Investigació Educativa de SEER. Assessorament i Coordinació de Projectes d’Educació Emocional i de PDABullying
    Carles Porrini Cubells, Responsable d’Equip SEER. Coordinador, formador i facilitador de projectes i accions d’Educació Emocional.

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2400.jpg

    Aquest Destil·lat aborda la relació entre els centres escolars i els serveis d’educació amb les famílies, analitza els principals problemes que sorgeixen en aquesta relació i en descriu els elements positius. L’autor apunta també diferents elements per a la reflexió, alhora que formula un seguit de propostes de millora com, per exemple, facilitar l’adaptació dels infants a l’Escola bressol i a P3, endegar projectes de “Famílies o mares enllaç” per als col·lectius amb més dificultats de comunicació en el marc escolar, o millorar el suport de l’ajuntament a les famílies en les diferents transicions.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 9 d’aquesta col·lecció.
    Autor: Jordi Collet. Sociòleg, educador social, i professor titular de sociologia de l’educació a la Universitat de Vic. Punt 1: resultat del treball en grup realitzat en el marc de la Tarda de regidors d’educació: “La participació de les famílies a les escoles”

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2407.jpg

    Aquest Destil·lat exposa que l’observació i la documentació pedagògiques són una pràctica clau per poder analitzar, comprendre i comunicar els processos d’aprenentatge i de relació dels infants durant la seva activitat autònoma.
    En el destil·lat explica per què observar i documentar a l'escola bressol, com fer-ho i destaca la visibilitat i comunicar processos d’aprenentatge i de relació.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 17 d’aquesta col·lecció.
    Autora: Rocío Galindo, Mestra d’educació infantil, formadora i assessora pedagògica. Directora de la llar d’infants municipal “Pi del Soldat” de Sant Pol de Mar

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2403.jpg

    Aquest Destil·lat estableix les bases de la planificació educativa per a l’equitat i com la planificació educativa pot ajudar a pal·liar o, per contra, empitjorar la situació de la segregació escolar al municipi. Finalment, analitza les polítiques locals d’escolarització de 0-3 anys per garantir l’educació en igualtat d’oportunitats.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 12 d’aquesta col·lecció.
    Autors:Xavier Bonal, Professor del Departament de Sociologia de la UAB,Enric Saurí, Professor del Departament de Sociologia de la UAB i professor col·laborador de la UOC

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2404.jpg

    Aquest Destil·lat posa en valor el paper dels municipis com a autoritat educativa dins del Servei d’Educació de Catalunya. Partint de la premissa que totes i cadascuna de les persones tenim dret a l’educació, i que l’Estat té el deure de garantir aquest dret, amb qualitat, equitat i eficiència, l’autor fa un breu repàs històric de la xarxa pública d’ensenyament. En l’actualitat, els ajuntaments han passat de ser una mera central de serveis educatius o paraeducatius a protagonitzar-ne un -cert- lideratge. L’autor en fa una anàlisi i proposa un seguit d’àmbits en què els ajuntaments poden avançar amb l’objectiu d’esdevenir autoritats educatives efectives i eficients.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 13 d’aquesta col·lecció.
    Autor: Josep Bargalló Valls. Llicenciat en filologia catalana per la Universitat de Barcelona i màster en estudis superiors de llengua, literatura i cultura catalanes per la Universitat Rovira i Virgili.

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF