Cerca lliure
-
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2375.jpg
Aquesta Càpsula formativa identifica la informació que necessitem donar i rebre de les famílies i a les famílies. Parla sobre com desenvolupar el contingut de cada àrea i detectar les eines o recursos que ens manquen per poder satisfer les necessitats comunicatives.
Les Càpsules formatives d’Educació de la col·lecció #FormatACasa de la Gerència de Serveis d’Educació són vídeos de curta durada, entre 10 i 20 minuts, sobre una temàtica educativa específica d’actualitat. Aquesta càpsula formativa és la número 10 i s’adreça a les mestres d’escoles bressol.
Autora: Clara Puigventós, consultora educativa i en gestió de serveis a les persones a la Baula.Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2396.jpg
Aquesta Càpsula formativa destaca la necessitat i utilitat de la documentació com a eina per definir i millorar els objectius educatius i les activitats de l’escola bressol.
Les Càpsules formatives d’Educació de la col·lecció #FormatACasa de la Gerència de Serveis d’Educació són vídeos de curta durada, entre 10 i 20 minuts, sobre una temàtica educativa específica d’actualitat. Aquesta càpsula formativa és la número 13 i s’adreça a les d’escoles bressol.
Autors: Manel Güell Barceló, formador i consultor i Marta Balsach Rizo, directora d’escola bressol.Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_envoltats_sindromes.jpg
Què és la síndrome de la cabana? Quins són els símptomes? Com ens afecta? Possibles causes i tractaments. Parlem de síndrome quan una persona després d'una determinada experiència vital experimenta una sèrie de reaccions emocionals, cognitives i motores. En la síndrome de la cabana, aquesta experiència vital es vincula a quan les persones han de viure tancades en un mateix espai durant determinats períodes de temps, sense disposar d'estímuls externs. En aquest recurs expliquem com podem utilitzar aquests conceptes a la feina.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursEntrevistaFormatÀudio -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_envoltats_sindromes.jpg
Què és i com ens afecta la síndrome del treballador bombolla? Quins són els símptomes? Quines són les possibles causes i els seu tractament. El treballador bombolla és aquell que no desconnecta mai de la feina i, per tant, està sempre connectat, disponibles a nivell laboral i, per tant, a curt i mitjà termini els pot provocar estrès.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursEntrevistaFormatÀudio -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_envoltats_sindromes.jpg
A vegades, l’anomenada síndrome del frau és un trastorn psicològic en el qual les persones amb èxit no poden assimilar tot el que han aconseguit, no creuen que sigui fruit del seu talent o esforç. Aquest trastorn és més habitual del que sembla, i 7 de cada 10 persones l'han sofert alguna vegada en la seva vida.Quins són els símptomes? Com ens afecta? Quines possibles causes té i quin tractament?
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursEntrevistaFormatÀudio -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2420.jpg
El motiu que el psicòleg Harry Harlow va dur a terme aquest experiment és per demostrar de manera científica la teoria sobre la inclinació i la privació maternal desenvolupada per John Bowlby. Ens ha semblat interessant poder explicar, des del vessant psicològic, com n'és d'important el vincle amb la mare en la nostra infància i com ens afectarà la resta de la nostra vida.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursEntrevistaFormatÀudio -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2421.jpg
Quina influència exerceix en nosaltres la pressió social? Podem acabar canviant d'opinió sota la pressió de grup? En aquest pòdcast s’explica l'objectiu d'aquest experiment que era estudiar les condicions socials que indueixen a una persona a resistir o a conformar-se a les pressions del grup quan aquesta expressa una opinió contrària a l'evidència.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursEntrevistaFormatÀudio -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2422.jpg
En aquest pòdcast s’explica el fenomen de la persona que experimenta una situació negativa i no compta amb els recursos suficients per gestionar-ho. En conseqüència, comença a pensar que no podrà defensar-se mai davant aquesta mena de situacions. Pot tenir diverses implicacions negatives en la vida diària de les persones, ja que els seus símptomes poden ser: ansietat, depressió, falta de motivació, etc.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursEntrevistaFormatÀudio -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2423.jpg
Com afecta la nostra opinió el que ens han dit sobre algú abans de conèixer-lo? L'aparença física, la roba, els títols acadèmics... aquests i d'altres aspectes ens condicionen l'opinió que tenim d'algú fins i tot abans de començar a conèixer la persona.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursEntrevistaFormatÀudio -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2400.jpg
Aquest Destil·lat aborda la relació entre els centres escolars i els serveis d’educació amb les famílies, analitza els principals problemes que sorgeixen en aquesta relació i en descriu els elements positius. L’autor apunta també diferents elements per a la reflexió, alhora que formula un seguit de propostes de millora com, per exemple, facilitar l’adaptació dels infants a l’Escola bressol i a P3, endegar projectes de “Famílies o mares enllaç” per als col·lectius amb més dificultats de comunicació en el marc escolar, o millorar el suport de l’ajuntament a les famílies en les diferents transicions.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 9 d’aquesta col·lecció.
Autor: Jordi Collet. Sociòleg, educador social, i professor titular de sociologia de l’educació a la Universitat de Vic. Punt 1: resultat del treball en grup realitzat en el marc de la Tarda de regidors d’educació: “La participació de les famílies a les escoles”Destil·lats d’EducacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
És important saber com ens sentim, pensem en el nostre dia a dia i desenvolupar aquelles capacitats que ens poden ajudar a fer front a situacions d’estrès de la millor manera possible.
Tots podem potenciar i millorar la nostra intel·ligència emocional: coneixent les nostres pròpies emocions (saber gestionar-les) i reconeixent les dels altres (treballar l’empatia) i treballar la capacitat de motivar-se un mateix.
En aquest pòdcast ens centrarem en la intel·ligència emocional. Què és? D’on surt aquest concepte? Quin paper pot jugar en les nostres vides fer-ne ús? Quins factors intervenen? Quines habilitats necessitem per tenir una bona intel·ligència emocional?AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursEntrevistaFormatÀudio -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_psicologia_dia_a_dia.jpg
En aquest pòdcast es parlarà de la importància de la intel·ligència emocional en el treball, considerant que pot ser el que marca la diferència més enllà de fer bé la feina. Les persones emocionalment intel·ligents comprenen millor als altres, s’adapten millor a les situacions canviants i incertes, són més empàtiques, tenen una vida més sana... En definitiva, les persones amb una intel·ligència emocional alta compten amb molts avantatges, també en l’àmbit laboral. Com influeix la intel·ligència emocional en la nostra feina? Com podem desenvolupar-la?
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursEntrevistaFormatÀudio