L'atenció ciutadana al procediment administratiu electrònic
Programa, avaluació i acreditació
1.Principis generals i àmbit d'aplicació de la Llei 39/15 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i de la Llei 40/15 de Règim Jurídic del Sector Públic.
2.Els drets de les persones i dels interessats relacionats amb l'administració electrònica.
3.Els Drets i/o obligacions de relacionar-se amb l'administració amb mitjans electrònics.
4.Les Oficines d'assistència en matèria de registres: funcions.
5.Sistemes d'identificació dels interessats i sistemes de signatura electrònica.
6.La digitalització de la documentació. El dret del ciutadà a no presentar documents originals. La còpia electrònica.
7.L'expedient electrònic: contingut. Tramitació del procediment i incidència de la forma electrònica.
8.La seu electrònica i el punt d'accés general electrònic
9.La representació electrònica. El registre d'apoderaments electrònics: requisits i classes. Entrada en vigor.
10.El Registre de funcionaris habilitats: característiques i funcions. Entrada en vigor.
11.El Registre electrònic: característiques i funcionament. Entrada en vigor.
12.La factura electrònica. La Administració oberta de Catalunya.
13.La notificació electrònica
14.La carpeta ciutadana
2.Els drets de les persones i dels interessats relacionats amb l'administració electrònica.
3.Els Drets i/o obligacions de relacionar-se amb l'administració amb mitjans electrònics.
4.Les Oficines d'assistència en matèria de registres: funcions.
5.Sistemes d'identificació dels interessats i sistemes de signatura electrònica.
6.La digitalització de la documentació. El dret del ciutadà a no presentar documents originals. La còpia electrònica.
7.L'expedient electrònic: contingut. Tramitació del procediment i incidència de la forma electrònica.
8.La seu electrònica i el punt d'accés general electrònic
9.La representació electrònica. El registre d'apoderaments electrònics: requisits i classes. Entrada en vigor.
10.El Registre de funcionaris habilitats: característiques i funcions. Entrada en vigor.
11.El Registre electrònic: característiques i funcionament. Entrada en vigor.
12.La factura electrònica. La Administració oberta de Catalunya.
13.La notificació electrònica
14.La carpeta ciutadana
1.Comprendre les normes singulars relacionades amb el procediment administratiu electrònic introduïdes per la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015 del règim jurídic del sector públic.
2.Valorar la incidència de l'administració electrònica des de la perspectiva de l'administració local i, en concret, des de la perspectiva de les persones que integren les oficines d'atenció al ciutadà i les noves funcions a desenvolupar la seva activitat.
3.Saber donar solucions adequades a la ciutadania.
Sessions de caràcter teòric amb exemples i supòsits adaptats a l’administració local, així com exemples facilitats pels propis assistents a l'acció formativa.
Assistència
El participant haurà d'assistir al 100% de les vídeoformacions.
Certificat d’assistència
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Suport administratiu | Transversal | Administratiu | Gestió administrativa |
Suport administratiu | Transversal | Auxiliar administratiu | Gestió administrativa |
Suport administratiu | Transversal | Gestor atenció ciutadana | Gestió administrativa |
Suport administratiu | Transversal | Secretari directiu/alt càrrec | Gestió administrativa |