Gestió administrativa
36 recursos i/o accions formatives relacionades
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2697.jpg
Recull de consultes sobre llengua rebudes a la bústia de la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona i la resposta corresponent. Cada quinze dies se’n publica una de nova. Es pretén fer extensiva la resolució de dubtes que probablement són compartits per molta gent.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2695.jpg
Elaborat per la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona i revisat per l’Institut d’Estudis Catalans, el Llibre d’estil de la Diputació de Barcelona constitueix una eina de consulta a l’abast de tothom. Forma part del web d'Assessorament llengua (de la Unitat Lingüística de la Diputació de Barcelona) i ajuda a resoldre els dubtes lingüístics que ens plantegem a l’hora d’escriure.
Es manté en permanent revisió i ampliació per tal de donar resposta a les necessitats que comporta la tasca diària de formació, assessorament lingüístic i revisió de textos que du a terme la Unitat Lingüística.
Està format per cinc apartats: «Model de llengua», «Qüestions d’estil», «Convencions», «Qüestions gramaticals» i «Terminologia».
A banda, conté dos annexos, un sobre verificadors ortogràfics i gramaticals i un altre amb el nomenclàtor de les comarques, municipis i gentilicis de la província de Barcelona.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2698.jpg
Models i plantilles de documents administratius del catàleg de tipus documental corporatiu. El seu disseny permet disposar dels elements necessaris per al desenvolupament dels expedients i de les actuacions que porta a terme la Diputació. En aquests moments hi ha publicats la carta, el correu electrònic, el decret i el dictamen o proposta d’acord.
Hi participen la Unitat Lingüística (adscrita a la Direcció de Serveis de Suport a la Coordinació General), la Secretaria General i el Gabinet d’Innovació Digital.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2696.jpg
Apunts que incideixen en els aspectes morfològics, sintàctics i terminològics que són motiu d’errors freqüents. Tracten de resoldre de manera didàctica, divulgativa i amb exemples els dubtes lingüístics que ens arriben a la Unitat Lingüística. Es difonen quinzenalment mitjançant una notificació electrònica a tot el personal de la Diputació de Barcelona.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2326.jpg
La claredat, la concisió i la coherència són la clau perquè els nostres textos s'entenguin. En 2' et donem algunes idees de com aconseguir aquestes característiques.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2329.jpg
Per fer un bon ús del twitter, cal saber redactar un bon tuit . Només així, la nostra notícia quedarà clara i circularà ràpidament entre els possibles interessats.
Per aconseguir-ho, cal tenir en compte algunes premisses. En 2' et mostrem com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2325.jpg
Per fer més clara la redacció disposem de llistats i vinyetes. El recurs pretén mostrar com fer-ne un bon ús, i ho fa en una videopíndola de 2'.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2335.jpg
Despertar l'atenció, l'interès, desenvolupar les idees i motivar a l'acció és, sovint, el motiu de les nostres presentacions. En 2' et presentem la tècnica AIDA que dóna algunes ideees de com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2328.jpg
D'un bon títol pot dependre despertar l'interès en consultar un material. En 2' et presentem alguns trucs per poder redactar-los.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2292.jpg
Gemma García ens explica quins són els erros més habituals en redactar correus electrònics i aporta solucions per no repetir-los.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2141.jpg
Una Administració pública moderna, al servei del ciutadà, s'ha de caracteritzar, entre altres aspectes, per dur a terme les seves actuacions amb la màxima eficàcia i transparència possibles. Si es té en compte que aquestes actuacions s'expressen principalment a través del canal escrit, sembla lògic pensar que el format i estructura del document o el tipus de llenguatge que s'utilitzi en la redacció dels documents administratius ha de ser matèria de reflexió constant.
Consegüentment, a l'hora de redactar-los cal fer un veritable esforç tant per utilitzar un llenguatge que sigui clar i entenedor, com per presentar la informació de forma racional, és a dir, ordenada segons les necessitats comunicatives de cada document.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2224.jpg
Píndoles on trobaràs informació bàsica i consells pràctics per millorar la redacció sobre cadascun dels deu documents més habituals a l’administració: ofici, carta, certificat, diligència, resolució, proposta de resolució, decret, acta, informe i correu electrònic.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2473.jpg
El ciutadà té dret a estar ben informat. El llenguatge administratiu sovint és poc entenedor. Les recomanacions de lectura fàcil i llenguatge planer ens permeten fer més assequibles els nostres textos i publicacions per tal de preservar aquest dret individual i col·lectiu.
En aquest document trobaràs eines senzilles que et facilitaran l'aprenentatge d'aquesta tècnica.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2059.jpg
Aquest material et permetrà conèixer els elements que intervenen en la comunicació mitjançant el correu electrònic, adequar el to i el registre, redactar correus electrònics amb un alt grau d’eficàcia comunicativa, comprovar si el correu s’adequa als principis de coherència i cohesió i introduir-hi les esmenes corresponents.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2221.jpg
En aquest recurs formatiu trobaràs el continguts per conèixer els principis bàsics i el procés de contractació pública. Repassarem el seu context i fonaments, així com el procés per a dur-la a terme i realitzar el seguiment.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2222.jpg
En aquests recurs es fa una aproximació al procediment administratiu. Es contextualitzen els seus orígens i conceptes clau, es detallen les principals novetats i es fa una introducció al seu cicle de vida.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2223.jpg
Recurs bàsic sobre els aspectes fonamentals de la protecció de dades, la seguretat, el tractament de dades i el Reglament Europeu de Protecció de dades. Contingut adreçat als empleats públics de la Diputació de Barcelona.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2225.jpg
Recurs bàsic sobre els aspectes fonamentals de la protecció de dades, la seguretat, el tractament de dades i el Reglament Europeu de Protecció de dades. Adreçat als empleats públics dels ens locals.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2348.jpg
Documentar els processos de treball és una eina essencial per a la necessària
racionalització interna de les tasques que realitzem, com per a l’optimització de recursos, la simplificació d’accions, així com per l’eficiència i l’eficàcia administrativa.
En aquest recurs s'explica què és un procés,quina diferència hi ha amb els procediments, què és una activitat i una instrucció, com es fa un
manual de procediments i quines fases s’han de seguir per construir un procés, què és i com es fa un diagrama de flux, com associem indicadors i com avaluem processos.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2311.jpg
En aquest material trobareu una introducció a les possibilitats de l'excel com a full de càlcul estadístic, explicacions dels conceptes estadístics bàsics, la descripció de variables qualitatives i quantitatives, i un conjunt de fitxes resum amb els conceptes clau, taules, representacions gràfiques, les fórmules i exemples.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
• Conèixer l'estructura de la Llei 39/2015Conèixer el calendari d'entrada en vigor de la Llei i les normes que deroga.
• Descriure les matèries que són objecte de la nova Llei.
• Conèixer els conceptes d’acte administratiu i procediment administratiu.
• Definir el concepte d’interessat i els seus drets. La capacitat d’obrar i la representació.
• Definir registre electrònic i arxiu electrònic a les administracions públiques.
• Analitzar l’obligació de resoldre.
• Exposar els supòsits i condicions per la publicitat de les normes i els seus efectes.
• Ressaltar la novetat de la regulació de la participació dels ciutadans en l’elaboració de lleis i reglaments.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
. Adquirir coneixements generals del procediment administratiu comú mitjançant nocions bàsiques i conceptes essencials regulats a la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
• Aprofundir i aplicar els coneixements necessaris per resoldre qüestions i casos relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
• Reconèixer i identificar els principals elements, conceptes, continguts i procediments derivats de la Llei 39/2015.
• Resoldre diferents casuístiques mitjançant l'aplicació dels coneixements adquirits sobre la Llei 39/2015.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
• Comprendre les normes singulars relacionades amb el procediment administratiu electrònic introduïdes per la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015 del règim jurídic del sector públic.
• Valorar la incidència de l’administració electrònica des de la perspectiva de l’administració local i en concret des de la perspectiva de les persones que integren les oficines d’atenció al ciutadà i les noves funcions a desenvolupar.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
-Conèixer els conceptes fonamentals de la Llei de Contractes del Sector Públic necessaris per la bona redacció dels plecs de clàusules administratives i tècniques.
-Aprendre a redactar la memòria justificativa del contracte.
-Identificar els problemes més habituals a evitar en la redacció de plecs.
-Implementar els models i processos necessaris per guanyar eficiència en la gestió de la contractació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Revisar la regulació bàsica continguda a la LPAC, conèixer el desenvolupament que de la mateixa ha fet el Reglament, així com analitzar i resoldre de manera pràctica alguns dels problemes de l’aplicació dels drets i obligacions de la ciutadania i de les empreses a relacionar-se electrònicament amb els nostres ajuntaments.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
1. Conèixer els requisits essencials per estimar una responsabilitat patrimonial contra l'Ajuntament.
2. Assolir una visió general de les peculiaritats a la tramitació del procediment de responsabilitat patrimonial en relació al tràmit administratiu normal.
3. Tenir clars els conceptes bàsics per saber avaluar correctament una reclamació patrimonial.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
• Conèixer antecedents i estructura de la llei 40/2015.
• Definir els diferents òrgans implicats.
• Descriure l'estructura i organització de la adm. de l'estat.
• Característiques i ens.
• Definir les tècniques previstes per a complir el principi de cooperació.
• Descriure i delimitar els principis que regeixen l'actuació i les relacions entre les administracions públiques i entitats o organismes vinculats o dependents.
• Destacar les relacions electròniques entre les administracions públiques.
• Conèixer el deure de col·laboració entre administracions públiques.
• Definir els òrgans administratius i els requisits per a la seva creació.
• Definir els òrgans col·legiats i el seu règim jurídic.
• Desenvolupar el concepte de competència administrativa.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
. Analitzar el règim jurídic de les administracions públiques d’acord amb la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
. Contextualitzar les cartes de serveis i la seva importància en la millora de la gestió de les organitzacions públiques i la seva relació amb la ciutadania.
. Contribuir a donar compliment a les exigències derivades de la normativa.Identificar els requeriments mínims d’una carta de serveis d’acord a la normativa vigent i a la UNE 93200:2008.
. Entendre la importància de la identificació de les expectatives dels usuaris/es del servei alhora de definir una carta de serveis i els seus compromisos.
. Concretar una carta de serveis municipal, el seu sistema de seguiment i la seva publicitat i difusió.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
‐ Comprendre la importància de tenir un catàleg de serveis municipals a l'abast de la ciutadania per tal de donar a conèixer, de manera accessible, què es fa des de la Corporació en línia amb l'esperit de transparència i retiment de comptes.
‐ Contribuir a donar compliment a les exigències derivades de la normativa en matèria de transparència.
‐ Identificar quins són els serveis que presta el propi ajuntament.
‐ Aprendre a utilitzar l'eina web de Catàleg de serveis que s'ofereix als ajuntaments participants.
‐ Estar en condicions d'adaptar el contingut del catàleg als serveis específics de l'ajuntament corresponent.
‐ Publicar el Catàleg de serveis municipals.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
. Contextualitzar les cartes de serveis i la seva importància en la millora de la gestió de les organitzacions públiques i la seva relació amb la ciutadania.
. Contribuir a donar compliment a les exigències derivades de la normativa.
. Identificar els requeriments mínims d’una carta de serveis d’acord a la normativa vigent i a la UNE 93200:2008.
. Entendre la importància de la identificació de les expectatives dels usuaris/ies del servei alhora de definir una carta de serveis i els seus compromisos.
. Concretar una carta de serveis municipal, el seu sistema de seguiment i la seva publicitat i difusió.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
‐ Comprendre la importància de tenir un catàleg de serveis municipals a l'abast de la ciutadania per tal de donar a conèixer de manera accessible què es fa des de la Corporació en línia amb l'esperit de transparència i retiment de comptes.
‐ Contribuir a donar compliment a les exigències derivades de la normativa en matèria de transparència.
‐ Identificar quins són els serveis que presta el propi ajuntament.
‐ Aprendre a utilitzar l'eina web de Catàleg de serveis que s'ofereix als ajuntametns participants.
‐ Estar en condicions d'adaptar el contingut del catàleg als serveis específics de l'ajuntament corresponent.
‐ Publicar el Catàleg de serveis municipals.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Oferir al personal administratiu i tècnic els coneixements indispensables en relació als terminis del procediment administratiu comú, fent especial referència a les especialitats derivades del procediment administratiu sancionador i del procediment de responsabilitat patrimonial.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Conèixer i analitzar la regulació continguda al Títol XI de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, sobre la potestat sancionadora específica de les entitats locals.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
• Entendre els conceptes elementals introductoris de la contractació pública.
• Aprofundir i entendre la contractació pública a través dels principis, tipus de contractes i els procediments de selecció.
• Comprendre com es configura l’objecte i preu dels contractes.
• Ser capaç d’elaborar i preparar expedients de contractació abordant les problemàtiques més freqüents que ens trobem.
• Entendre la mecànica per valorar la millor oferta.
• Comprendre i aplicar la contractació menor superant la problemàtica interpretativa respecte l’art. 118 de la LCSP.
• Interpretar i gestionar correctament les prerrogatives de l’administració davant l’execució d’un contracte públic.
• Ser capaç d’adoptar totes aquelles mesures essencials en la fase d’execució per tal que tot contracte públic s’executi d’acord amb allò pactat.