La transferència dels aprenentatges i habilitats en l'acompanyament de l'alumnat

Recurs
La transferència dels aprenentatges i habilitats en l'acompanyament de l'alumnat

Oriol Julià i Ramiro Ortegó, formadors d'Equip SEER (Salut i Educació Emocional) ens donen algunes claus per prendre consciència de les emocions i els valors, a fi d'ajudar-nos a fer transferencials aprenentatges, la motivació i la responsabilitat.
Es tracta d'una relexió al voltant de l'acompanyament del sentit de vida i les fortaleses en l'alumnat.

Tipus de recurs:
Ponència
Format:
Vídeo
Agrupació:
Promotor:
Gerència de Serveis d'Educació
Descriptors:
Col·lecció:
Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director centre educatiu Comprensió interpersonal
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Comprensió interpersonal
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Comprensió interpersonal

Recursos relacionats

  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2399.jpg

    Aquest Destil·lat descriu l’educació de les emocions com a un concepte clau en el cas dels alumnes de les escoles municipals d’educació especial i analitza el paper dels mestres d’aquests centres educatius com a facilitadors dels benestar dels seus alumnes.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 7 d’aquesta col·lecció.
    Autors: Ramiro Ortegón Delgadillo, Responsable de Salut i Àrea d’Investigació Educativa de SEER. Assessorament i Coordinació de Projectes d’Educació Emocional i de PDABullying
    Carles Porrini Cubells, Responsable d’Equip SEER. Coordinador, formador i facilitador de projectes i accions d’Educació Emocional.

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2305.jpg

    Clara Puigventós, Consultora educativa i en gestió de serveis a les persones, ens planteja com acollir els infants i famílies posant el focus en allò de diferent que necessiten després de les situacions de confinament les famílies, tot vinculant-ho a preparar l'escola per atendre la individualitat i per acollir les històries de vida.

    Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
    Tipus de recurs
    Ponència
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2304.jpg

    Oriol Julià i Ramiro Ortegón, formadors d'Equip SEER (Salut i Educació Emocional) ens donen claus per a l'acompanyament socioemocional promocionant la mirada al món emocional i al món dels valors per poder potenciar fortaleses en l'alumnat.

    Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
    Tipus de recurs
    Ponència
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF1974.jpg

    Manual de lectura per al participant del curs. Aquest manual bàsic és una ajuda a la formació que aporta els coneixements necessaris per millorar les competències emocionals amb l’objectiu de facilitar una atenció de qualitat als usuaris i a les usuàries.

    Manual de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF1954.jpg

    Manual de lectura per al participant del curs. L’objectiu d’aquest manual és donar eines i recursos sobre intel·ligència emocional al personal de comandament executiu, operatiu i directiu per afrontar els problemes i assumir els reptes professionals que estiguin en les prioritats de cada un dels serveis municipals.

    Manual de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2273.jpg

    En aquest recurs aprendreu com utilitzar la comunicació assertiva en la gestió per objectius i aspectes a considerar sobre la relació entre emocions i lideratge. Tot plegat cal tenir-ho present per a una millor relació amb la revisió de la planificació i les expectatives i també a l’hora de fer l’assignació i seguiment de l’activitat.
    També hi trobareu pautes sobre les característiques d’una bona retroacció i les passes a seguir per donar-la.
    El recurs presenta els coneixements bàsics, materials per ampliar-los i breus exercicis per contribuir a consolidar els aprenentatges.

    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2235.jpg

    Per fer crítiques per a la millora, hem de tenir en compte algunes qüestions que aquest recurs planteja de forma clara en menys de 2'.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2211.jpg

    El manual parteix del concepte d'empatia per analitzar posteriorment tot allò que afecta la comunicació empatica. L'empatia és una eina clau per desenvolupar les connexions basades en la confiança i la credibilitat.
    La comunicació “intra” i interpersonal ha de fonamentar-se en aquest concepte. Cal construir recursos que generin una capacitat dialògica centrada en les necessitats pròpies però també en les dels nostres interlocutors, arribant a assolir l'entesa. el diàleg assertiu i la gestió emocional adequada, ajudaran a l'aprenentatge de la nostra comunicació empàtica, configurant-la de manera sòlida i en permanent creixement.
    Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Manual de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia