Cerca lliure

S'han trobat 253 recursos i/o accions formatives
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2402.jpg

    Aquest Destil·lat exposa com l’absentisme escolar, entès com l’absència reiterada d’un alumne o una alumna a l’escola, és una vulneració extrema del dret a l’educació i com la prevenció de l’absentisme i de l’abandonament educatiu és clau per a la millora de l’èxit i per augmentar les oportunitats educatives d’infants i joves i per reduir el risc de reproducció de la pobresa i la desigualtat social. A continuació estableix el treball en xarxa de tots els agents educatius del territori com un factor clau. I, finalment, defineix una sèrie de recursos, estratègies i projectes per prevenir i reduir l’absentisme i l’abandonament escolar.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 11 d’aquesta col·lecció.
    Autora: Maribel Garcia Gracia, Professora de Sociologia a la UAB i investigadora del Grup de Recerca en Educació i Treball (GRET) del Departament de Sociologia de la UAB.

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2364.jpg

    Aquesta Càpsula formativa estableix que saber comunicar-se ajustant el missatge al que cada família necessita és una de les claus per acompanyar-les.
    Les Càpsules formatives d’Educació de la col·lecció #FormatACasa de la Gerència de Serveis d’Educació són vídeos de curta durada, entre 10 i 20 minuts, sobre una temàtica educativa específica d’actualitat. Aquesta càpsula formativa és la número 1 i s’adreça a les d’escoles bressol.
    Autora: Clara Puigventós, consultora educativa i en gestió de serveis a les persones a la Baula.

    Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
    Tipus de recurs
    Ponència
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2294.jpg

    Xavier Piquer, cap docent a EUMES, ens explica l'equipament bàsic amb el que ha de comptar un professor de música per fer les classes en línia i la seva posada en funcionament.

    Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2302.jpg

    Meritxell Viñas Pinto, formadora en noves tecnologies aplicades a l'educació,
    Com compartir un vídeo o fitxer de música a Zoom activant l'àudio del sistema. Diferència entre àudio del micròfon i àudio del sistema.

    Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
    Tipus de recurs
    Tutorial
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2367.jpg

    Aquesta Càpsula formativa es planteja per què ens cal tenir visió estratègica i com traspassar-la a un pla de retorn i a un pla individual d'accions i remarca la importància de l'alienació de totes les accions amb el Projecte educatiu de centre i les àrees de gestió per garantir un procés d'acollida i adaptació eficient i de qualitat.
    Les Càpsules formatives d’Educació de la col·lecció #FormatACasa de la Gerència de Serveis d’Educació són vídeos de curta durada, entre 10 i 20 minuts, sobre una temàtica educativa específica d’actualitat. Aquesta càpsula formativa és la número 5 i s’adreça a les d’escoles bressol.
    Autora: Clara Puigventós, consultora educativa i en gestió de serveis a les persones a la Baula.

    Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
    Tipus de recurs
    Ponència
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2299.jpg

    Ruben Bes Rams, gerent de l'Escola d'Arts en Viu i professor del Departament de Pedagogia de l’ESMUC, presenta 3 aplicacions que es poden utilitzar per crear acompanyaments per als alumnes de música: Logic Pro, Band-in-a-Box i iReal Pro.

    Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
    Tipus de recurs
    Tutorial
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2375.jpg

    Aquesta Càpsula formativa identifica la informació que necessitem donar i rebre de les famílies i a les famílies. Parla sobre com desenvolupar el contingut de cada àrea i detectar les eines o recursos que ens manquen per poder satisfer les necessitats comunicatives.
    Les Càpsules formatives d’Educació de la col·lecció #FormatACasa de la Gerència de Serveis d’Educació són vídeos de curta durada, entre 10 i 20 minuts, sobre una temàtica educativa específica d’actualitat. Aquesta càpsula formativa és la número 10 i s’adreça a les mestres d’escoles bressol.
    Autora: Clara Puigventós, consultora educativa i en gestió de serveis a les persones a la Baula.

    Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
    Tipus de recurs
    Ponència
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2357.jpg

    Aquest Destil·lat estableix el rol de l’educadora d’una escola bressol municipal, quines son les seves competències i descriu la intel·ligència emocional i l’assertivitat com a uns recursos clau per a les educadores d’escoles bressol.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 4 d’aquesta col·lecció.

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2295.jpg

    Meritxell Viñas Pinto, Formadora en noves tecnologies aplicades a l'educació, ens ofereix quatre consells per rebaixar la por de fer un directe i aconseguir una classe més amena per als teus estudiants.

    Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
    Tipus de recurs
    Bones pràctiques
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2359.jpg

    Aquest Destil·lat descriu propostes sobre com conduir i dinamitzar grups en un espai familiar municipal. Defineix un espai familiar municipal com el lloc on es donen diverses interaccions en diversos àmbits i estableix que és l’escenari de les relacions vinculars dins les famílies (els infants amb els progenitors que hi assisteixen, la parella parental...) i alhora s’inicien noves relacions entre els adults, i entre aquests i altres infants, així com entre els infants, que sovint són les primeres trobades amb iguals.
    La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 6 d’aquesta col·lecció.

    Destil·lats d’Educació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2396.jpg

    Aquesta Càpsula formativa destaca la necessitat i utilitat de la documentació com a eina per definir i millorar els objectius educatius i les activitats de l’escola bressol.
    Les Càpsules formatives d’Educació de la col·lecció #FormatACasa de la Gerència de Serveis d’Educació són vídeos de curta durada, entre 10 i 20 minuts, sobre una temàtica educativa específica d’actualitat. Aquesta càpsula formativa és la número 13 i s’adreça a les d’escoles bressol.
    Autors: Manel Güell Barceló, formador i consultor i Marta Balsach Rizo, directora d’escola bressol.

    Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
    Tipus de recurs
    Ponència
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2163.jpg

    La guia destaca la importància de fer una bona diagnosi territorial i aporta pautes per orientar la seva redacció en el marc de la planificació estratègica. Conté un apartat dedicat a la informació i el coneixement en la planificació pública, on es repassa l'evolució dels instruments de presa de decisions i l'aportació dels observatoris locals. En un altre apartat s'explica què és la diagnosi territorial, des de les dades a l'acció, donant resposta a preguntes com el què, el per què i el quan de les diagnosis. També es presenten oportunitats per a la millora de la planificació des de la diagnosi.
    El document enumera i explica 10 criteris per redactar una diagnosi territorial, que duen des dels actors i els prejudicis existents a les eines avançades de comunicació.
    En un sentit més tècnic la guia presenta fins a sis eines i mètodes d'aplicació a les entitats locals i dedica també un apartat als sistemes de suport a la planificació: sistemes d'informació, models de previsió i models d'avaluació.
    En conjunt, destaca la necessària sistematització de la pràctica d’anàlisi i diagnosi territorial, per mitjà d’eines avançades i dispositius dinàmics com els observatoris de desenvolupament econòmic, per esdevenir un veritable suport al reconeixement entre actors, debat d'alternatives i presa de decisions.
    Col·lecció: Guies metodològiques per a la planificació estratègica

    Tipus de recurs
    Guia de projecte o servei
    Format
    PDF