Cerca lliure
-
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2202.jpg
L'alfabetització digital implica navegar,cercar i filtrar dades, informació i contingut digital, però també avaluar els resultats i gestionar-los. El recurs identifica els conceptes bàsics que ens cal conèixer i explica les eines i estratègies necessàries perquè el resultat d'aquestes cerques siguin satisfactoris i fiables.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Síntesis de formacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2183.jpg
Carles Ramió, gran especialista en gestió pública, analitza el repte i les oportunitats que significa la intel·ligència artificial i la robòtica per a l'Administració pública.
D'entrada, cal un canvi del model conceptual i estratègic a partir del qual podem utilitzar la tecnologia perquè ens ajudi a portar-lo endavant. Això permetrà millorar els actuals paràmetres d'eficiència i eficàcia així com també de transparència.
Només des d'questa actitud proactiva envers la IA, l'Administració podrà tenir un paper clau en el desenvolupament dels canvis tecnològics en què estem ja immersos.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2186.jpg
Javier Martínez reflexiona sobre la importància del coneixement com al bé més preuat de les organitzacions. Aquest coneixement es construeix a partir de la capacitat d'aprenentatge no només de cadascun dels seus individus sino de l'organització com a tal.
En un món en constant acceleració, cal saber desaprendre tot allò que ja no és vàlid a partir d'una reflexió profunda i compartida que ens doni les pautes per enfocar el futur. En les organitzacions, la connexió del coneixement i reflexió de cadasclaucun dels seus membres, a mode de gran cervell, constitueix la clau per seguir creant coneixement.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2348.jpg
Documentar els processos de treball és una eina essencial per a la necessària
racionalització interna de les tasques que realitzem, com per a l’optimització de recursos, la simplificació d’accions, així com per l’eficiència i l’eficàcia administrativa.
En aquest recurs s'explica què és un procés,quina diferència hi ha amb els procediments, què és una activitat i una instrucció, com es fa un
manual de procediments i quines fases s’han de seguir per construir un procés, què és i com es fa un diagrama de flux, com associem indicadors i com avaluem processos.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022Síntesis de formacióTipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2220.jpg
Núria Ribó, excorresponsal de TVE i exprofessora de periodisme, Núria Ribó, ens dóna algunes idees de com fer una bona comunicació del nostre missatge. La xerrada, il·lustrada amb diversos exemples comentats, posa l'accent amb altres aspectes més enllà del discurs, com la credibilitat, la confiança, ... Les conclusions d'una interessant i dilatada vida professional exposades amb generositat i claradat.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2416.jpg
En l'actualitat tenim diferents canals per comunicar-nos amb les organitzacions: correu electrònic, formularis de contacte, assistent digital, entre d'altres,… En ocasions, l'inconvenient per a l'usuari en l'ús d'aquestes eines de comunicació és no poder rebre una resposta personalitzada i immediata. L'atenció telefònica, en aquestes circumstàncies, segueix essent la manera propera, resolutiva i càlida que el ciutadà desitja trobar per resoldre les seves necessitats.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022Síntesis de formacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2474.jpg
La comunicació virtual forma part de les nostres jornades de treball: reunions, grups de treball, docència. A les habilitats de comunicació ara cal afegir les que ens fan bons comunicadors malgrat o aprofitant la pantalla.
En aquest document de Síntesi hi trobes algunes de les claus per aconseguir-ho.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Trucs del teletreballSíntesis de formacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2338.jpg
Conèixer d’on venen i quina és la informació que ens volen transmetre les nostres emocions és clau per respondre adequadament a l’entorn i per poder prendre millors decisions.
Aquest document de Síntesi t'acompanyarà a fer-ho.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021Síntesis de formacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2209.jpg
El món Post Covid és incert. Per això, no tenim pràcticament cap resposta a les preguntes que ens fem individualment i col·lectivament. La presa de decisions intel·ligents serà vital, i per a això és important estar atent les emocions que sentim. Ser conscients de les emocions negatives que la pandèmia ens ha provocat (ràbia, por i tristesa) és important per poder gestionar-les d’una manera positiva tant per nosaltres com per a les persones que ens envolten i les organitzacions de les que formem part. L’èxit de les empreses i organitzacions dependrà, en gran part, de les decisions encertades que prenguem a partir d'aquesta gestió.
Cristina Gutiérrez, creadora del Mètode La Granja©, ens ajuda a fer aquest camí de reconeixement i transformació de les nostres emocions.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2199.jpg
Es considera eficiència lectora la capacitat de llegir i entendre ràpidament un text. Aquesta capacitat pot entrenar-se a partir de diferents tècniques que afecten la mecànica lectora i el procés de desxiframent i comprensió del text. Aquest document exposa els principals conceptes relacionats amb la matèria i presenta una sèrie d'exercicis per desenvolupar aquestes habilitats.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Síntesis de formacióTipus de recursManualFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2215.jpg
Victòria Alsina, professora de la Universitat de Nova York i coordinadora del 'Pla Catalunya 2020-22', ens mostra com la recollida i l'estudi de les dades, que cada vegada disposa de més eines, és la clau per poder definir les polítiques públiques del futur. La conferència inclou algunes referències a bones pràctiques altament interessants.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2313.jpg
La gestió de les xarxes socials és un element clau per a l'administració pública. D'una banda, permet arribar a persones que ens queden més llunyanes i fer-ho de forma més segmentada. D'altra, és una peça clau en la voluntat de govern obert. Els conceptes de transparència, participació i col·laboració han evolucionat i crescut amb les possibilitats que aquestes xarxes ens ofereixen i, de ben segur, seguirant fent-ho.
Sovint, però, els professionals que s'han d'encarregar de la gestió de les xarxes (els Community Manager) no tenen una formació especifica en el seu maneig.
Aquest material pretén ser una eina que faciliti un coneixement bàsic per poder-se iniciar en aquest tema.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021Síntesis de formacióTipus de recursManualFormatPDF