Cerca lliure

S'han trobat 16 recursos i/o accions formatives
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2799.jpg

    L’objectiu principal d’aquest document és actualitzar i posar al dia la guia que es va elaborar l’any 2010 amb l’objectiu de respondre les múltiples consultes que els ajuntaments adreçaven a la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona relatives a la metodologia i el procediment que calia seguir per introduir regulacions dels usos en planta baixa als diferents eixos comercials.
    Aquesta guia dóna tot un conjunt d’indicacions que poden ser útils per acompanyar els treballs de revisió del planejament que els ajuntaments vulguin emprendre amb l’objecte de definir el seu model comercial.
    En aquest sentit, s’ha de tenir en compte que una regulació dels usos en planta baixa adequada i acurada constitueix un element essencial per als ajuntaments per aconseguir una planificació urbanística correcta en el teixit comercial, tot instaurant el model de ciutat desitjat. Un model de ciutat compacte i socialment cohesionada.

    Tipus de recurs
    Guia de projecte o servei
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2193.jpg

    Les formacions o reunions virtuals requereixen d'uns coneixements bàsics dels docents i participants per afavorir la comunicació verbal a través de la càmera. En 2 minuts es destaquen els aspectes més importants a tenir en compte.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
    Trucs del teletreball

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2191.jpg

    Vídeo de 2 minuts on es mostra els aspectes clau per poder conduir una reunió virtual satisfactòriament: què cal fer abans? que tenir en compte durant? què cal fer després? Diverses orientacions per a una major eficiència.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
    Trucs del teletreball

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2216.jpg

    Les preguntes són claus per tal de fer un bon acompanyament en els equips de treball. En 2 minuts tens alguns aspectes clau a tenir en compte.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2337.jpg

    Les reunions virtuals han passat de ser una solució a un problema. La gent es queixa perquè són avorrides o innecessàries. Aprèn a ser més eficient en la conducció de reunions en línia a través d'aquest vídeo.
    Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
    Trucs del teletreball

    1 hora 1 habilitat
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2218.jpg

    Informar de canvis requereix d'una sèrie de passes que faciliten la comprensió i distribució d'allò que s'ha volgut comunicar. En 2' el vídeo et dóna instruccions de com fer-ho.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2190.jpg

    Vídeo de 2 minuts on es mostra els aspectes claus a tenir en compte per aconseguir una reunió virtual exitosa: tecnologia, imatge, comunicació, actitud. Algunes pautes bàsiques que milloraran l'experiència.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
    Trucs del teletreball

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2138.jpg

    Convocar i planificar una reunió, un cop es té clar que cal fer-ne una i haver fixat els objectius, comporta decidir qui convoca, qui assistirà i el lloc on es realitzarà. Així mateix, en un segon moment s’ha de preveure quins materials haurien de rebre els assistents i en quin moment es repartiran.
    Cada reunió és única i irrepetible i l'èxit dependrà, en gran mesura: de la idoneïtat dels objectius que s'estableixin, del temps que s'hi destini i de les habilitats del facilitador i el líder per dirigir-la.
    El recurs pretén ser una eina que acompanyi en la preparació idònia de les reunions.

    Manual de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2798.jpg

    El comerç de proximitat, amb tota la seva diversitat etnogràfica, ha anat canviant el paisatge comercial del nostre entorn; cada cop està més representada la diversitat cultural i social en el territori.
    Arran de la crisi sanitària sota la pandèmia COVID-19 s’han fet evidents la importància d’aquest comerç en la cohesió social i la convivència als barris i les dificultats d’alguns d’aquests mateixos establiments per a participar en les activitats que les administracions locals organitzen per dinamitzar els diferents eixos comercials.
    En la majoria de casos, les relacions entre les diferents tipologies de comerç s’han vinculat des d’àrees com la cohesió social, migracions o diversitat i no tant des de les àrees o departaments de promoció econòmica i comerç que és on es gestionen, enmoltss casos, les principals accions de dinamització. Aquesta mena d’actuacions transversals són una oportunitat d’emprendre accions per afavorir una millor cohesió i comunicació al sector.
    Es tracta de posar en valor tota la tipologia de comerços. És important, doncs, millorar la comunicació entre comerciants, l’associacionisme, agents del sector i l’administració per promoure la participació, facilitar la informació i l’accés als recursos. La perspectiva de gènere és també quelcom visible en aquest entorn.
    La Gerència de Serveis de Comerç, conjuntament amb el Servei de Convivència, Diversitat i Cicle de Vida han col·laborat en posar damunt la taula la seva expertesa, coneixement i coordinació. Aquesta mena d’actuacions transversals entre àrees; Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç i l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social són sempre una oportunitat per afavorir més coneixement, enriquir resultats i afavorir la participació.

    Tipus de recurs
    Guia de projecte o servei
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2242.jpg

    Les dinàmiques de treball han evolucionat en els últims temps. Moltes organitzacions s'han vist obligades a implantar un model de teletreball i això, malgrat els seus avantatges, dificulta l'organització del treball.
    És per això que resulta crucial aprendre a elaborar un informe post-reunió i realitzar el seguiment de les tasques i objectius acordats.

    Manual de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2800.jpg

    En pocs anys hem estat testimonis d'un gran desenvolupament de les TIC, de la irrupció de les xarxes socials i del creixement de gegants tecnològics, que han canviat el panorama tecnològic i de les comunicacions mundials i que han acabat per deixar obsoleta la Llei orgànica 15/1999 de protecció de dades de caràcter personal (LOPD).
    Aquesta realitat nova ha generat la necessitat urgent de pensar i redactar un nou reglament a nivell europeu que reguli la manera com protegim les dades personals: el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 (RGPD, Reglament general de protecció de dades). Aquest ha propiciat, a l'Estat espanyol, l'actualització a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD), que desenvolupa aquells aspectes que el Reglament deixa oberts per a cada país.

    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2794.jpg

    La Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona aposta per l'interès en analitzar l’evolució dels hàbits de consum per mitjà d’estudis diversos. En aquesta línia, i tenint en compte que la crisi de la Covid-19 ha suposat canvis en els hàbits de consum, la mateixa Gerència de Serveis de Comerç conjuntament amb el Grup de Recerca Factor Humà, Organitzacions i Mercats (FHOM) ha realitzat un estudi sobre les tendències actuals de consum i els possibles efectes sobre el teixit comercial de la província de Barcelona.
    El Grup FHOM és expert en l’ús de les tècniques qualitatives d’investigació i una d’aquestes és la tècnica qualitativa d’entrevista en profunditat emprada en aquest estudi per conèixer de primera mà els hàbits de consum actuals i com els comerços s’hi estan adaptant. Aquest estudi ha tingut la coordinació i col·laboració de l’Oficina de suport intern planificació i avaluació.

    La Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona aposta un interès en analitzar i conèixer l’evolució dels hàbits de consum per mitjà d’estudis diversos. En aquesta línia, i tenint en compte que la crisi de la Covid-19 ha suposat canvis en els hàbits de consum —no només n’ha originat de nous sinó que també ha actuat com a accelerador de tendències ja existents—, la mateixa Gerència de Serveis de Comerç conjuntament amb el Grup de Recerca Factor Humà, Organitzacions i Mercats (FHOM), de la Universitat Rovira i Virgili, ha realitzat un estudi sobre les tendències actuals de consum i els possibles efectes sobre el teixit comercial de la província de Barcelona.
    El Grup FHOM és expert en l’ús de les tècniques qualitatives d’investigació, i una d’aquestes és la tècnica qualitativa d’entrevista en profunditat emprada en aquest estudi per conèixer de primera mà els hàbits i tendències de consum actuals, i com els comerços s’hi estan adaptant. Aquest estudi ha tingut la coordinació i col·laboració de l’Oficina de suport intern planificació i avaluació.
    El principal objectiu de l’estudi és analitzar l’impacte de la situació real en els hàbits es de consum i com afectaran les tendències de comportament de la població consumidora a mitjà i llarg terminis, en el context específic de la província de Barcelona, per tal d’afavorir el comerç de proximitat.

    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF