Cerca lliure
-
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2187.jpg
Vídeo de 2 minuts on es mostren trucs, consells i pautes bàsiques per utilitzar de forma eficient el correu electrònic.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Videopindoles d'aprenentatgeTipus de recursGuia d'habilitatsFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2799.jpg
L’objectiu principal d’aquest document és actualitzar i posar al dia la guia que es va elaborar l’any 2010 amb l’objectiu de respondre les múltiples consultes que els ajuntaments adreçaven a la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona relatives a la metodologia i el procediment que calia seguir per introduir regulacions dels usos en planta baixa als diferents eixos comercials.
Aquesta guia dóna tot un conjunt d’indicacions que poden ser útils per acompanyar els treballs de revisió del planejament que els ajuntaments vulguin emprendre amb l’objecte de definir el seu model comercial.
En aquest sentit, s’ha de tenir en compte que una regulació dels usos en planta baixa adequada i acurada constitueix un element essencial per als ajuntaments per aconseguir una planificació urbanística correcta en el teixit comercial, tot instaurant el model de ciutat desitjat. Un model de ciutat compacte i socialment cohesionada.Tipus de recursGuia de projecte o serveiFormatPDF -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2137.jpg
En aquest recurs teòric es proposa una metodologia per analitzar problemes i trobar solucions en sis passos. També s'explica com formular objectius clars i mesurables. Per últim, es mostra com un problema de decisió es pot representar mitjançant un arbre de decisió i com es defineix un pla d'acció.
Manual de formacióTipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2268.jpg
L'Outlook és més que un programa per enviar i rebre correus electrònics. En aquest recurs d'una hora aprendràs trucs i dreceres que mai havies imaginat.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.1 hora 1 habilitatTipus de recursGuia d'habilitatsFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2269.jpg
Trello és un gestor de projectes en línia que t'ajudarà a organitzar cites, lliuraments i recordatoris per compartir amb el teu equip. Amb aquesta classe virtual podràs descobrir els avantatges de l'eina.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.1 hora 1 habilitatTipus de recursGuia d'habilitatsFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2264.jpg
Una de les habilitats clau per liderar amb efectivitat, i per a una bona gestió del temps, és assignar les tasques de manera eficient i efectiva.
El recurs aporta continguts per aconseguir-ho i planteja algunes reflexions que poden ser-nos útils per millorar la nostra manera habitual d'assignació.Tipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2278.jpg
El recurs presenta, en 5 mòduls, diversos aspectes que han de contribuir a unes millors delegacions. Cadascun dels mòduls, que tenen una llargada entre 1,30 i 3 hores, alterna la teoria amb la proposta de pràctiques de diversos tipus. El mòdul 1 ens ofereix la contextualització del terme, contextualització que s'aclareix en el mòdul 2 dedicat a aclarir les confusions més habituals al respecte. El modul 3 i 4 desenvolupen el model DISC de delegació, en les vessants personals i d'actuació grupal.Continguts i reflexions sobre la confiança i el bon feedback que se'n deriva cloue el material.
Tipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2348.jpg
Documentar els processos de treball és una eina essencial per a la necessària
racionalització interna de les tasques que realitzem, com per a l’optimització de recursos, la simplificació d’accions, així com per l’eficiència i l’eficàcia administrativa.
En aquest recurs s'explica què és un procés,quina diferència hi ha amb els procediments, què és una activitat i una instrucció, com es fa un
manual de procediments i quines fases s’han de seguir per construir un procés, què és i com es fa un diagrama de flux, com associem indicadors i com avaluem processos.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022Síntesis de formacióTipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2337.jpg
Les reunions virtuals han passat de ser una solució a un problema. La gent es queixa perquè són avorrides o innecessàries. Aprèn a ser més eficient en la conducció de reunions en línia a través d'aquest vídeo.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Trucs del teletreball1 hora 1 habilitatTipus de recursGuia d'habilitatsFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2218.jpg
Informar de canvis requereix d'una sèrie de passes que faciliten la comprensió i distribució d'allò que s'ha volgut comunicar. En 2' el vídeo et dóna instruccions de com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Videopindoles d'aprenentatgeTipus de recursGuia d'habilitatsFormatVídeo -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2138.jpg
Convocar i planificar una reunió, un cop es té clar que cal fer-ne una i haver fixat els objectius, comporta decidir qui convoca, qui assistirà i el lloc on es realitzarà. Així mateix, en un segon moment s’ha de preveure quins materials haurien de rebre els assistents i en quin moment es repartiran.
Cada reunió és única i irrepetible i l'èxit dependrà, en gran mesura: de la idoneïtat dels objectius que s'estableixin, del temps que s'hi destini i de les habilitats del facilitador i el líder per dirigir-la.
El recurs pretén ser una eina que acompanyi en la preparació idònia de les reunions.Manual de formacióTipus de recursManualFormatMaterial en línia -
Recurs
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2798.jpg
El comerç de proximitat, amb tota la seva diversitat etnogràfica, ha anat canviant el paisatge comercial del nostre entorn; cada cop està més representada la diversitat cultural i social en el territori.
Arran de la crisi sanitària sota la pandèmia COVID-19 s’han fet evidents la importància d’aquest comerç en la cohesió social i la convivència als barris i les dificultats d’alguns d’aquests mateixos establiments per a participar en les activitats que les administracions locals organitzen per dinamitzar els diferents eixos comercials.
En la majoria de casos, les relacions entre les diferents tipologies de comerç s’han vinculat des d’àrees com la cohesió social, migracions o diversitat i no tant des de les àrees o departaments de promoció econòmica i comerç que és on es gestionen, enmoltss casos, les principals accions de dinamització. Aquesta mena d’actuacions transversals són una oportunitat d’emprendre accions per afavorir una millor cohesió i comunicació al sector.
Es tracta de posar en valor tota la tipologia de comerços. És important, doncs, millorar la comunicació entre comerciants, l’associacionisme, agents del sector i l’administració per promoure la participació, facilitar la informació i l’accés als recursos. La perspectiva de gènere és també quelcom visible en aquest entorn.
La Gerència de Serveis de Comerç, conjuntament amb el Servei de Convivència, Diversitat i Cicle de Vida han col·laborat en posar damunt la taula la seva expertesa, coneixement i coordinació. Aquesta mena d’actuacions transversals entre àrees; Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç i l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social són sempre una oportunitat per afavorir més coneixement, enriquir resultats i afavorir la participació.Tipus de recursGuia de projecte o serveiFormatPDF