Habilitats comunicatives i relacionals en la prestació de serveis

Recurs
Habilitats comunicatives i relacionals en la prestació de serveis

Manual de lectura per al participant del curs. Aquest manual té com a finalitat dotar i entrenar els participants en l’ús de les habilitats i els protocols adequats per aconseguir una comunicació efectiva amb la persona objecte de la prestació de serveis davant de cada situació o problema

Tipus de recurs:
Manual
Format:
Material en línia
Agrupació:
Comunicació interpersonal
Promotor:
Direcció de Serveis de Formació
Col·lecció:
Manual de formació

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Càrrec electe Transversal Regidor Influència i persuasió
Suport administratiu Transversal Administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Secretari directiu/alt càrrec Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis d'acció ciutadana Auxiliar biblioteca Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis d'acció ciutadana Auxiliar museu Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis d'acció ciutadana Monitor esportiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de benestar social Auxiliar geriatria Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de benestar social Monitor centre obert Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de benestar social Treballador familiar Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de desenvolupament econòmic Informador turístic Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de desenvolupament territorial Zelador Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de seguretat ciutadana Agent policia Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de seguretat ciutadana Vigilant Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Serveis de suport intern Operador informàtic Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Transversal Auxiliar suport Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Animador sociocultural Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Educador escola bressol Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Inspector consum Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Inspector salut pública Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Tècnic auxiliar biblioteca Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Tècnic auxiliar escenari Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis de desenvolupament territorial Delineant Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis de desenvolupament territorial Inspector via pública Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis de suport intern Inspector tributari Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Serveis de suport intern Recaptador Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Bibliotecari Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Locutor ràdio Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Mestre escola bressol Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic consum Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic cultura Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic educació Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic esports Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic joventut Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic museu Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic participació ciutadana Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic patrimoni cultural Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic salut pública Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Infermer Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Metge Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic turisme Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Arquitecte Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Arquitecte tècnic Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Enginyer Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Enginyer tècnic Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Tècnic habitatge Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Tècnic medi ambient Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Tècnic mobilitat Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament territorial Topògraf Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de seguretat ciutadana Tècnic protecció civil Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Analista informàtic Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Arxiver Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Programador informàtic Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic comunicació Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic contractació/compres Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic cooperació/relacions internacionals Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic formació Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic jurídic Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic organització Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic prevenció riscos laborals Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic protocol Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic recursos humans Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic serveis econòmics Orientació de servei a la ciutadania

Recursos relacionats

  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2235.jpg

    Per fer crítiques per a la millora, hem de tenir en compte algunes qüestions que aquest recurs planteja de forma clara en menys de 2'.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2218.jpg

    Informar de canvis requereix d'una sèrie de passes que faciliten la comprensió i distribució d'allò que s'ha volgut comunicar. En 2' el vídeo et dóna instruccions de com fer-ho.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2327.jpg

    En 2' et donem alguns trucs per poder captar l'atenció dels teus oients en una presentació oral.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2230.jpg

    Com reps una crítica? En 2' el vídeo et dona pistes per aprofitar-les i fer un creixement professional i personal.
    Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Videopindoles d'aprenentatge
    Tipus de recurs
    Guia d'habilitats
    Format
    Vídeo
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2474.jpg

    La comunicació virtual forma part de les nostres jornades de treball: reunions, grups de treball, docència. A les habilitats de comunicació ara cal afegir les que ens fan bons comunicadors malgrat o aprofitant la pantalla.
    En aquest document de Síntesi hi trobes algunes de les claus per aconseguir-ho.
    Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
    Trucs del teletreball

    Síntesis de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    PDF
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2211.jpg

    El manual parteix del concepte d'empatia per analitzar posteriorment tot allò que afecta la comunicació empatica. L'empatia és una eina clau per desenvolupar les connexions basades en la confiança i la credibilitat.
    La comunicació “intra” i interpersonal ha de fonamentar-se en aquest concepte. Cal construir recursos que generin una capacitat dialògica centrada en les necessitats pròpies però també en les dels nostres interlocutors, arribant a assolir l'entesa. el diàleg assertiu i la gestió emocional adequada, ajudaran a l'aprenentatge de la nostra comunicació empàtica, configurant-la de manera sòlida i en permanent creixement.
    Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Manual de formació
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Material en línia
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_comunicacio_influencia.jpg

    No podem comunicar: per això és important la comunicació 360 a l'entorn laboral. Parlarem sobre l’impacte que té la comunicació verbal i no verbal en el dia a dia a la feina. Veurem tres aspectes claus relacionats amb la comunicació que acaben impactant en les relacions i resultats del nostre dia a dia, amb l’objectiu de prendre consciència sobre el nostre estil comunicatiu i començar a treballar-lo per guanyar persuasió i influència.

    AudioFormació de la DSF (pòdcast)
    Tipus de recurs
    Manual
    Format
    Àudio
  • Recurs

    https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2293.jpg

    Vivim temps difícils que ens estan posant a prova en el nostre lideratge i en les nostres relacions. I en aquest context, la bona comunicació és més necessària que mai. Ferran Ramon-Cortés ens ho explica en aquesta xerrada.
    Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021

    Converses Directives
    Tipus de recurs
    Ponència
    Format
    Vídeo